יום חמישי, 12 בנובמבר 2009

כוכב השבוע: דורון שפר; כיפה התעוררו מהשינה, מזל"ט לרב שטיינזלץ ואלישיב רייכנר מתגעגע לחיים משה


זה היה השבוע של רועי שרון מייצר רעש בלתי נלאה שכמוהו. זה התחיל עם הרב שפירא מיצהר וספרו "תורת המלך" ואחר כך חיילי המילואים שתומכים בסדירניקים משמשון. בקיצור, אין רגע דל.

במקום השני תנועת "מעייני הישועה" שהביאו את דורון שפר לדבר על תשובה. YNET לא אחרו להגיע גם אריאנה מלמד כתבה קצת אבל אל תתלהבו יותר מדי, אריאנה חושבת שכ-ו-ל-נ-ו טייטלים.

הרב שטיינזלץ סוף סוף סיים את מפעל הש"ס כתבה מעניינת מאוד על פועלו ב-YNET יהדות צופיה הירשפלד.

בחור יקר בשם אביעד חזני ('עולם קטן' והבלוג בזווית חדה) פועל ביחד עם חבריו להריץ פרויקט של דברי תורה בפייסבוק. חזני אומר כי יש 2.5 מיליון ישראלים בפייסבוק אך קבוצות תורניות אין יותר מדי. הם הקימו שתי קבוצת מעניינות זכרון יפתח 1 וקבוצה נוספת המיזם הוא לזכרו של יפתח מור יוסף ז"ל נער שנרצח ברמלה.

לתלות את אורבך בכיכר
אורי אורבך בחו"ל, כך מדווח רז קיל מדתילי, אבל זה לא עוצר את "האורבך" מלקדם מהפכות בארץ. ראשונים לדווח על המהפיכה של אורבך בבית היהודי היו דתילי. אכן כן, בענייני הבית היהודי הם תמיד ראשונים :).

אבל יש כאלה שרואים את המהפכות של אורבך באור שלילי. אתר כיכר השבת מתנגח עם הח"כ המשופם על ביקורו אצל קבוצת ההומואים הדתיים. אורבך, לטענת אתר חברותא (אתר ההומואים הדתיים), אמר כי הוא יסכים שילדים ממשפחות חד מיניות ילמדו בבתי ספר דתיים. אוי וי איזמיר. האתר החרדי היה שמח לתקוע את האורבך באמצע כיכר השבת ולהביא למקום הרבה קוגלים וטיטולים..

פמיניזם
רבקה שמעון טוענת כי הפמיניזם הותיר בעיקר נפגעים. אמנם מירב מיכאלי מתחרנפת למשמע הרהורי בלע כאלה שמספקת שמעון (באתר מדרשת אמונה), אך דוס ווטש חושב שהפמיניזם סובל בעיקר מחוסר חוש הומור. והקטע הבא ימחיש את הנקודה:


חגיגה בכיפה
האתר המנומנם ביקר קלות את הרב יעקב אריאל. ערב הוקרה לכבוד הרב אריאל היה בחסות חברה שהרב נותן לה את כשרותו. לא כזה ביג דיל אבל כיפה הביאו את קובי נחשוני שידבר על תפקידו של העיתונאי ואחרי זה נדב רט השיב במאמר משלו וגם הרב שרלו נדרש לסוגיה. נו שוין, סוף סוף בכיפה התעוררו קצת...

הבדיחה של השבוע בערוץ 7: טל ברודי חושב שהמצב של השחקנים הישראלים במכבי ת"א (ליגיון הזרים) הוא טוב. מצחיק מאוד.

רייכנר עממי
אלישיב רייכנר מעדיף את מעורב ירושלמי מאשר סרוגים. דוס ווטש נוטה להסכים, הירושלמי הוא עממי-עממי ואילו סרוגים נראית כמו טלנובלה אשכנזית עם כיפה וחצאית.

ועוד בעניין עממיות. אלישיב שואל איפה הרלוונטיות של המפלגות הדתיות בירוחם, שדרות וקריית שמונה. "אתם לא רלוונטים" כועס רייכנר. צודק. איפה, איפה הם הימים שחיים משה הזמר (מספיק עממי לא?) היה מזמר למפד"ל... איפה..?
הנה חיים משה מפייט למפד"ל בימים ששאול יהלום היה נהנה לחולל פרובוקציות..

תגובה 1:

  1. הקטע עם הפמיניזם חזק... בוראט! מאיפה הבאת אותו????

    השבמחק