יום שישי, 23 באוקטובר 2009

כוכבי השבוע: מכון מאיר עשו זאת שוב, ערוץ 7 ראשונים ומי נרדם במכללת אורות ישראל

פינה חדשה בבלוג: בכל סופשבוע "דוס ווטש" יכתוב על כמה כתבות שצדו את עיניו בעיקר על דברים טובים נחמדים ומעניינים שהוציאה התקשורת של אנ"ש.

השבוע בגלל חוסר זמן וגם בגלל שהמצאתי את הפינה הזאת רק עכשיו, בבוקר יום שישי,.. ניתן טעימה קטנטנה. דוס ווטש מקווה שהפינה תהיה יותר מליאה נקסט וויק. (אגב, אתם מוזמנים לשלוח לנו מייל כדי לספר לנו על הכתבה, סיפור, אייטם שלדעתכם ראוי לצל"ש או לנזיפה dosswatch@gmail.com וזו גם ההזדמנות לומר שאפשר לקבל מייל שבועי מדוס ווטש).
מכון מאיר באהבה, באמונה ובמקוריות
פינה טובה ומרתקת מייצרים אנשי אתר מכון מאיר (אין עליהם!)עם פינה מעניינת, מרתקת וקולחת של העיתונאי אראל סג"ל והרב אורי עמוס שרקי ממכון מאיר שמדסקסים על פרשיות השבוע. כנסו וצפו.

הכוחות של הרב ניר בן ארצי
ערוץ 7 מספק אייטמים מרתקים אך לא תמיד יודע למנף אותם. למשל הכתבה עם הרב שמואל אליהו על הרב ניר בן ארצי של בני טוקר. הכותרת "להכיר בכוחותיו של הרב ניר בן ארצי" - מסעירה. הרב שמואל אליהו, דמות משפיעה ביותר בציונות הדתית, בנו של, אולי, המנהיג הרוחני המשפיע ביותר במגזר הדתי לאומי, נוקט צד ואומר כי לרב בן ארצי יש כוחות. צריך לזכור, פרשת בן ארצי הסעירה את המדינה, הרב בן ארצי הוא דמות שנויה במחלוקת. בתוך הציבור הדתי לאומי יש לא מעט רבנים שטוענים כי הוא שרלטן. בקיצור, פרשה כואבת ומסעירה והנה ערוץ 7 מביא את הרב אליהו שאומר שהרב בן ארצי הוא בעל כוחות.

נקודה לביקורת: הראיון עצמו (בני טוקר מראיין), עם הרב אליהו, הוא תמיד מסביב ולא נוגע בנקודה. לא שואלים ישירות מה הרב חושב על הרב בן ארצי אלא טוקר הולך מסביב: "איך מתייחסת ההלכה לאנשים כאלה שיש להם כוחות". למה לא לשאול ישירות: הרב בן ארצי צדיק אמת או שרלטן????

חשיפה אילמת של דתילי
דתילי, במגזין האלקטרוני שלהם 'עט נט', טוענים כי שר הפנים, אלי ישי, מנסה להדיח יו"ר מועצה דתית רק בגלל שהוא חובש כיפה סרוגה. טולי פיקרש כתב כי ניסיונות ההדחה נובעים אך ורק כדי להציב במשרה - שסני"ק ולא משיקולים מיקצועיים. באותה הזדמנות מתחשבן פיקרש עם יגאל ביבי, לשעבר מפד"ל והיום עסקן של ש"ס, שקרא לכתומים להצביע לש"ס והיום חבריו של ביבי מנסים לסלק עובדים שהכיפה שלהם נראית קצת אחרת.

פיקרש לא כותב מיהו אותו יו"ר מועצה דתית ששר הפנים מעוניין להדיח. נותר לנו רק לנחש. בהתכתבות עם עורך דתילי, עמיעד טאוב, כתב טאוב כי הם לא ציינו את שמו על מנת לא לפגוע בו אבל מדובר ב"יו"ר מועצה דתית בעיר גדולה בגוש דן". נו שוין.

ראשונים לפני כולם
ערוץ 7 הביאו וידאו על המרידה של טירוני פלוגת שמשון. החיילים הניפו שלטים ועליהם היה כתוב שהם מתנגדים לפנות יהודים בחומש. ערוץ 2 ו-YNET העתיקו מערוץ 7 את הכתבה. שכוייח.

צחוק עשה לי אלוקים
מכללת אורות ישראל לא שמה לב למה שהיא מפרסמת במקור ראשון. האתר (המגניב) פשקויל (פרסום חרדי) קלט את המודעה של המכללה. לנו לא נשאר אלא לחייך קלות. שבת שלום.

תגובה 1:

  1. חברים, בואו נסביר לכם קצת איך עובדת התקשורת:
    לגבי טירוני שמשון- כל העיתונאים קיבלו את אותה הודעה לעיתונות מהגורמים הנוגעים בדבר, עם בקשה לפרסום רק מיום שישי בבוקר. כך שבעיתונים המודפסים העניין היה משובץ כבר בחמישי בערב, באתרי האינטרנט זה הועלה בבוקר. אף אחד לא העתיק- כולם קיבלו בכפית את המידע מאותו מקור. ואם כבר, הצלמת היחידה שהיית באירוע, היא מירי צחי ממקור ראשון

    השבמחק