יום שני, 8 בפברואר 2010

יאיר לפיד בראיון בלעדי לדוס, מי איים על אליישיב רייכנר? ולמי יש קריקטורות יותר מסיתות לשמאל או לימין?

 

סקר 'הארץ': יאיר לפיד = 14 מנדטים
 שלום לך, איש מצודד ויפה שמעתי אתה רוצה לקפוץ לפוליטיקה, כל הכבוד, מה יש לך להציע לנו?
יאירי: מה זאת אומרת מה יש לי להציע, אני מציע את עצמי.

כן, כמובן, אבל מה אתה מייצג? מה האמירה שלך?
אני יאיר לפיד.

אוקי ו..?
ואוהבים אותי פה, כאילו? אתה לא רואה ערוץ 2? לא קורא את העיתון של המדינה? מה הבעיות שלך?

אין ספק, אבל איך תקרא למפלגה שלך? בתנאי שלא תיצטרף לקדימה או משהו כזה?
אני חושב על מפלגת "הישראלים" או אולי "הישראלי", גם "יאירי" נשמע טוב

ומה בדיוק מפלגת "הישראלים" תביא לישראלים?
אנחנו נהיה הקול האותנטי והמזוהה ביותר עם הישראלי.

אוקי, אתה יכול לפרט
בבקשה, אבל אולי כדאי שאני אשאל אותך קודם: מה ישראלי בעיניך?

מממ... אני יודע? פסח? ירושלים? מילואים? תפוז? יש הרבה דברים...
ידידי, זה קרוב אבל בינינו מה יותר ישראלי משלמה ארצי? או גבי אשכנזי עטוף בדגל כחול לבן במחנה ריכוז, כן? אגב, גבי ואני אחוקים.


אהוד, בינינו, מה ישראלי בעיניך?

כן אבל אתה יודע יש הרבה ישראלים. בישראל יש הרבה קבוצות ומגזרים
אבל אנחנו מדברים על הישראלים-הישראלים, אלו ששומעים שלמה ארצי ומורידים דמעה בשיר של בועז שרעבי "לתת" כשהם נותנים כמו שרק ישראלים יודעים.

זה באמת נחמד, אבל האם אתה מתכוון לפנות לעוד קהלים חוץ ממעריצי שלמה ארצי.. נאמר לעלייה מחבר עמים? לחרדים? לדתיים למסורתיים למזרחים? ומה עם הערבים ובני העדה האתיופית, הגמלאים, מה עם הפריפריה? יש מקום לעוד ישראלים חוץ מ"הישראלים-הישראלים".
תשמע, במשך כל חיי בתקשורת הופעתי דרך ערוץ 2 והעיתון של המדינה בכל מקום בארץ. אמנם נכון, ירדתי באומץ רב על החרדים וגם על המתנחלים, פה ושם, אבל בינינו, הישראליות בעיני היא היכולת להבין שתמיד אפשר להתחבר לעורק הישראלי הראשי, זה ששומע שלמה ארצי ותמיד יקרא לחייל, גם שהוא ממש לא מכיר אותו - "אחי", כי ככה זה הישראלים.

מי יהיו האנשים במפלגתך?
קודם כל, אנחנו הישראלים: שלמה ארצי, טיפקס, ריטה, רמי קליינשטיין, פיני בלילי, ארץ נהדרת, ערוץ 2, אבי קושניר, מיקי ברקוביץ', ילד משדרות, ילדה מקריית שמונה, הרב פירר, חנוך דאום, הרוסי ממרחק נגיעה, חייל יפה מצנחנים, חיילת יפה מצנחנים, זוהיר בהלול, דרוזי אחד, שני הומואים, גבעתיים, רונית תירוש, בוז'י, בר רפאלי ולאונרדו ד"ק, אתיופי, מודי בראון, דצה (לגבי דץ אני לא בטוח), ההיא שזכתה בפרס נובל ואין לה זקן וכיפה, ערבים נחמדים מעג'מי, דביר השמנמן וההוא שדומה לי מבנק המזרחי, מירי מסיקה ואני - יאיר לפיד. ואם זו לא הישראליות במיטבה אז אני לא יודע מה זו ישראליות..

באמת ישראלים נהדרים, אבל האם אין טעם לפגם בזה שאתה מופיע בערוץ הנצפה ביותר ובעיתון הפופלארי ביותר בישראל ובו זמנית מכין את דרכך לפוליטיקה?
תשמע, ישראלי טוב יודע לפרגן. אבל עם כל הכבוד, נראה לך שהישראלים יכולים להתנתק ממני? האם אתה מעלה אפשרות שיהיו כלי תקשורת המוניים וישראלים ללא תמונה, מאמר, חיוך, חולצה שחורה, ג'ינס כחול, ג'ל, ושאלון קצר של יאירי? אתה מצליח לדמיין תמונה כזאת? אז בבקשה, הישראלים הם מספיק בוגרים בשביל להחליט בעצמם שהם חייבים את יאירי שיחבר את כולם לגוש דביק אחד.

אומרים שביום שתבוא לפוליטיקה הפופלאריות שלך תרד כי כבר לא תוכל להיות מר קונצנזוס. שם תצטרך לחתוך דברים, להתפשר להתלכלך..
שמע, הישראלים זה עם של פשרות. כאלה אנחנו חה חה, גם כשאנחנו באים לחנות פלאפל אנחנו מבינים שכדי לשמור על גיזרה חטובה ושרירנית יש להתפשר על חצי מנה מהמאכל הכל כך ישראלי שכולנו אוהבים. אחי, הנה אתה רואה, ישראלי או לא ישראלי? - אני בטוח שעם קצת רצון טוב ופרגון ישראלי יהיה ממש סבבה. בסדר? טוב ידידי, יש לי מהדורה שאני צריך להעביר לאומה... אל תשכח ביום הבחירות ישראלי מצביע לישראלים! כן, כי כאלה אנחנו.. טוב, מאפרת? יאירי צריך עזרה פה..

המנון מפלגת הישראלים

לה לה לה לה לה לה  

מי איים על אלישיב רייכנר?
תשובה: היחצנית של עיתון בשבע. הסיבה: רייכנר שיפוטי. ובקיצור, רייכנר כתב מאמר בנרג' יהדות ובו קריאה וסימון דרך לרדיו ישראל לפנות לקהל רחב - אל כלל הציבור הישראלי ולא להתכרבל בפינה החמה של המגזר. בהמשך המאמר כתב רייכנר על עיתון 'בשבע' שלדעתו נכשל כישלון חרוץ וש"מעולם לא הצליח לעבור את הקו הירוק". כותרת המשנה לחלק הזה של המאמר היתה "בשבע כישלון". 'בשבע' איימו בתביעה וכותרת המשנה שונתה ל"שבטי ומגזרי" גם המילה "לדעתי" הוספה לקביעה של רייכנר במאמר כי העיתון נכשל כישלון חרוץ. זו לא הפעם הראשונה שבשבע ורייכנר מתקוטטים... 

קריקטורות שמאל וימין. איפה עובר הגבול?
בשבוע שעבר כתבנו על הקמפיין של תנועת "אם תרצו" נגד הקרן החדשה לישראל. אני טענתי שיחסית לקמפיינים בישראל של השמאל הישראלי, מדובר בקמפיין "חלבי". קיבלתי קצת תגובות נזעמות מידידי השמאלנים (כן, יש כמה שמאלנים שקוראים את דוס ווטש. לשאלתי את אחד מהם מדוע אתה קורא את הבלוג? התשובה הייתה "הכר את האוייב". אבל זה היה בצחוק. אני חושב...)  שטענו שהגזמתי לחלוטין, שהשמאל לא מייצר קריקטורות מסיתות והאיור של של אם תרצו נגד פרופ' נעמי חזן היה ביזיון ממדרגה ראשונה. 

אוקי, אז שלחתי לאחד מהם קריקטורה שהתפרסמה באתר אידנדמדיה של השמאל הרדיקלי (אתר שנסגר בסוף בגלל הסתה וכו') בה נראה אריאל שרון מתנה אהבים עם אדולף: 


רק אהבה תנצח (לאטוף)

ויש גם את לגרש את אלי ישי בהקשר של סוגיית עובדים הזרים: 

 
המשך סיסמת השמאל המפורסמת: "רק לא ש"ס" 

תערוכה בחולון בשיתוף העירייה והאגודה לזכויות האזרח (אגב, התמונות בחולון צולמו על ידי תנועת "אם תרצו"):

 
צה"ל מרגיש רעדה קלה בכנף ומפציץ גני ילדים


ילד על הכוונת של צה"ל

אבל ידידי לא נשארו חייבים ושלחו לי את הקריקטורה של המאייר של מקור ראשון, אור רייכרט.: 

  
שמאלנים ודרקונים (אור רייכרט)

אור רייכרט בתגובה: "הקריקטורה היא בסגנון דוד מול גוליית. "אם תרצו" הקטן בדמות הרצל אל מול הקריקטורה של נעמי חזן עם הקרן (מהקמפיין של "אם תרצו"), עם המשך גוף של מפלצת מהאגדות. זו מאטפורה בלבד, ואין שום עניין לגרום להסתה חס וחלילה. הסרתי את הקריקטורה מהאתר ('המילה האחרונה' ד"ו) ואני מתנצל אם מישהו נפגע ממנה". 




 

7 תגובות:

  1. הקרקטורות אכן מגעילות, אבל את התגובה הבאת רק מהמאייר של מקור ראשון ולא מהאחרים. מדוע?

    השבמחק
  2. אחלה פוסט. אני מקווה שיאיר לפיד לא יבוא לחפש אותך כשהוא יהיה שר הפנים. :-)

    הייתי מוסיף לקהל הקוראים שלאטוף, הקריקטוריסט האנטישמי, הוא לא ישראלי אלא ברזילאי, בעוד שרייכרט הוא כן משלנו.

    מאיפה הפוסטר של אלי ישי, אתה יכול לציין?

    הבחירה של רייכרט להציג את הציונות כדוד הקטן והחלש, בעוד שאותה ציונות מחזיקה ב-80% מהכנסת, ובצה"ל ובכל כוחות הממשלה, מול נעמי חזן, שיש לה יד על ברז מימון לעמותות, היא קצת מוזרה.

    אגב, הקריקטורה של רייכרט פורסמה גם באתר של התכנית "המילה האחרונה" של גלי צה"ל, והוסרה בעקבות פנייה אישית לאברי גלעד.

    אורי

    השבמחק
  3. לאטוף הוא ברזילאי אנטישמי שזכה לערגה בישראל ולתמיכה של ארגוני השמאל הקיצוני. לא סתם הוא מצא בית באתר אינדימדיה.... שהוא שלנו בהחלט...

    השבמחק
  4. בשבע האלה מחורפנים לגמרי. אין להם מה לעשות רק לאיים על רייכנר? יאלה יאלה

    השבמחק
  5. עם כל הכבוד, "אם תרצו" אינם קטנים ויש להם הרבה אהדה במיינסטרים, כך שלצייר אותם כקטנים מול נעמי חזן... נו טוב.

    בלי קשר, אני אולי לא מסכים עם נעמי חזן ודעותיה אבל היא הייתה חברת כנסת מעולה וחבל שאין יותר כמוה.

    השבמחק
  6. היחס בין הכוחות שעומדים מאחורי נעמי חזן והכוחות שעומדים מאחורי "אם תרצו" הוא בערך כמו היחס בין העולם הערבי וישראל. (האיזון הוא לטובת נעמי חזן, למי שלא הבין)

    ולגבי לאטוף, היו לו כמה קריקטורות שהוא צייר יחד עם שותף ישראלי-יהודי. לא הצלחתי למצוא את הקריקטורות באינטרנט אבל זכור לי שזה היה בזמן האינטיפדה השנייה, ויש בהן חתימה בסגנון "Latuff + (איזשהו שם אשכנזי) 2002".

    אלכס

    השבמחק
  7. אחרי הראיון הזה אני מצביע ליאיר לפיד. טיפקס בכנסת - מתאים לי קצת שפיות

    השבמחק