יום חמישי, 31 בדצמבר 2009

חרדים קורצים לאלוהים, החברים של הרב רונצקי, חילונים קיצוניים ועל תוכנית הבית היהודי ושאפו לחני לוז

קפה שחור עם חצי כפית סרוגה
איך אתר חרדי למהדרין מתמודד עם גזירת הרבנים החותכת שאוסרת את "האינטערנט" מכל וכל? - תשובה: מוסיף קצת תכנים דתיים לאומיים ומגדיר את עצמו מחדש. כן, כיכר השבת, מנסה לפזול לקהל הדתי לאומי בעיקר לקהל של ערוץ 7 ומציע להם "תכנים סרוגיים". הנה פה ח"כ אורי אריאל מדבר על שטיפת המוח בצבא, הנה אורבך ושי צ'רקה מככבים באייטם פרסומי וקצת על הרב מלמד פה ושם. רוצים לומר, אנחנו אתר חרד"תי אז נא לא לנפנף מולנו עם פשקעווילים למיניהם.

החברים של הרב רונצקי
לרב רונצקי מסתבר היו לא מעט אוייבים בתקופת כהונתו. היה את קצין חינוך ראשי שלא אהב את ההתרחבות של הרב הצבאי לגבי תכנים של מוסר מלחמה וכו', והיה את עיתון הארץ שניהל מאבק אישי ברב רונצקי (בראש המערכה עמד הכתב הצבאי עמוס הראל). אבל היו לרב רונצקי גם אויבים מבית, בתוך הרבנות הראשית, שלא אהבו את מה שהוא עושה. הבלוגר משה למפרט מערוץ 7 כתב "קמצוצון" על העניין. תקשורת אנ"ש העדיפה להילחם בהארץ ובקצח"ר אבל יתכן שהכתובת ל'עליהום' נגד הרב רונצקי נמצאית במקום אחר... נאמר במשפט אחד: קצין החינוך הראשי לא היה האויב הגדול של הרבצ"ר אלא פקודיו הרבנים.

הבלוג של יונתן אוריך
יונתן אוריך לשעבר "המעלעל" מכיפה נמצא היום בצבא - הכתב הצבאי של דובר צה"ל ובאינטרנט הצה"לי. יש לו גם בלוג נחמד שכדאי להציץ בו. לא מזמן יצא לי לראות מאמר מעניין בבלוגו שעסק ברחוק ובקרוב בין דתיים וחילונים. אוריך כתב קצת דברים קשים על הציבור החילוני על הנטייה הגוברת למתירנות על ההתבהמות והגסות. אבל לא עבר יום, ואוריך מחק את המאמר בגלל הניחוח השמרני שנדף ממנו. לדעתי חבל, כי לא רק הדתיים מקצינים בעולמנו גם החילונים מקצינים. האח הגדול, הישרדות, דודו טופז, אסי דיין, בר רפאלי, בובליל, ועוד כהנה וכהנה תוצרים חילוניים מובהקים - ממחישים את הנקודה שעליה כתב אוריך. לא צריך להתבייש מלומר כי חלק גדול מהציבור החילוני מקצין. ועוד משהו יונתן, גם אם הפוסט לדעתך לא מי יודע מה זו לא סיבה למחוק..  הנה אני כתבתי פוסט מטומטם להפליא ואני עדיין משאיר אותו....  בכל מקרה, אני ממליץ בחום לקרוא את אחד הפוסטים של אוריך בו הוא מספר על השאלה שהוא שאל את הרב אהרון ליכטנשטיין "למי הרב מרגיש קרוב יותר לרב דב ליאור או לאהרון ברק?" שאלה טובה התשובה בבלוג.

הקצנה חילונית

לדמותו של שורף המסגד
Ynet - מדווח על איש ששרף מסגד והוא קרוב של הרב כהנא. בהמשך הכתבה כיותבת אפרת וייס הכתבת ללא שום הקשר על הילד של בנימין וטליה כהנא שירד מהרכב המשפחתי כמה דקות לפני שמחבלים רצחו את הוריו. (הילד הוא האיש ששרף את המסגד... כך עוקפים צנזורה)

ערוץ 7 - מדובר בנער ולא באיש הוא לא שרף מסגד אלא את השטיח במסגד והוריו וגם סבו נרצחו בידי ערבים (כהנא הסבא והבן בנימין ואשתו טליה). הכותרת: "נער שהוריו נרצחו נעצר בשומרון" התמונה: שוטר חונק נער.
(הוספה חשובה (ט"ו טבת): בינתיים התברר שהוא חף מכל פשע)

הבית היהודי מוצ"ש ערוץ 1
עט נט העיתון האלקטרוני של דתילי הביא ראיון עם מגיש התוכנית הדתית במוצאי שבת בערוץ 1, שלומי גולדברג. "הבית היהודי" זו אחת התוכניות המעצבנות ביותר שיש על ענייני יהדות בטלוויזיה. הפולקלוריזציה של היהדות בתוכנית הזאת.. הדתיות המתחנחנת.. הנושאים הביזאריים, היידישקייט הדביק... לא עושים לי טוב. אני ממש לא אשכח שהייתה תוכנית אחת על "תיקונים" והראו שני יהודים בעלי זקן ופאות, שמנמנים קצת, בשנות ה-40 לחייהם, שמתגלגלים בשלג בערום מלא. כן, הם היו ערומים לגמרי והתוכנית טישטשה את מבושיהם וישבנם. והמגיש גולדברג, שנראה כמו ילד טוב ירושלים מגבעת שמואל, הסביר לצופים שמדובר בצילומים מיוחדים. סקופ יענו. אז רוצים לראות ביזאר יהודי? מוצ"ש בערוץ ה-1. לבריאות.

היום נדבר על תיקוני מחילות. דתיים החופרים את עצמם לדעת

חלאס עם השאלה "איך משלבים קריירה עם משפחה?"
עלון מצב הרוח הביא ראיון עם הכתבת הפוליטית של מקור ראשון, סופיה רון מוריה, לרגל הוצאת ספרה החדש 'החתן העשירי'. היא בן אדם מעניין, סופרת, עיתונאית פוליטית, עולה מרוסיה, דתייה, כך שהיה מעניין לקרוא. מה שהפריע לי בראיון היה שכמעט כולו היה על הספר החדש או שאלות בסגנון איך מצליחים לשלב עבודה עם גידול ילדים. וזו תמיד אותה שאלה שכל הזמן חוזרת במדורי הנשים בעלונים איך משלבים עבודה וקריירה ותמיד אותה תשובה: משלבים.

אתר כלכלי חדש - ערוץ 7
ערוץ 7 ממשיך להתרחב. אתר כלכלי חדש יושק בימים הקרובים, ינהל אותו שלמה פיוטרקובסקי. בהצלחה.

לא נגענו
שאלה בכיפה: "לאחרונה חזרתי מטיול בויטנאם והבאתי איתי פולי קפה מיוחדים הנמכרים שם. פולים אלו עוברים תהליך יחודי שבו הם נמסרים למאכל למין מסויים של סמור (כשהם עדיין ירוקים), וזאת כאשר הסמור איננו מסוגל לעכל את הפולים. לאחר מכן הפולים נאספים מהצואה של הסמור, קולים אותם, ומכינים מהם קפה. השאלה היא האם פולים אלום נחשבים כשרים? הצד לאסור אותם הוא התקופה שהם עברו בגופו של הסמור, אשר הוא כידוע חיה שאיננה כשרה.
רב שאיתו התייעצתי אמר שלפי דעתו יש צד להכשיר מפני שהסמור דומה במקרה זה לדבורה, שהיא חיה שאיננה כשרה ובכל זאת החומר שאותו היא מפרישה (דבש) נחשב ככשר, ואולם הוא סייג את דבריו באומרו שאיננו רוצה לפסוק בנושא ושיש להעביר את זה הלאה.

"אני מכין את הקפה הכי טוב בעיר... חם ומחמם בום"

התשובה לגבי הפולים שיצאו מישבנו של הסמור כאן... 

הוספה חשובה: כל הכבוד לחני לוז!
חני לוז מצוות תדמית - עיתונאים ימניים שמבקרים את התקשורת העלתה מהר מאוד סרטון בו נראה דן מרגלית מתעמת בצעקות עם ח"כ זחאלקה. זחאלקה צרח שברק רצח ילדים כאשר הוא שומע מוזיקה קלאסית.. ומרגלית לא הסכים לשתוק וסילק אותו מהאולפן. חבל רק שקטע אחד נשמט מהסרטון - בסוף העימות צעק זחאלקה "פה זה שיח מוניס" ומרגלית אמר בחזרה הנה נחשפה האמת.... בכל אופן כל הכבוד על הזריזות והתושייה להעלות את הסרטון לרשת..


כה אמר זחאלקה: "ברק רוצח ילדים ושומע מוצארט..."

6 תגובות:

  1. חחחח הסמור הזה... גדול....

    השבמחק
  2. זה ידוע למי שמתענין בגורמה

    (ואני אומר "בעעעעעע")

    השבמחק
  3. לקפה הזה קוראים "קופי לואק" (פ' דגושה), והוא נחשב (לא בדקתי) המשקה היקר ביותר בעולם.

    השבמחק
  4. המעלעל זה לא היה גדעון דוקוב או שאני ממש לא מעודכן?

    השבמחק
  5. אתה לא מעודכן.. גם הוא עילעל בעבר.. אחריו יונתן אוריך היום דוד פרוידיגר

    השבמחק
  6. ההצגה בפוסט לעיל של מה שארע באולפן "ערב חדש" היא מעוותת - לניתוח מפורט של מה שארע בראיון הנ"ל ראו כאן:

    http://bibi.modiin.us/?p=1226

    מן הראוי שבלוג העוסק בביקורת תקשורת ימתח ביקורת על יחסו המביש של דן מרגלית לאורחו באולפן ח"כ זחאלקה. דעותיו של המרואיין ושיוכו למגזר הערבי אינן צריכות להיות ממין העניין.

    השבמחק