יום רביעי, 21 באוקטובר 2009

לקחת פנינה ולזרוק אותה לים. (ערוץ 7 מתקרנף)


לערוץ 7 הייתה פנינה ביד. זהב טהור ומזוקק. היה להם משהו ייחודי שכמעט ולא נמצא ברשת. אבל ערוץ 7 כמו ערוץ 7 החליט שזה מיותר, לא נחוץ, לא חדשותי, לא מעניין. הם לקחו את הפנינה וזרקו אותה לים ולא הביטו לאחור. "קיצוצים!!!" צעקו במערכת בבית אל וחזרו לשגרה המשעממת של חדשות-צעקות-מלחמות יהודים.

לפנינה קראו "תיבת ניגונים". פינה יחודית שנערכה על ידי יאיר פלד הכישרוני והצליחה להוציא את ערוץ 7 מהמרובעות שדבוקה בו מיום הקמתו.

זו הייתה אחלה פינה. מוזיקה יהודית מכל הסוגים, יוצרים מרתקים שמדברים על המוזיקה שלהם. והרבה דיבור על אמונה גם זה היה שם. אמת נכון הדבר, גם YNET יהדות מביאים כל מיני פינות כאלה, אבל פלד הצליח להוציא נקודות איכותיות מהיוצרים שקפצו לפינה שלו. אך בערוץ 7 החליטו לוותר על הפינה ובמקום תיבת הניגונים קהל הערוץ ימשיך לשמוע על ד"ר גולד שקורא למזער נזקים מדו"ח גולדסטון ועל אריק זאבי בכנס מעגלים... הידד!

בהתכתבות עם יאיר פלד הוא דווקא מלמד זכות על המעשה השערורייתי של ערוץ 7:

"ערוץ 7 מגיע להם יישר כוח גדול!. לאפשר לתוכניות כאלו לקרות, אין היום אתר אינטרנט שרוצה ויכול להרים תוכניות כאלו, ועובדה שאין כזה דבר באף מקום, זה באמת חבל וזה כואב לי מבחינה אישית. אבל ערוץ שבע הוא ערוץ חדשות, דבר ראשון, ולא ערוץ תרבות, וכשיש משאבים אז יכולים וכשאין אז אין, וזה לגיטימי ביותר. לדעתי האישית, צו השעה זו התרבות וצריך לייצר אלטרנטיבות איכותיות גם לקהל הכיפות, כי אחרת הוא בורח למקומות אחרים וחבל שאין גוף מסחרי שנרתם לעניין הזה, אבל אלו החיים כרגע, עכשיו".

לפני תיבת הניגונים עבד פלד עם מרים הופמן על פנינה שנקראית "תשובה תרבותית". ולפני שערוץ 7 התקרנף הוא הכין תוכנית המספרת על 3 אלבומים שהחלו את הפריצה של המוזיקה היהודת אלטרנטיבית (יצחק פוקס, אלבום בית הקדושה, "כסאח" של יהודה גלאנץ).

גם ביוטיוב אפשר לראות חלק מהפינות בקישור הזה. תהנו.

לסיום, אומר פלד: "עשיתי את התוכניות האלו כי ראיתי בהם צורך של קהל מיוחד גם התגובות שקיבלתי מהרבה אנשים הראו לי שיש לזה ביקוש. כמו כן, הדגש על איכות מאוד היה חשוב בפינות דבר שלא כל כך שמים לו דגש, לצערי, במחוזותינו. והתפיסה הזאת חייבת להשתנות." בינתיים, כותב פלד על מוזיקה באתר כיפה.

אם כן, סיכום: כתבות איכותיות על מוזיקה יהודית, על יצירה יהודית לא נמצא בערוץ 7. נצטרך לקפוץ ל-YNET יהדות שם ניפגש עם יעל משאלי ורבקה לוביץ', איזה כיף....



3 תגובות:

  1. מסכים עם הביקורת על ערוץ 7 שהפך ברובו לאתר חדשות.ערוצי חדשות מצויים בשפע, אינני מזלזל במבט הציוני שהערוץ מספק אך אין ספק שלחלוחית של תרבות איכותית כתיבת הניגונים שהקפדתי לשמוע בהנאה ו"נעלמה" לפתע, תחסר מאוד.

    זיו

    השבמחק
  2. ערוץ שבע בדרך הנכונה להפסיק להיות ה"בית" שלנו, ולהתחיל להיות ערוץ חדשות נוסף.. כשיענינו אותי חדשות- ואני מקווה שלא בקרוב- אני אגיע. בינתיים אנחנו מחפשים בית חדש, שיש בו את המוזיקה שלנו, את האווירה שלנו...

    השבמחק
  3. האמת שיש פיתרון מאוד פשוט.

    לתרום לערוץ 7, ואז יהיה כסף להחזיק פנינות כמו יאיר פלד.

    השבמחק