יום שלישי, 22 בדצמבר 2009

לא כוחות

הרגע סיימתי לצפות בעימות בין ח"כ אחמד טיבי לח"כ דוד רותם מישראל ביתנו. זה היה לא נעים. טיבי כיסח אותו.

הדיון היה על חוק שדוד רותם פועל להעביר ועורר סערה גדולה בכנסת. עניינו של החוק להתיר ועדות קבלה לישובים קהילתיים. בית המשפט בפסק-דין 'קעדאן' קבע בעבר שועדות הקבלה אינם חוקיות. רותם וחבריו מעוניינים לעקוף את בג"ץ ולקבוע שועדת היישוב הקהילתי היא שתקבע מי יכול להצטרף ליישוב ומי לא. הדיון בועדת חוקה היה סוער, אחמד טיבי צעק כי החוק גזעני ומטרתו לנעול את השער לערבים. רותם החזיר כי זו מדינה יהודית ובמדינה יהודית זכותה של המדינה לשמר את אופיה היהודי וכו'.. השניים זומנו לאולפן ערוץ 2 ושם, כאמור, טיבי קירקס את רותם.

אני נהנה לראות את אחמד טיבי. הוא תפור בדיוק למדיום הטלוויזיוני. ציני, רהוט, חד לשון, משכיל, משעשע  ויודע להעביר את טיעוניו בצורה משכנעת (זה לא סותר את העובדה שלא הייתי מצטער בכלל אם מגהץ בגודלו של מלך סעודיה היה נופל עליו מהשמיים). לא כך אצל רותם. הוא מסורבל, כבד לשון, חסר חוש הומור לחלוטין (לפחות בטלוויזיה), חמור סבר והוא לא מצליח להבהיר את הנקודה.

טיבי לחץ על הנקודות והצליח להוציא את רותם מהכלים. "אני רוצה שתהיו נאמנים למדינה היהודית", שאג רותם וטיבי השיב "בואו נרשום את ההמנון על חלב תנובה או על הקיר בשירותים..". בקיצור זה לא היה כוחות.

רותם לא היה חייב לבוא לעימות הקצר או שהוא היה יכול לדרוש שהוא יבוא לערוץ 2 ויסביר את עמדתו אבל לא בעימות מול טיבי החלקלק. אפשר היה גם לשלוח את ציפי חוטובלי שתומכת בחוק לקרב ההסברה. אבל רותם העדיף לבוא בעצמו ובסוף הוא נשמע רע מאוד צעקן, כעסן, קצת היסטרי ולא מובן. בסוף טיבי סיים באמירה "כך נראה הפרצוף האמיתי של ישראל" ובזה נסתיים העימות.

מעצבן הטיבי הזה הא...

זהבי עצבני? רועי שרון עצבני! 
"יהודי שזרק בקבוק תבערה על ערבי, יקטוף את הכותרות הראשיות, אבל ערבים עם אותו בקבוק הוא לא סיפור. יהודים שמציתים אש במסגד זוכים לגינויים מקיר לקיר, אבל פלסטינים שמציתים מדי שבוע את קבר יוסף הם בקושי מבזק ברדיו. ראש ישיבה שמעודד את תלמידיו לסרב פקודה לפנות יהודים, הוא פרשת השבוע של שר הביטחון וסכנה לדמוקרטיה, אבל מרצה שמטיף נגד חיילי צה"ל הוא תמצית חופש הביטוי. ערבים במזרח ירושלים שבונים באופן לא חוקי כמה עשרות אלפי יחידות דיור סך הכל נדחקו לפינה, אבל יהודי שרכש בית בשיח ג`ראח הוא פורע חוק, מפר את הסדר הציבורי, וכובש אכזר." את השורות הללו כתב רועי שרון במקומון 'זמן ירושלים' לקריאת המאמר המלא כנסו לכאן לבלוג "מדרורי על הגבעה" 

הכול בסדר שם? 
הרבנית רבקה שמעון ב-NRG יהדות טוענת שרוצים לחסל אותנו - השמאל והחילונים, כפשוטו ממש - חיסול פיזי. משהו מאוד מריר ולא בריא עובר על הרבנית.

קצת ימניות לא הרגה אף אחד...
NRG יהדות מדווח כי חיילינו יוכלו מעכשיו לקרוא גם את מקור ראשון. השר-הרב-הפרופ' דניאל הרשקוביץ דאג לעניין. ועוד משהו בנרג': נדב הלפרין הצעיר עבר לכתוב את מדור שליפות. 

השר הרשקוביץ: למה שחייל לא יוכל להתרווח בשירותים עם איזה אליישיב רייכנר קטן?

כמה רוע רוע רוע  
קלמן ליבסקינד מתפרץ על העיתונאי אמיר גילת. "גילת הוא איש רע"

לא נגענו 1 (רק הדגשתי את הקטעים המעצבנים...) 
"חברתה של גמליאל למפלגה וסגנית השרה השנייה, לאה נס לא יושבת בשקט. רו"ח שלמה נס ורעייתו סגנית השר לאה מוותיקי גבעת שמואל, נערכים בימים אלו לחגיגת בר מצווה לבנם, כפי שרק הזוג נס יודע להיערך. כלומר, אירוע שכל מי שקצת מחשיב את עצמו, חייב להיות שם. אז ככה, האירוע הנוצץ מתוכנן לחודשים הקרובים. בתוכנית: נשף שמתחלק לשניים. בחלק הראשון, נשף פורים על פי מיטב המסורת, בהשתתפות צמרת המערכת הפוליטית, הברנז'ה הדתית וכל החברים מגבעת שמואל. בחלק השני של האירוע, מתוכנן אירוע חסידי יותר, בהשתתפות רבנים ואדמו"רים. בקיצור, מפגש בר מצווה שכל כולה מפגש בין קצוות- פוליטיקאים ורבנים, אנשים עסקים." (דתילי מדור ברנז'ה)

ואני תוהה מי לעזאזל עושה מבר מצוה נשף???

לא נגענו 2 
מתנחלת עם לא מתנחל י תודה ה' י(73 תגובות)
"אני מרגישה שבתור מתנחלת אני "יותר". (זה הזמן להתעצבן ולעזוב....). אני באה מציבור מעולה, מישוב מעולה, הדיונים שלי בכיתה ז' היו ברמה, לדעתי, ואני פשוט מרגישה בסקאלה אחרת, בראש אחר לגמרי, ממי שלא מתנחל. אני לא יודעת איך להסביר את זה, זה פשוט ראש אחר, זר לא יבין זאת. כשאני מדברת על פיגועים והתראות וזריקות אבנים עם חברה מתנחלת,זה שונה מאשר עם חברה לא מתנחלת.
ועכשיו ההסתייגות-כמובן שגם לאחינו שמעבר לקו הירוק יש דברים טובים ובהרבה דברים הם טובים יותר מהמתנחלים (דיבור עם חילונים למשל).
טוב, אז אחרי שעיצבנתי אתכם קשות, לדעתכם יש בסיס לדחות הצעה בגלל הרקע המתנחלי?
האם יש עוד אנשים שמרגישים כמוני?" (פורום לקראת נישואין וזוגיות ערוץ 7)

"אני מרגישה שבתור מתנחלת אני קצת יותר, זר לא יבין זאת (פורום ערוץ 7)"

אוהבים רדיו? 
רדיו ישראל מחפש כתבים, עורכים, מפיקים שלחו קו"ח למייל: radioisrael2@gmail.com

5 תגובות:

  1. "אני מרגישה שאני קצת יותר.." - טמטום מסתבר הוא נחלת כלל המגזרים

    השבמחק
  2. רק לא הבנתי מה עיצבן אותך בנשף הזה - בא להם לעשות נשף, מה רע?

    השבמחק
  3. צודק לגמרי לגבי שני הדברים -גם לגבי הנשף וגם לגבי ההזויה מההתנחלות

    השבמחק
  4. מה זה רדיו ישראל? אין דבר כזה...

    השבמחק
  5. ל-4 זה הרדיו החדש...

    השבמחק