יום שבת, 6 בפברואר 2010

הוא דמגוג, שונא חרדים ומפיץ הרבה רעל בעולם ובכל זאת רבנים נחמדים מתראיינים אצלו. למה?


זהירות, דמגוג
ירון ידען הוא עבריין מורשע ופעיל פוליטי שניסה את כוחו בזירה הפוליטית הישראלית ונכשל כישלון חרוץ. מפלגתו, מפלגת אור, לא קיבלה יותר מ-900 קולות בבחירות האחרונות. הוא חוזר בתשובה שחזר בשאלה, לטענתו, הוא היה רב כולל חרדי בעברו. לדעת אנשים בציבור ההחרדי, הוא היה סתם מנהל. ידען מעולם לא הצליח להתנתק מהציבור החרדי, הוא שונא אותם ומנצל כל במה כדי להטיף שהחרדים, הדת וכל מה שמסביב מסוכנים לאנושות ול"ערכים ההומניים" - צמד מילים שמר ידען אוהב לשנן לצאן מרעיתו. 

ידען נשאר "מטיף חרדי" במובן מסויים. בהרצאותיו הוא פונה אל הרגש, אל הפחד מפני השונה, מזהיר מפני ה"סכנה השחורה", מהכוונות הזדוניות של החרדים ומקצב הילודה המטורף שלהם. הוא ממש אובססיבי כלפי החרדים.

 
מי יתן לי חרדי ואנשכנו. חמור (צילום: מנחם רייס, ויקיפדיה)

מדוע נזכרתי בו?. ובכן, לאותו שונא חרדים יש תוכנית רדיו ברדיו ההומני "רדיו קול השלום", שם הוא חוזר על אותם דיקלומים על הסכנות הצפויות לציבור החילוני מפני הדוסים השחורים והאינדיאנים הסרוגים המעוניינים להשתלט על העולם. וזו זכותו כמובן. מותר לשנוא במדינתנו. אלא שהוא מראיין בתוכניתו הרבה רבנים מתוך הציונות הדתית שלא כל כך מודעים לעברו המופרע והמורשע של הבחור. הנה רשימה חלקית של רבנים שהשתתפו בתוכניתו: הרב שלמה אבינר, הרב שמואל אליהו, הרב צפניה דרורי, הרב עמיחי גורדין, הרב רצון ערוסי, הרב דוד סתיו, הרב אמנון בזק, אורי אורבך ועוד.

אני מסופק אם אותם רבנים יודעים מה המטרה של ידען כשהם עולים לשידור. ולמרות שזה נחמד ומעניין לשמוע את הרב שלמה אבינר אומר לו "חוששני שאתה ממציא דברים" ואת הרב אליהו מנסה להרגיע את הקלירקל הקטן בכל זאת נראה שהם לא מודעים למשנתו הבלתי סובלנית כלפי חרדים ודתיים ונאלצים לגלות זאת תוך כדי שידור. אז כדאי לעשות 'גוגל' לפני שמתראיינים. כי, מה לעשות, הבחור קצת שונא חרדים, דתיים, מתנחלים וסתם יהודים שומרי מצוות והוא מחפש את הרע באופן אובססיבי.

עוד משהו עצוב. אנשים חילוניים שאין להם מושג ירוק על החברה החרדית פונים אל מנהיג (מפלגת) האור הזה כבר סמכא לענייני חרדים ודת, והוא דואג להרעיל אותם. כך קרה ברמת אביב, כאשר חרדים וחבדניקים הגיעו לשכונה ידען נחת משמיים כדי להסביר לתושבים החילונים על השיטות הזדוניות של הציבור החרדי להשתלט על המדינה. חלק מאנשי השכונה (חברי ועד הפעולה של רמת אביב - ההתארגנות נגד החרדים) היו כתבי ערוץ 2, אילן לוקאץ' ודנה וייס, שדאגו לתת במה לעבריין המורשע בערוץ המסחרי. כמה חבל ועצוב. כי לשאול את ידען על חרדים, זה כמו לשאול את גדעון לוי על מתנחלים ואת אנשי כהנא על הציבור הערבי. מידע מאוזן לא יהיה שם.

ידען מנצל את הפחדים של הציבור החילוני. הוא מנסה לפרוט על החששות והמתחים שיש לרבים מאזרחי ישראל, לעשות הון פוליטי ודמוניזציה לציבור גדול. הוא בהחלט תופעה מסוכנת ולא בריאה, אם כי זה חוקי בישראל להיות דמגוג ומלא שנאה. לכן, כדאי לשים לב לפעילות של ידען וחבורתו כי "שנאת האחר", מסתבר, היא לא נחלתם הבלעדית של הימין הקיצוני והסהרורי, יש פה עוד כמה ריאקציונרים בשכונה... בהמשך הפוסט אפשר לקרוא על מפגש הזוי במיוחד בין ירון ידען מיודענו וגדעון לוי. ועכשיו לענייננו.

מיכאל פואה: מקור ראשון צינזרו אותי
בשבוע שעבר מקור ראשון פרסמו את תגובתו של מיכאל פואה, איש מנהיגות יהודית, לכתבתו של צור ארליך על תפיסתו הרעיונית של יואב שורק. פואה טוען שאת הקטעים הלא מחמיאים על שורק ועל הרב בני אלון שהוא כתב במאמרו, בחר העיתון לצנזר. פואה אמר ששורק נבחר לליכוד כמתפקד של מנהיגות יהודית אך הוא "ציפה שניהפך להיות המפד"ל של הליכוד" וכשהם לא עמדו בציפיותיו זה גרר אינסוף ויכוחים. בנוסף, הזכיר פואה שמנהיגות יהודית בחרה לא לקבל כסף מהייגי - אותו מטיף נוצרי שעלה לכותרות השבוע כאחד התורמים ל"אם תרצו", והוא שמח לדעת שגם שורק לא פושט את ידו לקבל מענקים מאותם נוצרים אוהבי ישראל (המחכים שנמיר את דתנו בבוא היום). אלו שתי הנקודות שצונזרו: עובדת היותו של שורק חבר ליכוד (לשעבר?) והסיפור עם הייגי.


"מה, הפכתם למקור ראשון?"
הרבה זמן (אם בכלל) לא עמד החפרפרת בן כספית מול אש צולבת, כמו שקרה לו מאז פרסם את הדו"ח של "אם תרצו" על הקרן החדשה לישראל. השמאל זעם עליו, אמרו שהוא בוגד וכו', מיברג שאל את אליעזר יערי מנכ"ל הקרן לשעבר על תכונותיו הנאלחות של כספית ועמיתותיו לעבודה (מרב דוד ומיה בנגל) יצאו נגדו במאמר "זה לא אנחנו זה הוא" והיה ממש שמייח. בבלוגו עונה בן כספית על השאלה ששאלו אותו בזמן האחרון כנציג מעריב "האם הפכתם למקור ראשון?". את התשובה אפשר לקרוא אצל החפרפרת.

מיסטר פרפקט
נפתלי בנט, מזכ"ל מועצת יש"ע החדש, זכה לעמוד השער בעיתון מוספשבת של מעריב. לפי השער נראה היה שמדובר בראיון מקיף ובלעדי עם המזכ"ל החדש. אז זהו, שלא. בכתבה של שלום ירושלמי יש משהו כמו שני ציטוטים מבנט. חצי מהכתבה היא תיאור מצב העניינים אצל האינדיאנים ביהודה ושומרון וכמה יהיה קשה לבנט לההתמודד מול האינדיאנים הצעירים. חלק מזה על האיש עצמו, לא משהו שלא ידענו (מר מושלם: סיירת מטכ"ל, הייטיקסט מוכשר, מיליונר, אמביציונר וכו'). גם בן כספית כתב על בנט, או יותר נכון, על גב' שרה נתניהו שעשתה לו סיכול ממוקד. (לטענת ירושלמי, הסיפור היה שהמשכורת של בנט שולמה בזמן עבודתו אצל נתניהו מכיסו הפרטי ושרה לא הייתה מוכנה ש"הכסף של הבנים" ילך ליועצים).

ג'נטלמנים? הצחקתם אותם
קלמן ליבסקינד וחגי סגל כתבו על ההופעה המבישה וההתנהגות הגסה של חברי פאנל מועצת החכמים כלפי יפעת ארליך. מיותר לציין, שאף אחד מהם לא ביקש סליחה. אגב, גם ליבסקינד וגם סגל כתבו כי בתוכנית כזאת אין באמת רצון ומקום לשמוע אנשי ימין, וטוב תעשה ארליך אם היא תעזוב את התוכנית. נציין גם, שחוץ מסגל וליבסקינד גם אתר לאטמה כתב על הסיפור ופילו העלה את "סרטון הגירוש" של מר שביט. מי לא כתב על ההתנהגות הנלוזה של החכמים? אתר העין השביעית. 


ארי שביט מגרש

מפגש בין שני זוללים
עוד נקודה אחת לגבי מושיעם של הציבור החילוני מפני הדתיים, מר ידען. הוא ראיין לפני כמה שבועות את גדעון לוי בהקשר של המאבק ברמת אביב. גדעון לוי "נכנס" בועד הפעולה החילוני, קרא להם "גזענים" ושונאי חרדים וטען שהם מבזבזים את כוחם על האויב הלא נכון - המתנחלים, כמובן. ידען העלה אותו לשידור ברדיו של אנשי השלום, והייתה שיחה מעניינת והזויה בין זולל המתנחלים לזולל החרדים (כל אחד מהזוללים ניסה להסביר מי יותר מסוכן החרדים או המתנחלים). מוגש לכם חלק מהראיון. אני חייב לומר, שליד ירון ידען אפילו גדעון לוי נשמע שפוי.

 
"זה לא יפה לזלול אנשים!"

לוי: יש גזענות כלפי החרדים בישראל, הם שונים, הם אחרים, הם מדברים אחרת, מתלבשים אחרת ומתנהגים אחרת. ואנחנו החילונים גזענים מאוד כלפיהם.

ידען: מה זה גזענים, איך זה בא לידי ביטוי?

לוי: בהכללות נוראיות, 'כולם פרזיטים', 'כולם יונקים את עטיני המדינה'...

ידען: וזה לא נכון?

לוי: ודאי שלא. יש חרדים שעובדים ויש כאלה שלא. וכשעושים הכללות זו גזענות.

ידען: אתה גם עושה הכללה כשאתה מדבר על הכיבוש.

לוי: אני לא עושה הכללה, אני חושב שכל הישראלים מעורבים בפרוייקט הכיבוש. אבל לא כל חרדי הוא פרזיט. סליחה.

ידען: אתה שונא מתנחלים?

לוי: אני שונא מתנחלים בהחלט. אבל תבין, בגלל מה שהם עושים.

ידען: וחרדים, אלו שתורתם אומנותם ולא הולכים לצבא?

לוי: לא הסבו לי כל רע. המדינה איפשרה את זה, תבואו בטענות למדינה. אבל המתנחלים הסבו לי הרבה רע.. אני לא נבהל משולחנות שמציעים לעוברים ושווים להניח תפילין. מי שרוצה מניח מי שלא רוצה לא מניח. אני גם לא נבהל מילדים חרדים ברמת  אביב..

ידען: אבל יש מבוגרים למיניהם שמציעים בירה וסיגריות וטובות הנאה כדי להחזיר בתשובה

לוי: את האגדות האלה אני לא קונה סיפרו אותם גם על מיעוטים אחרים שמביאים מחלות ומביאים מכשפות. אני גר ברמת אביב וכל הדברים האלה קורים בדמיון של כל מיני חילונים אנטי חרדים. אני לא מוכן שנתגייס פה למערכה דורסנית כל כך נגד המיעוט המבוטל הזה. הרי להיבהל מקומץ חרדים ברמת אביב זה מגוחך פשוט. ומי שיחזור בתשובה, שיבושם לו. אני לא נבהל מחוזרים בתשובה, בשבילי זה לא סוף העולם.

ידען: למה לא?

לוי: מה זאת אומרת למה לא?

ידען: אני אגיד לך למה כן. חוזר בתשובה, כל המערכת התפיסתית של מדינת ישראל של הומניות של ליברליות של ציונות פשוט מתמוטטת. הוא מגדל עוד עשרה ילדים שיהיו בהמשך "תורתם אומנותם" והם יהיו נטל כלכלי וביטחוני. למה אתה לא מפחד מחזרה בתשובה?

לוי: שמע טוב, אני לא רואה את החילונים הנאורים מרמת אביב שנקפו אי פעם אצבע נגד מי שהלך לגור בהתנחלויות - שממיטים עלינו אסון לאין שיעור יותר נורא. מעולם לא ראיתי פה ועד פעולה נגד הליכה להתנחלויות, או בעד חרם על התנחלויות. אני רוצה לראות מחאה דומה נגד מתנחלים. אבל למה מתנחלים לא? כי זה כבר לא פוליטקלי קורקט. לשסות נגד החרדים זה לגמרי פוליטיקלי קורקט בחברה הכביכול שמאלנית וכביכול נאורה... אני לא מוכן להגיד לחרדי "עוף מהשוכנה הזאת?"

ידען: אפילו שהוא בעד חזרה בתשובה ולהעיף אותך בסופו של יום..

לוי: טוב, זה בדיוק כמו האגדות שכל בית שנמכור לערבי פה, הם ישתלטו על המדינה

ידען: אבל תראה את המתנחלים הם כן עושים את זה. הם קונים בתים במזרח ירושלים כדי לכבוש, זה לא מפריע לך?

לוי: כן, זה מפריע לי מאוד. שם יש הבדל גדול מאוד. שם הדברים נעשו במירמה ובעורמה תוך כדי זיופים והפרות חוק נוראיות שהמערכת מגוננת עליהם. וביסוד העניין יש חוסר צדק ומוסר כפול שמערכת הצדק לא מחזירה את הבתים לפני 48' וליהודים היא כן מחזירה, בשיח ג'ראח למשל. שם זה עניין מעוות לגמרי. אבל יהודי שיבוא וירכוש דירה בסכנין, אתה יודע, מותר לסכנינאים להיות נגד העניין הזה, אבל אם הם יגידו יהודי לא יגור פה, אני חושב שזה גם תהיה בעיה. אם הוא בא בידיים נקיות כמובן. אבל המתנחלים לא פועלים כחוק.

ידען: אבל ברמת אביב פועלים לפי החוק.. אבל אתה אומר שזה לא נכון להצהיר שאני לא רוצה להשכיר דירה למישהו שרוצה לגזול את התרבות שלי?

לוי: זה הכול עניין של מידתיות, ושל ניחוח ושל מה עומד מאחורי זה. אני אומר לך שיש גזענות כלפי החרדים, כולם. לא רק החבדניקים המיסיונרים, אלא כל מי שהולך בשחורים ועוטה זקן ולובש שטריימל הוא שנוא על ידי החוגים האלה לזה אני לא מוכן לתת יד.

ידען: ונניח שתבוא קבוצה של מתנחלים לרמת אביב ויתחילו לחלק חומר גזעני וארץ ישראל השלימה..

לוי: אני שוב חוזר. נגד זה צריך להיאבק בדיוק כמו נגד המיסיונריות החרדית. אני בעד להיאבק נגד שניהם. אני לא בעד להחליט שכל מי שבא מארגון והוא ג'ינג'י שנחליט שבהזדמנות חגיגית זו ניאבק נגד כל הג'ינג'ים..

ידען: אבל נגיד שיבוא מתנחל לרמת אביב כדי לשכנע ילדים על ארץ ישראל השלימה. האם יהיה ליגיטימי להסכים בינינו לבין עצמנו לא להשכיר דירה למתנחל כזה.

לוי: שמע, אני קודם כל בעד להשכיר דירה למתנחלים, אני הרי בעד שהם יעברו לכאן...

ידען: אם הם באים כדי להרבות ישובים

לוי: אז ניאבק נגדם כמו שניאבק במיסיונריות החרדית...

ידען: איך? איך תיאבק? האם זה יהיה ליגיטימי לומר לא להשכיר דירה למתנחלים האלה

לוי: אבל הם לא אומרים לא להשכיר דירה לחב"ד כדי שלא יקימו פה כולל, אלא לא להשיג דירה לחרדים. זה מה שמקומם אותי.

ידען: אה, אבל אם הם יגידו לא להשכיר בתים למיסיונרים של חב"ד זה יהיה בסדר

לוי: בתנאי שיוכח, מה שאני עוד לא ראיתי... ושיוכח שחב"ד עושים יותר מאשר להעמיד שולחנות תפילין שזה הדבר היחידי שראיתי במו עיני.

ידען: אני ראיתי יותר וגם ראיתי את זה.. גדעון אם אתה רוצה לדעת את העובדות..

לוי: ברור כי ככה הם פועלים אבל אני לא ראיתי.. אם כבר ואני אומר לך את זה שבאים חילונים ושוברים להם את השולחנות זה אני לא בעד..



   

14 תגובות:

  1. אתה מוזמן לכתוב לנו על כך ב"העין השביעית". שוקי טאוסיג

    השבמחק
  2. הבלוג הולך ומשתבח.
    אה, וירון ידען אכן, אממממ, קשה לי למצוא מילה שתגדיר מספיק את האובססיביות המטופשת שלו.

    השבמחק
  3. מדובר במסמך היסטורי משובח

    השבמחק
  4. החרדים הם ציבור מאוס.. ולא יעוזר כמ תנסה לטשטש את העובדה הזאת...

    השבמחק
  5. ירון ידען מסוכן לציבור גם גדעון לוי לא חסר לו. שני אשנים שניזונים משנאה והשמצות של אנשים טובים. התגובה הכי טובה היא להתעלם מהמסיתים והמדיחים. שהם ינו להם עם השאנות שלהם לבריאות

    השבמחק
  6. לדעתי זו כתבה מסיתה והייתי שואלת פעמיים אם העיתונוןת הדתית יכולה לאפשר לעצמה הוצאות דיבה כל כך רבות ויותר מכל הכפשה מכוערת של כותב הכתבה.
    ירון ידען הוא אישיות חריפה וחכמה שאם לא היה נוגע בציפור נפשך כנראה שלא היית נזקק לחשוף ציפורניים
    ולגבי 'עבריינותו' בבקשה בלי תמימות והרבה רוע כמו שמשתפך כאן. בית המשפט החליט שאסור היה לו להכניס את העלונים של דעת אמת לבתי הכנסת זה כל הסיפור. אוי אוייו אם היינו פועלים באופן דומה כנגד כל אדיוט חרדי שבה לפתח בית ספרנו ומבקש להכניס דברי תורה בשביל להחזיר בתשובה. אתה וכמותך ראויים יותר מכל ליחס שאתם נותנים לחילוניים!!!אמן

    השבמחק
  7. ירון ידען הוא אישיות חריפה בתחת שלי

    השבמחק
  8. צודק בכל מילה.
    ירון ידען המטיף לאחרים על צבא (תזכירו לי היכן בדיוק הוא עצמו שרת ובאיזו ישיבה זה היה) הוא דמגוג קטן הניזון על הפצת רעל.

    לא יאמן שלראשונה בחיי אני מסכים במשהו עם גדעון לוי.

    השבמחק
  9. נפתלי בנט היה צריך את המשכורת של נתניהו?

    השבמחק
  10. הרב אורי אורבך ואנוכי לא ידעתי?

    השבמחק
  11. אה, עוד משהו: קלריקל הוא אדם דתי, לא אנטי-דתי.

    השבמחק
  12. רק ש"הקלריקל הקטן" כאן נכתב כנראה בציניות בעקבות הציטוט מנתן אלתרמן על החשש הגדול שמא יצא שומר תורה ומצוות, רמז, רמז:

    "... ואסון לא קרה, יש דואג ומרחם :
    הם גדלו אפיקורסים, ברוך השם."

    השבמחק
  13. דוס ווטש, מהמשובחים והמוצדקים שלך...

    השבמחק
  14. ירון ידען הוא לא דמגוג, והוא לא מפיץ רעל ולא מלא בשנאה. הוא בנאדם שאומר דברים נכונים ומבקש לחברה שלנו את מה שמגיע לה. זה לא יעזור כמה תשתמש בקילשאות האלה של "שנאה" ו"גזענות". הדברים שנאמרים על ידו מנומקים. ההתנגדות שלו לדת מנומקת, וההתנגדות שלו למגזר הפוליטי הזה (חרדים) מנומקת.

    השבמחק