יום חמישי, 19 בנובמבר 2009

רעש: הבליץ של בני עקיבא, הרב רוזן נגד הרב שפירא, חיילנו בחזית וסרט חדש של ערוץ 7: לתפוס את האורבכים


אז מה היה לנו השבוע...

חיילנו בחזית עשו מהומה. הכפירים שואגים למצלמות והתקשורת חוגגת מכל רגע. אבל גם בני עקיבא חגגו יום הולדת ומסתבר שגם הם יודעים לעשות רעש. אז נתחיל..

1. ברחובות יש בחירות, ידעתם? לא? גם אני כמעט שלא ידעתי אלמלא נכנסתי לאתר 'דתילי' ושם בכתבה של חיים נחתומי נאמר כי "הציבור הדתי ברחובות תומך בסלנט", נפלא. מה פתאום דתילי מכריזים הכרזות כאלה? שאלתי את עצמי, ולמרבה ההפתעה גיליתי את התשובה במדור הברנז'ה של רז קיל ("איפה היו המי ומי מתי ולמה"). מסתבר שאנשי דתילי (עמיעד טאוב) מריצים את המועמד ברחובות, מפרסמים, משווקים, תומכים. אלא שפקפקתי בכותרת שהציבור הדתי תומך בסלנט לאור העובדה שקיבלתי מייל מ"המטה למען התורה והארץ" שקראו להצביע למועמד מלול "כי הוא התנגד להתנתקות!" אז יש גם דתיים שלא תומכים בסלנט.

2. רועי שרון בבלוגו על מאחורי הקלעים בפרשת הרב שפירא וספרו תורת המלך. שרון כותב שם על תמימות הימין ביחס לתקשורת. "הימין הקשוח לא מבין בתקשורת" (רובם לפחות).

3. בני עקיבא חוגגים יום הולדת 80. נפלא. יחסי הציבור של בני עקיבא דאגו שכ-ו-ל-ם ידעו שהם כבר בני 80. מדובר היה בהתקפת תקשורת על כל אתר ואתר. בליץ גדול. ב-Ynet חיברו שירים לבני עקיבא, ובמקומות אחרים רבנים היללו ושיבחו, מעייני הישועה הביאו ראיון עם הרב בני נכטיילר ובקיצור יחסי הציבור של בני עקיבא לא נתנו לאף אתר לחמוק מסיקור יום ההולדת של התנועה. כך עושים יחסי ציבור. אגב, אני בעד יח"צ, חוץ מהפעמים שזה מוגזם. כמו הכתבות הדי מעצבנות בזמנו על מכתב הקונטרה לשמינסטים הסרבנים מהשמאל. תזכורת למי ששכח: הייתה קבוצה של שמינסטים שמאלנים שכתבו מכתב על זה שהם לא רוצים להתגייס בלה בלה בלה, צבא הכיבוש בלה בלה בלה, ואז היח"צ של בני עקיבא זיהו את ההזדמנות וסידרו קבוצה של חניכי בני עקיבא כאלה יפים וחמודים וטהורים שכתבו שהם יתגייסו וילחמו ויש נוער אחר וכו' וכו'. זה היה קצת מוגזם כל הקטע הזה להראות כמה אנחנו טובים ומצויינים.


השוטר הטוב והשוטר הרע
4. ובהמשך ליום ההולדת של בנ"ע. ד"ר עליזה לביא, מחברת הספר "תפילת נשים" ואשת תקשורת, כתבה שני מאמרים על בני עקיבא. ב-NRG יהדות היא כתבה סיפור מרגש על המדריך שלה. ב-Ynet יהדות היא החליטה להיות השוטר הרע ולספר איך בני עקיבא הקצינה ותהתה בעצב איפה הימים של פעם עם ריקודי ההורה והמעגלים הלא נפרדים. לביא כתבה שהתחרדלות זה רע וממש קיצוני אבל לא ממש הסבירה מה בדיוק הבעיה בהקפדה יותר רצינית על הלכות שולחן ערוך.

לתפוס את האורבכים
5. אורי אורבך וזבולון אורלב לא חתמו על המכתב הקורא לממשלה לא לערב את צה"ל בהריסות מאחזים ופינויי ישובים. מישהו הדליף לערוץ 7 את המכתב ומיד בכתבה הראשית נכתב "'צה"ל לא יפנה' אורלב ואורבך סירבו לחתום", רוצה לומר "הם בעד גירוש יהודים". לפעמים יש משהו צעקני ולא הגון בכותרות הללו, כי מה לעשות, לא נראה לי שאורלב ואורבך, למרות נגע הממלכתיות שבהם הם נגועים, שונאים את ההתיישבות ורצים בחורבנה. סך הכול אורבך וכצל'ה אורלב ואריאל נמצאים פחות או יותר באותו אזור פוליטי ורק אגו טריפ מטורף שלהם ושל נציגיהם בכל מיני מקומות גורם לכך שלציונות הדתית יש 2 מפלגות. (אגב, אורלב ואורבך כל אחד לא חתם מסיבות אחרות עיינו בכתבה של ערוץ 7 בקישור למעלה)

6. הרב רוזן נגד הרב יצחק שפירא עם קריאה לתקשורת: יש רבנים אחרים.

7. ובחזרה לדתילי. האם ידעתם שהעיתונאי חגי הוברמן עובד היום בעיתון החרדי "המבשר" וגם שהוא מצטער שהוא לא הלך לאקדמיה? העלון האלקטרוני של דתילי הביא ראיון קצר עם הוברמן. היה דווקא מעניין.

8. אתר שורש מביא את העיתונאית חני לוז (מקור ראשון) לשעבר וארגון תדמי"ת בהווה, להראות לנו את האפליה בתקשורת שיש נגדנו. בגדול היא צודקת - חני לוז, חוץ מהפעמים שהיא נתפסת לקטנות. לוז עוקבת אחרי רזי ברקאי וגבי גזית והטיות שונות שיש בתקשורת לכיוון השמאלי. הפעם הביאה לוז ראיון עם "כפפות המשי" של רזי ברקאי עם סרבנית שמאלנית רק כדי להראות את ההבדלים בסיקור בין ימין לשמאל.

לסיום, נא לקרוא את המאמר של מנחם בן "שנאת ההתנחלויות היא מחלת רוח". משהו משהו הטיפוס הזה.

הקרפדה של השבוע


מאמר מעצבן למזוכיסטים שבינינו. אריאנה מלמד שוב חוזרת לג'ק טייכטל ומסבירה למה כולנו טייכטלים קטנים והפרת החוק היא אבן יסוד בציונות הדתית. בגלל זה יש לנו "מניפי בריסטולים" (- חיילי כפיר ונחשון), כלשונה, המפירים את החוק הצבאי כי אנחנו הרי עבריינים במהות. נאמר רק שהמעשה של חיילי נחשון, גם אם אינני מסכים לו, הוא אמיץ מאוד ואני לא הייתי מכנה את אותם חיילים "מניפי בריסטולים". מדובר בצעירים אידיאולוגים די אמיצים המאמינים במה שהם עושים ומוכנים לשלם את המחיר.

מתי את הלכת לאחרונה נגד הזרם, אריאנה?

וחוצמזה לגבי העניין של הפרת החוק.. הנה רשימה חלקית של מפירי חוק שהפכו לגיבורי תרבות: אייבי נתן, אורי אבנרי וענת סרגוסטי (הפרו את החוק ונפגשו עם ערפאת), עמוס קינן (ניסה לרצוח את שר הדתות מתוך משנה חילונית קיצונית) יוסי ביילין, טלי פחימה, מרדכי וענונו, אודי אדיב ויש עוד ועוד ועוד .... אז מה את רוצה?

3 תגובות:

  1. למנחם בן יש יציאות מוזרות

    השבמחק
  2. בני עקיבא נהירה - http://www.bnan.co.cc/

    השבמחק
  3. בני עקיבא - http://www.bnan.co.cc/

    השבמחק