יום שלישי, 20 באוקטובר 2009

סימני חיים נגד "צר-מוח"

אורי משגב מ"ידיעות אחרונות" התפרע נגד כל היוצרים המעיזים לשורר פיוטים ושירים מנביעות היהדות. אורי משגב חש מאוים. אורי חושב שיש פה מלחמת הכול בכול. אם החרדים זועקים "שאבעס!" אסור שברי סחרוף יעודד אותם עם איזה "שפל רוח שפל ברך וקומה". אורי מפחד משירי אבן גבירול ורבי יהודה הלוי.



אם כן, נאמר זאת כך יונית, מדובר בצרות מוחין שלא יודעת גבול. ולכן דוס ווטש שמח לראות איים של שפיות שיצאו נגד אורי "צר מוח" משגב. ראשון לנחשונים היה יצחק טסלר עורך NRG יהדות שתקף את צרמוח בנחישות וברגישות:
"אפשר בעיקר לרחם על מי שאוזניו לא יזכו לשמוע, בגלל אותו פחד מתנשא, את אף אחד מהיוצרים המופלאים הבאים, שמתכתבים ביצירתם עם זהותם התרבותית המקורית: שולי רנד, אביתר בנאי, מאיר בנאי, אהוד בנאי, קובי אוז, שלמה גרוניך, דוד דאור, חנן יובל, עמיר בניון, עובדיה חממה, אתי אנקרי, ברי סחרוף, רע מוכיח, נקמת הטרקטור (מבזק: את הרומן הוותיק שלהם עם רבי אברהם אבן עזרא הם יעלו בקרוב בהופעה מלאה בפסטיבל העוד), יונתן רזאל (שוב אנחנו מקלקלים את הרשימה בהמלצה: אומרים שהמופע שלו בפסטיבל הפסנתר יהיה סוף הדרך), ערן צור, דניאל זמיר, בועז מעודה, ארקדי דוכין, ארז לב ארי, דין דין אביב, דניאל זמיר, מיכה שטרית, יהודה סעדו, שי גבסו והאמת שאין לנו כוח להיזכר בעוד. אז מי כאן הפנאט הקיצוני הסגור-תרבותית".

שכוייח.


"לא באמת. תחזיקו אותי שלא אתמוטט מרוב צחוק. בסוף השבוע ב"ידיעות אחרונות" הודיע אורי משגב כי הוא חש מאוים ולא אלה לא האיראניים שמטרידים את שלוותו, לא המשבר הכלכלי העולמי ולא "הרווק" בערוץ עשר. הטרנד היהודי במוזיקה - זהו כרגע האיום הדומיננטי הרובץ מעל שגרת חייו. הכינו את מסכות האב"כ."




חן חן לך.
(בתמונה למעלה: דמות שמאיימת על צר מוח)

תגובה 1: