יום ראשון, 31 בינואר 2010

עיתונאים מכוערים

 
החוצה! החוצה!

לא משנה כמה גינויים והצהרות תגיד העיתונאית יפעת ארליך נגד פורעי חוק מציבור המתנחלים, זה לא יספיק לחברי הפאנל של מועצת החכמים. הם רוצים אותה מדממת, כנועה ומושפלת.

בתוכנית האקטואלייה "מועצת החכמים" הצעקות והגידופים הם עניין שבשגרה. מדי יום שישי מתקוטטים חברי הפאנל ומתחרים ביניהם מי צועק חזק יותר ורועש יותר על סוגיות שנמצאות על סדר היום של החברה הישראלית. אך נראה שבתוכנית האחרונה חברי הפאנל הצליחו לשבור שיאים חדשים. יפעת ארליך, עיתונאית מקור ראשון, עזבה את הדיון אחרי שארי שביט וגדעון לוי (ולמעשה כל החבורה) צרחו עליה, ללא מעצורים, בדיון שעסק בהתפרעויות של מתנחלים.  

 
אני שונא את כולכם

הדיון ב"מועצת החכמים", כפי שהציג אותו המנחה דן מרגלית, עסק בסוגיית "תג מחיר" - צעירים מההתנחלויות שפוגעים בפלסטינים וברכושם כנקמה על החלטות המדינה והצבא שלא לרוחם. ארליך, תושבת עפרה, התייחסה ראשונה בדיון וגינתה את האלימות מכל וכל. ארליך אמרה כי יש לעשות הכול כדי לעצור את התופעה, אבל תהתה מדוע הדיון לא עוסק גם בהתפרעויות של אנשי שמאל קיצוני ופלסטינים בהפגנות ליד הגדר ומקומות אחרים ביהודה ושומרון.

למרות הגינויים של "נציגת המגזר" זה לא הספיק לחברי הפאנל. אלדד יניב חזר ושאל את ארליך "למה את לא מגנה" וזה אחרי שהיא גינתה פעם אחר פעם את אלימות המתנחלים. עו"ד דב וייסגלס המשיך את הקו של אלדד יניב - לחזור על אותם דברים בלי קשר למה שהצד השני אומר, וגדעון לוי היה גדעון לוי. 

ואז הגיע ארי שביט, עיתונאי 'הארץ', שפתח במנולוג דרמתי בסגנון "אני מאשים". "הבושה היא הדבר הכי נורא, פתח מר פאתוס את נאומו, "ואני רוצה להגיד לך שאני קודם כל בוש כיהודי שיש את המוטציות האלה של העם שלי,החוליגנים הפשיסטים האלה מעוררים בי בושה עמוקה".  

 
אל תפריעי לי באמצע הנאום
 
ארליך השיבה שאותם מתפרעים מעוררים גם בה תחושה עמוקה של בושה, אבל הפנתה את שביט לומר את הדברים גם לשאר חברי הפאנל ולא רק לה.

 אבל שביט המשיך במנולוג כשהוא מנפנף בידיו, "יש לי בושה גדולה כלפי השלטון בישראל שלא מצליח למגר תופעה כל כך איומה. יש לי בושה בממשלת ישראל שלא עשתה את זה". בשלב הזה החל שביט להפנות את זעמו כלפי ארליך בצורה אישית: "אבל הכי יש לי בושה בך, בטיפוסים האלה שאת מייצגת, שבעיתונים שלכם כשיש תמונה שלהם בעיתון - צריכה להיות מודעה שחורה ולהגיד שאת האנשים האלה צריך לרדוף אותם, ולומר האנשים האלה הם לא אנחנו, האנשים האלה מחטיאים אותנו. אתם צריכים לטהר את המחנה שלכם. הדיבור הצדקני שלך, הדיבור הנורא הזה שלך, החוסר יכולת שלך לגנות.."

ארליך בתגובה, דרשה משביט שיגנה את המתפרעים בבילעין. בשלב הזה שביט הרים את קולו והחל להטיח בארליך "את לא תגידי לי שום דבר..  את השחיתות המוסרית הכי גדולה, את השחיתות המוסרית הכי עמוקה."

 
לוי אחרי שארליך עזבה. מתנחלים ראוס
 
וברגעים האלו, כשגדעון לוי מצטרף לחגיגה, בחרה העיתונאית הימנית היחידה בתוכנית לקום וללכת ולנטוש את הדיון, או יותר נכון את ההתגוששות. יותר מדי צעקות, יותר מדי גידופים, זה הספיק לה. אבל זה לא הספיק לארי שביט שהמשיך בגערותיו וגירש את ארליך מהתוכנית. "לכי.. הגועל נפש הזה, הצורה שבה אתם מצדיקים, הצור שבה אתם מתנהגים, זה הבושה של עם ישראל..", אמר שביט לקול מצהלותיו של גדעון לוי שהריח דם.

אחרי שארליך עזבה את הדיון, המשיכו חברי הפאנל לדון, בינם לבין עצמם, למה למתנחלים אין את אותם ערכים בסיסיים שיש לציבור הישראלי שאותו הם - חברי הפאנל - מייצגים נאמנה. היה דיון פורה והם כולם הסכימו אחד עם השני.

 
רגע של תיעוב

סיכום: זה היה דיון מכוער, מבזה ושובניסטי. בושה להם. בושה לדן מרגלית ולעורכי התוכנית שמאפשרים את ההשתלחויות האלה. ומה שעצוב בכל הסיפור הזה, זה שהעיתונאים ואנשי הציבור בתוכנית הזאת הם אלה שמעצבים את השיח בישראל ואת פניה של התקשורת. כואב לגלות, וזו הבושה האמיתית מר שביט, שמדובר בחבורה של בריונים.                          

             

8 תגובות:

  1. .."יפעת, אל תלכי...את אובייקט מושלם לתקוע בה ..חיצים ..משמאל". דן מרגלית שוב איפשר לבצע בה מניפולציה מבישה, מתנשאת וברוטלית מצידו של הפאלצאן המאוס - ארי שביט. וכשיצאה,..ניבהל מכך שיציאת "האובייקט" תותיר את ערוות התכנית גלויה מידי לעובדה שהתכנית משרתת רק את האג`נדה השמאלנית המתאימה רק ליהודונים ממדינת תל-אביב הצפון בונבונית השלטת בתקשורת.יפעת, לא למדת לקח ? שוב תפלי פפח ? (..טיפשונת נאיבית..)

    השבמחק
  2. רק לא ברור למה היא חזרה לתוכנית? הייתה יכולה להשאיר את חבורת המנופחים שתשב עם עצמה ותהיה מאושרת מההסכמה הנהדרת שלהם מעצמם.

    תרבות דיון? מה זה בדיוק?

    השבמחק
  3. בזמן האחרון משהו לא טוב קורה עם מרגלית, החל מראיון הזחאלקה שלו ועוד כל מיני שטויות כמו זו.

    השבמחק
  4. דן מרגלית לא היה בסדר איך שהוא התנהג

    השבמחק
  5. לא מבין מה מפריע לארי שביט לגנות את המתפרעים בבילעין שמוציאים עיניים לחיילים. מה פתאום הוא מגן עליהם?

    מתבייש בו, בטיפוסים האלה שהוא מייצג, שבעיתונים שלו כשיש תמונה שלהם בעיתון - צריכה להיות מודעה שחורה ולהגיד שאת האנשים האלה צריך לרדוף אותם, ולומר "האנשים האלה הם לא אנחנו, האנשים האלה מחטיאים אותנו". הוא צריך לטהר את המחנה שלו. הדיבור הצדקני שלו, הדיבור הנורא הזה שלו, החוסר יכולת שלו לגנות... וכו' וכו'

    פתטי

    השבמחק
  6. אולי הגיע הזמן שעיתונאים ימניים ידירו את רגליהם מהביצות המגיעלות האלה???????

    השבמחק
  7. בשורה התחתונה, היא גינתה את המתפרעים מימין, ארי שביט סרב לגנות את המתפרעים משמאל.
    זה המסר, וכך זה נראה.

    ראיתי גם כתבה במעריב בעקבות הפוסט הזה

    http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/048/485.html?hp=1&loc=39&tmp=2413

    השבמחק
  8. קראתי את הFOLLOW-UP שעשו לבלוג שלך בNRG,סחטיין!!
    על זה נאמר- להשפיע על סדר היום התקשורתי-ציבורי.(מה שמלמד שאתה חייב לצאת מהמשבצת שלך אל התקשורת הגדולה והאכזרית :) )
    גאה בך!!!!!

    השבמחק