יום חמישי, 29 באוקטובר 2009

כוכבי השבוע: הר הבית, רפול, קווי מהדרין וארץ נהדרת


זה היה השבוע של הציבור הדתי לאומי. לא הפסיקו לדבר עלינו. הכל התחיל במהומות על הר הבית שלפי ערוץ 2 (כן אותו ערוץ 2) החלו בגלל כנס של רבני הציונות הדתית שדנו, אוי ואבוי, על הר הבית. המוסלמים שמרוב חרדת הקודש לבית תפילתם החלו להתפרע והייתה חגיגה גדולה.

הכנס של הציונות הדתית סוקר בכלי התקשורת והרב שרלו שידוע במתינותו הרבה סיפק כמה כותרות (יש לו חוש לזה) לעיתונות. הרב שרלו במאמר בכיפה אמר שדווקא ארגוני זכויות האדם הליברליים הם אלו שצריכים לשאת את הדגל למען "חופש הפולחן" של הציבור היהודי במקום שהוא הכי קדוש לו מאז ומתמיד.

כאמור, סוגיית העליה להר הבית גררה הרבה רעש בתקשורת ואפשר היה למצוא הרבה מאמרים של אנ"ש בעניין. טובה אבן חן, טוענת רבנית, כתבה מאמר תגובה ליעל "אוהבת לעצבן וזה אף פעם לא נגמר לי" משאלי על קדושת הר הבית וגם עורך דתילי, עמיעד טאוב, התייחס לבית מקדשנו וגם קשר את חוסר הרצון של המדינה לקחת אחריות על הר הבית לטיפול הכושל של הממשלה בעניין העובדים הזרים.

אפרופו עובדים זרים. נעמה בן גיגי (דתילי) כתבה מאמר שהוא יחסית לא שגרתי אצל תקשורת אנ"ש שבכל מה שקשור לסוגיית העובדים הזרים אז בדרך כלל נוטים להחמיר ולתמוך בפעולות הממשלה (לגרש אותם). בן גיגי כתבה כי דווקא העם היהודי עם כל היסטוריית הנידודים והגירושים שעברנו, עלינו לגשת ולטפל בבעית העובדים הזרים בכל מלוא הרגישות שרק אפשר.

גם העיתון היומי של מקור ראשון הביא השבוע מגוון מסוים של דעות בעניין העובדים הזרים. היו אלה הרבנים ישעיהו מייטליס, יהודה גלעד והרב איתן זן בר.

מי נגד ומי בעד
עמנואל שילה, עורך בשבע, נגד אשתו של רפול, עפרה מאירסון, - שלא רוצה שיקראו לשכונה בנופי ציון בירושלים על שמו של בעלה. שילה אומר "רפול לא רק שלך גברת!".

אסף וול, YNET יהדות, נגד בר רפאלי ובעד החרדים. די עם כל 'החיציוניות' הוא אומר. אגב, כדאי לקרוא מאמר מאיר עיניים באתר פשקוויל המסביר למה כל הבלאגן עם גב' רפאלי הוא מזימה וספין של מפרסמי הרשת פוקס (משרד הפרסם של זרמון ההוא ממרצ שאמר לאחד האתרים החרדיים תודה על עבודת הקודש שאתם עושים...).

עיתון 'זמן תל אביב' של מעריב מפרגן לסרוגים. ציטוט: "הטבלה לא משקרת: שניים מתוך שלושת בתי הספר התל אביביים עם נתוני הגיוס הגבוהים ביותר לצבא הם תיכונים דתיים". ועכשיו כולם ביחד: אווווו מאמא!!


חני לוז,לשעבר מקור ראשון והיום יו"ר תדמית (הגוף שעוקב אחר התקשרות השמאלנית), בעד קווי מהדרין (YNET דעות). לוז מביאה דוגמאות למהלך החרדי מיפן וטוענת שיש בתקשורת יחס דתופובי.

הרב שמואל אליהו בכיפה: החיילים כן ראו את רחל אימנו בעופרת יצוקה.

נדב רט מכיפה לא נסחף בטרנד הירוק.

ורז קיל מדתילי יודע איפה כולם נמצאים מתי איפה ולמה (ולא רק היכן אכל מוטי זיסר ו גב' ליאורה מינקה יו"ר אמונה).

פולמוס ארץ נהדרת בשבת. NRG יהדות דש בסוגיה. זאב קם מתעצבן וד"ר אמיר חצרוני דווקא מבסוט מהעניין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה