יום ראשון, 6 בדצמבר 2009

(סקירונת)

1.איך פיספסו כל מערכות התקשורת המגזריות שלנו את הזוג האצילי אהרון וצביה קרוב. לא מקור ראשון, לא בשבע, עלוני השבת נרדמו בשמירה. רק מוסף של ידיעות אחרונות עשה צימעס מכל העניין. בקיצור מחדל עיתונאי של כוחותינו. (לאחר מספר מיילים ששוגרו לתיבתי הינני חוזר בי מהאשמה הקולקטיבית כלפי תקשורת אנ"ש, מסתבר שלכוחותינו לא הייתה ברירה אלא לעמוד ולראות בעיניים כלות כיצד ידיעות וערוץ 2 מקבלים בלעדיות על הסיפור. החזק מנצח. לכן גם הורדתי את הכותרת "מחדל עיתונאי" ) לגופו של ראיון, שוב הוכח בפעם המי יודע כמה שכדי שמתנחלים יקבלו "ראיון חיובי" בידיעות אחרונות הם צריכים כמעט למות....

2. רוצים לדעת מי יוצא עם מי במגזר? להיכנס לתוך הקרביים והמעיים? מה הדייט החם הבא? דתילי יביאו לכם את כל המידע! במדור ברנז'ה נכתב באותיות קידוש לבנה (בבחינת סקופ) שח"כ ציפי חוטובלי יוצאת עם כתב ערוץ 7, חזקי עזרא. יופי! עכשיו כולנו יודעים כמו חבורת קרפדות זקנות ורכלניות. ועכשיו נמשיך לספר לעצמנו כמה אנחנו טובים ושונים בלה בלה בלה ואנחנו לא רואים את האח הגדול כי זה נמוך ומציצני בלה בלה בלה...

נכנסים לקישקע

תגובת אתר דתילי: "כמות הצפיות במדור הברנז'ה (אחד משני המדורים הנקראים ביותר) מעידה על העניין הרב של הציבור בתחום, אישי הציבור של המגזר הדתי מהווים מטבע הדברים קהל יעד של כתבות בכלל התחומים כולל הברנז'ה - גם עניין הדייטים לא חוצה קווים אדומים לדעתנו."

נו שוין.

3. לפי סקר הבשבעים טורו של הרב אליעזר מלמד הוא הכי פופלארי במגזר הדתי. לפי סקר מאגר מוחות וסקר TGI, כך נכתב, כ-36% מכלל הציבור הדת"ל קוראים את מדור רביבים בעיתון בשבע. עוד נכתב כי לעיתון בשבע יש 30 אלף קוראים חילונים ו-40 אלף קוראים חרדים. ברכות.

להם יש את יאיר לפיד לנו הרב מלמד

4. מה שאני זכרתי מעיתון 'בשבע' השבת הוא את מדור "שאלת השבוע" הלא ברור. השאלה הפעם הייתה "כיצד יש להתמודד עם החלטת ההקפאה?". משום מה בשבע הביאו שלושה דעות שכולן פחות או יותר אותו דבר. חננאל דוראני (ראש מועצת קדומים) קורא להמשיך לבנות, עו"ד דורון ניר צבי אומר שצריך לצפצף ולהמשיך לבנות וסוזי דים (מטות ערים) קוראת לפעולה פרלמאנטרית ויוזמה אישית ולהמשיך לבנות. נראה לי שלהביא שלושה אנשים שחושבים אותו דבר זה לא מעניין כל כך.   

5. מאמר המערכת של עולם קטן יצא בשצף קצף נגד החלטת ההקפאה. כותב המאמר שלא חתם בשמו (כנראה עורך העלון המוכשר יוסף רוסו) טען שנוהגים לומר שלימין אין אלטרנטיבה וזה לא נכון כמובן. ובכן, הגיע הזמן שהימין, הציבור הדתי והמחנה הלאומי יציבו אלטרנטיבה ברורה ומשכנעת כי בינתיים זה ממש לא קורה. גם כותב מאמר המערכת של עולם קטן לא מציע איזו סוג של אלטרנטיבה רעיונית למחנה השמאל. לדעתי האישית המשימה הלאומית הראשונה של הציבור הדתי לאומי היא ליצור תוכנית מדינית ופוליטית ברורה ומשכנעת שאפשר לבוא איתה לציבור. אם אנחנו לא מסוגלים לייצר תקווה כלשהי (חוץ מבעזרת ה' יהיה בסדר) גם אלף הפגנות וקריעת צווים לא יעזרו.

6. יגאל ביבי: "לא בגדתי" (עלון מצב הרוח טולי פיקרש). לרגע חשבתי שמדובר במפקד בכיר בצה"ל שחזר מהשבי הסורי. כולה יגאל ביבי פעם במפד"ל והיום בש"ס. ביג דיל.

"לא בגדתי" תחי מדינת ישראל!

7. גברותיי ורבותיי, מהפך! נכון, זה לא כזה קשור לבלוג, אבל אי אפשר לעבור לסדר היום בלי לציין את המאורע הנדיר. יאיר לפיד יצא נגד הקונצנזוס וכתב מאמר ארוך למה לדעתו בעסקת שליט רב שלטון הרגש והלב על השכל וההיגיון הבהיר. אל יהא הדבר קל בעיניכם! ולמרות שלפיד לא אמר במפורש את המילים "אני מתנגד לעסקה" - (בכל זאת הוא לא מורגל ללכת נגד הזרם) הרי שהטור היה אמיץ וכואב. בניגוד למשל, לחנוך דאום שמכוון למרכז, לפיד בחר לחדש ולהתחדש.

8. אלעזר שטרן מפחד מכיפות סרוגות יותר מאשר ערבים (7 ימים). מזועזעים? לא ממש? טוב נו, זה לא כזה מרגש. הרי ידיעות החליטו לעשות ראיון עם שטרן לא בגלל דעותיו המזעזעות והלא שיגרתיות. באמת שכבר אף אחד לא מתרגש משטרן. אלא שהוא מוציא ספר בהוצאת ידיעות אחרונות וממילא הוא מקבל גם ראיון ב-7 ימים. לבריאות.

9. מעייני הישועה הביאו אותה בראיון עם החלבן. התקשורת הכללית וגם התקשורת החרדית לא נשארו אדישים. שאפו. המראיינים היו משה מאירסדורף ועזרא ניאזוף.
החלבן

2 תגובות:

  1. למה אין פיד RSS

    השבמחק
  2. א. הידיעה הזאת הייתה מגעילה. למה זה טוב, למה זה טוב לפרסם דברים כאלה.
    מילא היו מביאים את עניין האתיקה העיתונאית, שמה ידווח על ח"כ חוטובלי
    דברים מחמיאים מדי, אבל 'עניין לציבור'?
    זו רכילות! אנחנו ציבור דתי! ממתי אנחנו נהנים מדברים כאלה?
    ב. הראיון עם יגאל ביבי היה דווקא מעניין,
    ובעל ערך חדשותי חשוב- איך וותיק במפדל עבר לשס.

    השבמחק