יום רביעי, 10 בפברואר 2010

איך פספסו אנ"ש את רס"ן דוד שפירא? הרב אמנון בזק על הראיון אצל ירון ידען, אבי סגל מטקבק, קלמן מעוצבן ודרושים


"מצלמה 2, תתמקד על הצל"ש"
שנתיים לטבח במרכז הרב, רס"ן דוד שפירא מתראיין לאתר מכון מאיר. יש שם אחלה כותרות, לדעתי, אבל משום מה זה לא יצא החוצה. הרב חגי לונדין, המראיין, שאל את הקצין המצול"ש על גבורה אמונית, על שילוב בין הקודש לחול וכו' וכו'. שפירא אמר שהמחבל רצה לפגוע בכוונה במרכז הרב "הלב הרוחני" של עם ישראל, הוא דיבר על "המדריגה הנשגבה של תלמידי הישיבה" שנרצחו - "הרוגי מלכות שאין בריה יכולה לעמוד במחיצתם". שפירא דיבר גם על החינוך של הציונות הדתית וכו' וידע, בענווה, לא לטפוח על שכמנו יותר מדי אלא לספר גם שהוא לומד דברים חדשים כל יום מאנשים שהוא עובד איתם וכו'. השאלות והיחס של הרב לונדין לשפירא היו מאוד אוהדות (טוב, הוא גיבור משלנו) ואפילו המצלמה של מכון מאיר התמקדה כמה שניות ארוכות על אות הצל"ש שעל חזהו. הרי בכל זאת, הוא כיסח מחבל והוא דוס מארץ הדוסים כמו שאנחנו אוהבים. מגיע לו.

 
מתים עליך שפירא

נקודה מעניינת מאוד שהרב לונדין התעלם ממנה (וחבל, אבל מן הסתם שפירא לא היה עונה כנראה) היא שדווקא שפירא הצלשניק למד בישיבה הסוררת "הר ברכה" והיה תלמידו של הרב אליעזר מלמד, אותו הוא מציין לשבח בראיון עצמו. מעניין מאוד מה חושב רס"ן שפירא על כל הפרשייה עם הרב מלמד, אהוד ברק וסירוב הפקודה. מצד שני, סביר להניח שהוא לא היה נכנס לזה. בקרוב הוא יהיה סמג"ד ואין לו עניין להיכנס לויכוחים הפוליטיים.

וחוץ מזה, כבר אמרתי לכם שאני מת על מכון מאיר!


יש להם גם פרומו

תגובת הרב אמנון בזק על הראיון שלו אצל ידען
"יצא לי לקרוא את המאמר שלכם בעניין ירון ידען ואת הטענה המופנית במידה מסוימת גם כלפי "שכדאי לעשות 'גוגל' לפני שמתראיינים". ובכן, רק למען ההגינות אציין, שכאשר התראיינתי לתוכניתו של ירון ידען לא היה לי כל מושג מי המראיין. הוא התקשר אליי והזדהה כירון מ"קול השלום" ולא הייתה לי כל סיבה לחשוב שה'ראיון' יתפתח שבסופו של דבר למה שהיה. במבט לאחור, אינני רואה בכך נזק גדול גדול כיוון שיש חשיבות לענות תשובות ברורות דווקא בגלל גישתו השיטחית ליהדות, ולפחות יאמר לשיבחו שהוא שידר את הראין עימי במלואו, בלא להשמיט דבר.

"אינני יודע כיצד הייתי נוהג לו אכן ידעתי שמדובר בירון ידען, אבל מכל מקום אני מניח שגם האחרים שצויינו בכתבה לא היו מודעים למי שמראיין אותם, ועל כן עצם נושא הכתבה איננו הוגן בשלב זה (לכל היותר הוא יהיה הוגן אם הוא יפנה אליי שוב ואם אחליט אז תוך מודעות למראיין כן להתראיין)" 

דרושים::
אתר "דתי ברשת" חפש כותבים, מנהלים, עורכים וכל מי שנפשו חפצה בכתיבה ותקשורת אינטרנטית וכו'. פרטים: רועי סילוק: 057-2753777 או 057-5639623. מייל: roe3535@gmail.com

שמועה גונבה לאוזני שגם רדיו ישראל מחפש אנשים.

סוגר את הבאסטה 
אודי מקסימוב "אפקט הפרפר" סוגר את הבלוג לא לפני שהוא אומר שהוא יחזור מתישהו ואולי לא.

מלחמת טוקבקים: אבי סגל -רייכנר
המאמר של רייכנר בגנות עיתון 'בשבע' גרם למלחמת טוקבקים קצרה בין אבי סגל מ'בשבע' לאליישיב רייכנר לטוקבקיסטים אחרים (*הוספה: רייכנר מיהר לתקן אותי "אני לא עונה לטוקבקים!" עימו הסליחה). כנסו כנסו. (ואגב, בקרוב ראיון עם סגל ב'דוס')

קלמן מעוצבן.
כך נפתחת רשימתו של קלמן ליבסקינד בבלוגו: "מסורת יפה יש לבדואים, לרצוח". העדינות של קלמן זה מה שאני אוהב אצלו.

תברחו לשם
אתם בודאי יודעים שלמדור הסאטירי של מקור ראשון "בריחת המוחות" של גדעון דוקוב וחיים ולדומירסקי (שבינתיים עזב, לצערנו) יש בלוג.

ציפי קום
לציפי חוטובלי יש אתר חדש

למדו מ'בצלם'
הפורום המשפטי למען ארץ ישראל מחדש את פעילות הצלמים. חבר'ה צעירים מאנ"ש מסתובבים עם מצלמות בהפגנות, וביו"ש מצלמים ושולחים ליונית. כלומר, הם רוצים להביא חדשות מיו"ש שלא יוצאות מהמצלמות של 'בצלם'.

תגובתי הלא חשובה בעליל על מאבקה של בייניש בטוקבקיסטים:


למה את בוכההההה





8 תגובות:

  1. כשאדם מתראיין, המינימום זה לדעת מול מי אתה מתראיין.

    לגבי המצלמות, הגיע הזמן. עוד לא הבינו את הנזק שבסרטים הערוכים של "בצלם". בלי להראות גם את הצד השני, זו פשוט תעמולה פלשתינית.

    השבמחק
  2. הסגידה לכוח בציונות הדתית ולחיסול מחבלים היא מחרידה. למה כל ראין עם חייל שעשה את מה שצריך הופכת להיות פולחן אנושי.. ועוד משהו מגוחך: כתבה בערוץ שבע לוכד המחבל הוא בוגר של יישיבת ברכה... מגוחך.. מה אתם רוצים להגיד?

    שולי

    השבמחק
  3. כן, אחד שסוגד לחיסול מחבלים10 בפברואר 2010 בשעה 11:06

    אולי הוא מנסה להגיד שגם בוגרים של ישיבת הר ברכה יכולים לצאת בני אדם...

    השבמחק
  4. אז היו כמה חיילים טובים שעשו מה שכל חייל אמור לעשות והם למדו בישיבה של הרב מלמד זה עדיין לא מוריד מחומרת העניין של המרד שמוליך הרב מלמד... אז מספיק עם החנופה לרבנים האלה

    שולי

    השבמחק
  5. לא מבין לחלוטין את תגובתו של הרב בזק.
    על זה בדיוק התרעם דוס ווטש, שרבנים הלכו להתראיין מבלי לבדוק מי המראיין!
    אל תהיו תמימים! נראה לכם שיוסי שריד היה מתראיין באיזה שהוא תחנת רדיו בלי לבדוק מי מראיין אותו (ומהם דעותיו של המראיין על מבחר נושאים)?!

    השבמחק
  6. לרב צעיר זה קצת מוגזם לדרוש מרבנים לעשות תחקירים על מראיינים ותחנות רדיו. אז מה לעשות שבין אלפי אנשי התקשורת בישראל יש אחד טיפש שממש שונא דת ...

    מה אני אומר זה שרבנים לא ממש אשמים בסיפור הזה... ומה להם ולגוגל

    השבמחק
  7. חבל שולדומרסקי עזב - הנאה צרופה לקרוא את הבחור בעולם קטן.עכשיו יש משמעות לשם -בריחת המוחות.
    דווקא הם התחילו טוב ונחלשו.
    בהצלחה בהמשך הדרך.

    השבמחק
  8. מי שמתראיין אצל אדם לא ידוע מכניס את עצמו למלכודת. יכול להיות שהצד השני לא יפעיל אותה, אבל אין לדעת. כל כך מסובך להגיד "אתה יכול לחזור אלי עוד חמש דקות"?

    השבמחק