יום ראשון, 18 באוקטובר 2009

שמור לי ואשמור לך ונק' טובה לדתילי

בעלון השבת "מצב הרוח" פרסמו כתבה שהתייחסתי אליה בעבר: "האינטרנט הדתי פורץ גבולות" שנכתבה בדתילי על ידי חיים נחתומי. הכתבה העותקה מדתילי ופורסמה מילה במילה (כמעט) על ידי א.בן שמאי. למה מצב הרוח מפרסם את אותה כתבה בדיוק שהתפרסמה בדתילי? התשובה מאוד פשוטה: מצב הרוח של שאול יהלום (יו"ר מה זה אומר?) וחגי הוברמן (עורך) מפרסמים כתבות וידיעות של דתילי ובתמורה דתילי מפרסמים באתר שלהם את "מצב הרוח".

שיתוף פעולה פורה יש בין שני המדיות בין האינטרנט לעלון השבת. בנוסף יש קירבה פוליטית בין כולם. עמיעד טאוב ודתילי מקורבים למפד"ל ובודאי שגם קבוצת "מצב הרוח". שאול יהלום המפדלניק הותיק והוברמן גם הוא תומך מפד"ל ידוע. בבחירות האחרונות הוא עשה נפשות לבית היהודי.

לא הכול מוטי זיסר
אבל יש גם נקודה טובה לדתילי היום (א' ר"ח מר חשוון יבוא עלינו לטובה) פירסם טולי פיקרש מאמר ביקורתי כנגד נבחרי הציבור של הציונות הדתית. ומפני שהמאמר כל כך נכון "דוס ווטש" יביא אותו כלשונו אך מבקש גם: היכנסו לדתילי וטקבקו כמה פידבקים לטולי מסתבר שלדתילי יש מה להגיד חוץ מלדווח לנו איפה היה מוטי זיסר בהקפות שניות...


חשבון נפש "שאחרי החשבון של הימים הנוראים".דעה/ טולי פיקרש

טולי פיקרש מסביר במגזין ''עט נט'' מדוע מתעלמים כלי התקשורת מהציונות הדתית ולמה יש לערוך חשבון נפש ציבורי בנושא.

לפני מספר ימים פניתי לעמית הכותב באחד העיתונים הנפוצים בישראל וביקשתי ממנו "טובה"- לנסות ולהכניס לעיתון ידיעה הקשורה לציונות הדתית. "מצטער אחי, זה לא ייכנס", הוא השיב לי עוד קודם, שסיימתי את הבקשה.

"למה ?" התעניינתי, "עם כל הצער, הציונות הדתית לא מעניינת את העיתון שלי. גם אם אתחנן, אף אחד מהעורכים שלי, לא יאשר ידיעה כזו. זה מתחיל במנהיגים שלכם שלא מעניינים אף אחד". חשבתי הרבה על הדברים שאמר לי.

האמת, אין דרך קלה לומר זאת, אבל הוא צודק: נבחרי הציבור של הציונות הדתית, אלה שנשלחו לחזית הפוליטית, מבחינת ההתעניינות התקשורתית, שהיא נגזרת לעשייתם הציבורית, ממוקמים כיום בתחתית הסולם".

מתי לאחרונה ראיתם ידיעה (לא ב"בשבע" או ב"מקור ראשון") ראשית או בולטת, הקשורה למי מ"שבעת המופלאים שלנו".

אה כן, ב"ידיעות אחרונות" הופיע לא מזמן ידיעה על כוונה לשגר בקרוב אסטרונאוט ישראלי נוסף לחלל, ובתוכה הופיע ציטוט של מנהיג ה"בית היהודי" שר המדע הרב פרופ" דניאל הרשקוביץ".

כדי שהציונות הדתית תגיע היום למרכז השיח הציבורי, זה כנראה רק דרך "פרובוקציה" של ח"כ מיכאל בן ארי, וגם זה הולך ופוחת.

חברים תתעוררו, הגיע הזמן שתעשו "חשבון נפש" שאחרי החשבון של ה"ימים הנוראים", איך הידרדרנו למצב הזה, שציבור איכותי ומוביל כמו הציבור הדתי לאומי, הפך "לא רלוונטי"- לפחות תקשורתית - שלא באשמתו.

לטיקבוקים:
http://www.datili.co.il/index.php?id=36708


(*למעלה עורך דתילי עמיעד טאוב לידו עורך "מצב הרוח" חגי הוברמן. למטה טולי פיקרש)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה