יום שלישי, 8 בדצמבר 2009

פרשת נאמן והפוביה החילונית

"שר המשפטים יעקב נאמן קרא אמש (יום ב') בכנס של המשפט העברי בירושלים להחזיר עטרה ליושנה, ש"משפט התורה יהיה המשפט המחייב במדינת ישראל". נאמן הוסיף כי הדרך הראויה להנחיל את משפט התורה למדינת ישראל היא באופן איטי ומדוד "צעד אחרי צעד"" (קובי נחשוני YNET)

ללחוץ על הנקודות
נו באמת, הסיפור הזה הוא פשוט בלתי יאמן. קשקוש מקושקש. חרטא ברטא. ברווז עיתונאי. צפרדע אינטרנטית. שטויות!.
 ולגופו של עניין וכתבה: השר נאמן הידוע בערמומיותו הפוליטית נפל שדוד והובס בשדה המערכה. הוא מילמל כמה מילים על המשפט העיברי ועכשיו קוראים לפיטוריו. איך זה קרה? כמו בדבר תורה, מי שמכיר, בסוף תמיד מסיימים באיחולים וברכות ובלה בלה בלה ונאמן אמר שטוב יהיה שהמשפט העברי יחלחל יותר למשפט הישראלי. זהו פחות או יותר. לא מדינת הלכה, לא לזרוק את החילונים לים, לא לכווץ את דורית בייניש, לא להעלים א.ב יהושע, לא כפייה דתית, שום דבר.

אבל מה שקרה כאן צריך ללמד בבתי ספר לתקשורת איך עושים באזז עיתונאי מכלום. צריך להבין, שאחרי השטות הזאת נקראו קריאות לפטר את  שר המשפטים, לא פחות. מהומת אלהים על כלום. גל"צ, הראשונים שפרסמו את הידיעה לקחו את המשפט האחרון של נאמן בסוף דבריו, אותה אמירה שהוא מקווה שהמשפט העברי יהפך להיות חלק עיקרי ממערכת המשפט והפכו אותה למזימה דתית קונספרטיבית. השר נאמן, חובש כיפה סרוגה לראשו, מעוניין בתיאוקרטיה. תדדדאם, איזו דרמה!

"אני בסה"כ בחור נחמד חחח :)"

השד החילוני
שימו לב לפתיח של קובי נחשוני, איך הוא לוחץ באומנות על הנקודות הרגישות של הציבור החילוני. "נאמן הוסיף כי הדרך הראויה להנחיל את המשפט העברי היא באופן איטי ומדוד "צעד אחרי צעד" (עד לאן? עד לפתרון הסופי של מערכת המשפט!) אמת נכון הדבר, נאמן אמר את המילים "צעד אחרי צעד" כשהוא מתכוון לומר ששילוב המשפט העברי במערכת המשפט הישראלית הוא תהליך ארוך וכו' אבל בין זה לבין מהפיכה דתית, למדינת הלכה אין ולא כלום, אבל נחשוני, שימו לב, פורט על הנימים הדקים של הפוביה החילונית. השר נאמן רוצה להנחיל ב"אופן איטי ומדוד" ולהשתלט על מערכת המשפט (מבפנים!!, כי ככה אנחנו הדתיים, משתלטים מבפנים, אימה ופחד!). אם יש משהו שמפחיד את החילונים אלו ניסיונות של דתיים לשנות את אורח חייהם וכו'.. ונחשוני (ולא רק הוא, וואלה ואחרים) מדווחים על השטות הזאת כאילו פרופ' נאמן חושף תוכנית התקפית וחתרנית להרוס לחילונים את החיים.

השד החילוני: הדתיים רוצים להשתלט. הדתיים מסוכנים. 

ואז קופצים כל מיני אינטרסנטים על המציאה. יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני (כן, יש דבר כזה אופוזיציה) דרך התנועה הרפורמית עד צעירי תנועת העבודה (מה הם קשורים?) כולם מגנים, משתוללים, מצקצקים בלשונם וקוראים לפיטורי השר. "צעד אחרי צעד", אותם מילים שאמר נאמן הוציאו מהבקבוק את השד החילוני זה שבטוח שהדתיים זוממים לדפוק לו את החיים.

(הערה לסיום: מלבד היכולת של נחשוני ללחוץ על הנקודות הרגישות של אחינו החילונים הוא גם יודע לספק ידיעות הרגעה כאלו שמסבירות לציבור שעדיין לא הגיע הזמן לסקול את החילונים בשבת...)

2 תגובות:

  1. השאלה היא מה הוא אמר בדיוק?

    השבמחק
  2. הוא אמר את זה:
    "אני ממש רואה את המפעל הנהדר שהוא [הרב רצון ערוסי] מקים להחזיר עטרה ליושנה, שמשפט התורה יהיה המשפט המחייב במדינת ישראל. והדרך של בתי דין לממונות היא באמת הדרך הראויה להנחיל לנו את משפט התורה בצעדים, צעד אחר צעד.

    אני רוצה להודות לכל משתתפי הכנס, למרצים, שאמת באים להחזיר למדינת ישראל את מורשת האבות, את דברי התורה הראשונים והאחרונים שבהם יש פיתרון מלא לכל השאלות שאנחנו עוסקים בהם.

    היום התחלנו בדף היומי פרק "יש נוחלין" [בבא בתרא, פרק ח]. זה בדיוק הנושא שאתם עוסקים בו. שותפויות, דיני ממונות, ירושות. יש לנו בחומר של דברי תורתנו הקדושה על דורותיה, פיתרון מאד טוב לבעיות הכלכליות ולסכסוכים הכלכליים בין איש לרעהו.

    אני מקווה שהמפעל שלך, הרב רצון ערוסי, בסיוע כל הרבנים והמשתתפים פה, יביא להחזיר עטרה ליושנה במהרה בימינו אמן."

    זה מלל דבריו שכתבתי מסרטון של כשתי דקות שניתן למצוא ב-YNET.

    לדעתי, הפרשנות של הדברים הללו מצד כותב המאמר לוקה בחסר, בלשון המעטה. מלשון דבריו לא נראה שנובע שהוא אמר סתם דברי סיום, אלא דווקא שהוא התכוון להחלה של חוקי המשפט העברי, לפחות בנושאים של דיני ממונות. ניתן למצוא פרשנויות מחמירות יותר. אני בכוונה נותן לו להינות מהספק.

    השבמחק