יום שלישי, 2 בפברואר 2010

לאה נס מגיבה לדוס ווטש, כצל'ה לא שולט בעצמו, שובו של השטרן, אינדיאנים בשלדג, ההתקרנפות של אליעזר יערי וערוץ 7 לא נותנים קרדיט

ביזנס & פלז'ר
בשבוע שעבר הזכרנו ("לבדוק מקרוב") את פעילותה של סגנית השר לענייני גמלאים, ח"כ לאה נס, בדרום. זו תגובת דובר המשרד, יוני יצחק: "כל משרד ממשלתי נוהג להוציא את עובדיו למספר ימי גיבוש. כך גם אנחנו נהגנו. אולם, למרות שהמטרה הייתה כאן גיבוש ותיאום ציפיות בין מנהלי ועובדי המשרד, נוספו תכנים רבים נוספים: מפגש עם ראש העיר, ועם מנהלי הרווחה של העיר, בדיקת ההיערכות העירייה לטיפול בקשישי העיר באותם ימים סוערים, סיור במרכז יום לקשישים, פגישה עם ראשי ארגון הגמלאים, מפגש של סגנית השר עם פעילי סניף הליכוד בעיר ועוד. כמו כן נעשתה פעילות תקשורתית וראיונות לרדיו המקומי ולמקומונים, כדי להעלות את המודעות לנושא הזקנה בעיר אילת. אבקש לאחל לכל שר ומשרד ממשלתי שיוסיפו תכנים עשייה לאותם ימי גיבוש משרדיים."

לא שולט בזה
בשבוע שעבר ראיתי את כצל'ה הי"ו בערוץ הכנסת בתוכניתו של צבי זרחיה מדבר בהרחבה על הטיפול בסוגיית העובדים הזרים. ניכר היה שראש סיעת האיחוד הלאומי מצוי בפרטים ושולט בסוגייה. אבל משום מה, תוך כדי דיבור, הזכיר כצל'ה את העיסוק בעבודות קשות שישראלים לא נוהגים לעבוד בהם (חקלאות ובניין) ואמר למראיין: לבנים שלי אין בעיה לעסוק בעבודות האלה אבל לא הבנים שלך. זרחיה לא הגיב ליציאה של כצל'ה והמשיך קדימה. אבל חייבים לשאול, מה בדיוק הקטע? כלומר, היה ראיון טוב, כצל'ה הסביר, פירט, נימק וביקר את ביבי בצורה טובה מאוד. למה, רבש"ע, למה הוא חייב היה להדגיש שהוא והציבור הדת"ל יותר טובים? זה לא שהמראיין התנצח איתו או משהו כזה, לא היה ויכוח סוער ביניהם, זרחיה אפילו נטה להסכים איתו. כנראה שפשוט יצא לו.

נגיחה בלתי נמנעת

אלעזר שטרן: הנה אני בא
אחרי ההשתוללות של שביט, יניב, וייסגלס, טאוב ומר לוי ב'מועצת החכמים' החליטו עורכי התוכנית לחזק את האגף הדתי ימני בתוכנית עם (נא לדמיין חצוצרות ברקע: תדדדדאאאם) אלעזר שטרן! עכשיו לא רק ש-5 אנשי שמאל ימשיכו לרדת על המתנחלים גם האיש שלא יכול לשתוק יצטרף לחגיגה. רק היום הוא הביא כותרת. החינוך החילוני מצמיח בורים ביהדות ב-Ynet וגם וידוי אישי: "התייאשתי מהציונות הדתית" (והערה לגב' ארליך נא לבוא בפעם הבאה עם קסדה ושכפ"ץ)


הנה אני בא

בהחלט!
מעריב, קלמן ליבסקינד בבלוגו וגם חגי סגל בטורו בידיעות אחרונות כתבו (במקרה של מעריב) ויכתבו על ההתנהגות הגסה והמבזה של חברי "מועצת החכמים" כלפי ארליך. נרג' אפילו נתנו קישור לבלוגי. כנראה שלא רק לי נמאס מהחכמים.

רגע של נחת משבת 
עפר שלח על השינויים בצבא: "כשגורן הגיע לראשונה לחטיבת צנחנים, אי שם בשנות החמישים, נעלו אותו הקיבוצניקים בשירותים וזרקו פנימה רימוני עשן. חפני כשנה יצאו מאה קצינים וחיילים מאותה חטיבה החוצה במהלך כנס חטיבתי, כי לא יכלו לעמוד בכך שבנות שרו על הבמה. תחשבו על הדרך מהשירותים ליציאה ההמונית הזו ותבינו שהרבצ"ר הוא כבר מזמן לא רק הבוס האלמוני של מש"קי הדת."

האינדיאנים בשלדג איפה פרופ' יגיל לוי?
שוד ושבר! איי קראמבה! האינדיאנים (דוסים) בשלדג מדווחים בגלי צה"ל ומיד קוראים למסבירן הלאומי לענייני אינדיאנים בצבא, פרופ' יגיל לוי, שמזהיר מפני "איום על דמותו החילונית של הצבא". הפעם הביאו גם את מוקי בסר, מייסד שלדג, שינסה להרגיע את הפרופ'. לגבי יגיל לוי ויחסו לאינדאנים כבר כתבנו בעבר.

אם תרצו, אפשר לעשות באזז
תנועת אם תרצו שנלחמת נגד השמאל הקיצוני והסהרורי התפרסמה בסוף שבוע שעבר בזכות מאבקה בקרן החדשה לישראל. הסיפור עם הקרן החדשה לישראל הוא לא חדש. יואב יצחק כתב על זה, אריאל כהנא ועדי ארבל עסקו בזה ממש לא מזמן במקור ראשון ואפילו עולם קטן נדרשו לסוגייא בעבר. אלא מאי? "מחקר חדש". מחקר חדש על דוח גולדסטון גרם אפילו לחפרפרת בן כספית לכתוב מגילות על הקרן החדשה לישראל, ולא לחיוב. "אם תרצו" המשיכו עם קמפיין שעניינו לפמפמם את המחקר על דו"ח גולדסטון ועזרתם של ארגוני השמאל הרדיקלי לעיצובו, וסך הכול היה אחלה פרסום. כולם יודעים שארגוני זכויות האדם הינם ארגונים פוליטיים בהגדרה ומקורות המימון שלהם לוטים בערפל, אלא שהפוליטיקלי קורקט לא מאפשר להגיד שהקרן החדשה לישראל היא קרן קרנפית שתקועה עמוק בישבן של המדינה, אבל כשיש מחקר ועוד על דו"ח גולדסטון אז יאללה ברבאק, אפילו חפרפרת מתגייס.


"קרן שתקועה בישבן של המדינה"

ועוד משהו על הקרנפים
אליעזר יערי, מי שהיה מנכ"ל הקרן החדשה לישראל בעבר, יצא להגנת הקרן בכל מקום ואתר. "אנטישמים" ו"דר שטירמר" היו המילים שנהג לחזור עליהם. וזו כמובן בדיחה לא מצחיקה, כיוון שהקמפיין של אם תרצו (המראה את פרופ' נעמי חזן ועליה קרן וכו') הוא ממש קמפיין חלבי, יחסית לקמפיינים שעולים לאוויר כל שני חמישי על ידי גופים וארגונים של השמאל הקיצוני - הממומנים על ידי הקרן. אז אנא, מר יערי, שתה כוס מים.

ועוד אנקדוטה לגבי מר יערי. ביום הכיפורים האחרון הגיע מנכ"ל הקרן לשעבר לבית הכנסת הגדול בירושלים, שם הרב מצגר נשא דרשה. הרב מצגר דיבר על מושגים קבליים מתוך המסורת היהודית של "שמאל" ו"ימין", שימין מקרבת ושמאל דוחה. ימין ה' עושה חיל ואילו השמאל מסמל את ה"צד האחר". הרב מצגר רצה להמחיש ש"אין השטן שולט ביום הכיפורים" והזכיר את העובדה שכהן מקטיר ביד שמאל ביום הדין. השמאל שמסמל את ה"סיטרא אחרא", את השטן, לא קיים ביום הדין.

אבל מר יערי לא הבין את הרב מצגר. הוא חשב שהרב ראשי מדבר על השמאל הפוליטי, הישראלי, הממשי. לא דימויים ולא אליגוריות אלא "השמאל", כפשוטו ממש: יוסי ביילין-עמוס עוז-אלדד יניב וכו'. למחרת, כתב יערי, איש הקרן, מאמר נזעם בידיעות אחרונות על הרב מצגר ועל שנאתו של הרב לשמאל הישראלי, ואיך יכול להיות שרב בישראל ועוד ביום הכיפורים משתולל כנגד השמאל ומכנה אותם בשמות שטניים. "לאן הגענו? לאן הדרדרנו?" שאל יערי. מיותר לציין, שאחרי שיערי הניף את הקרן כנגד הרב הראשי הוא לא טרח לבדוק ולשאול את הרב מצגר למה הוא מתכוון וכו'. אחרי שכמה אתרים כתבו על הפארסה, פרסם יערי בבלוגו שהוא עומד מאחורי הדברים ולא מצטער.

אז מה אתם אומרים: קרנף או לא קרנף?


ביי ביי

איפה הקרדיט?
בשבוע שעבר הזכרנו את מוסי רז, לשעבר ח"כ מטעם מרצ, שזעם איך יכול להיות שכלי התקשורת לא הזכירו את העובדה המרשיעה שפיני כהן, זורק הנעל על מצחה של בייניש, הוא מתנחל, לא עליכם, תושב מעלה אדומים. במוצאי שבת, ערוץ 7 פרסם את הידיעה שנכתבה כאן לראשונה ולא נתנו קרדיט, לא איזכור קטנטן ולא נעליים. נורא.

נו באמת, קצת כבוד לזולת

     

15 תגובות:

  1. גם עדי ארבל כתב בעבר על הקרן החדשה במקור ראשון.

    השבמחק
  2. שערוץ 7 יתנו קרדיט? למה, המשיח הגיע?

    השבמחק
  3. דוס ווטש,

    אני, שמאלני קיצוני חילוני שכמותי, מאוד נהנה לקרוא את הבלוג. לא יוצא לי לצפות בטלוויזיה, ואני נהנה במיוחד מביקורת הטלוויזיה שאתה מספק.

    אם תוכל למסור קישורים לקריקטורות השמאלניות שמשתוות לקריקטורה האנטישמית באופיה שאם תרצו פרסמו, אני אודה לך. לא זכורות לי כאלו.

    כבר נאמר לי על ידי מספר אנשים שהכוונה בקריקטורה היא להציג את נעמי חזן, ובהשלכה את השמאל, כקרנפים. אבל אני כנראה משהו נסתר כאן מראיית עולמי השמאלנית - התקרנפות,להבנתי, היא נטישת עקרונות לטובת הזדהות עם הממסד, כמו נגיד צחי הנגבי ותמיכתו בהתנתקות. איפה נעמי חזן, או השמאל המתנגד לכיבוש והתנגד למלחמה בעזה, נטש את עקרונותיו והזדהה עם הממסד? זו בדיוק האשמה שהשמאל הטיח במרצ ובמפלגת העבודה בממשלת עזה. אה קיצר - איפה פה ההתקרנפות?


    אורי

    השבמחק
  4. אורי שלח לי מייל.. אני אשתדל לשלוח לך..

    השבמחק
  5. הנגיחה לא מסמלת קרנפות, אלא קרן פשוטה כמשמעה הנוגחת במדינת ישראל. לא קרנף במובן המטאפורי שלו אלא במובן הפשט שלו.

    השבמחק
  6. ציוני חילוני לאומי מרכזי2 בפברואר 2010 בשעה 9:06

    אני ממש נהנה מהבלוג הזה. כמי שאוהב את המתיישבים, בהכללה גורפת ודווקא מאמין כי נצטרך להיפרד ממחצית יהודה ושומרון לצורכי דמוגרפיה וכדי להציל את ההתיישבות, אני נהנה מאד מהכתיבה על הדתיים הלאומיים בתקשורת.

    כמי שמעוניין בשינוי פני התקשורת ובהחלפה ברוטציה של השמאלנים הקיצונים באנשי תקשורת איכותיים אני שמח לקבל כאן מידע על סקופים מקוריים. כמו הכנסת אלעזר שטרן לצוות של מועצת השמאלנים בערוץ 10. זו בחירה כה בעייתית, חבל על הזמן. זה בערך כמו לשים על משבצת איש השמאל את אמנון לורד בשל עברו השמאלי. הרי שטרן הוא איש שהגימיק התקשורתי שלו נובע מכך שהוא נכנס בציבור המתנחלים ובציבור הדתיים בכלל.

    כחילוני זה מגעיל אותי. שטרן גם מדבר בסגנון המשלב ערסיות לבין פוזה של מפקד צבאי. בקיצור לא מלהיב.

    השבמחק
  7. האמת-שטרן במועצת החכמים זה רעיון מצוין. נראה איך האלו ינסו להשתיק אותו שם. מצד שני, גם הוא חצי שמאל חצי ימין.

    השבמחק
  8. מי זה הדביל שכותב את הטור הזה?במקרה אני אישית העברתי את המידע לערוץ 7 על הפייסבוק ומוסי רז עם תצלום מסך ולא קראתי את זה בבלוג הזה שאני צופה בו כרגע לראשונה. בחייך תהיה רציני וערוץ 7 נותן קרדיטים כנדרש ויותר מכל אתר אחר!

    השבמחק
  9. אני חילוני לאומי שמאמין בשלמות הארץ.... וגם אני נהנה לקרוא את הבלוג שלך! איזה מגוון יש בין קוראיך (-:

    אבל ברצינות, רציתי לשאול אם יש לך לינק למאמר של אליעזר יערי על הדרשה של ר' מצגר. 

    השבמחק
  10. למגיב הדביל מערוץ 7 אל תבלבל ת'מוח. אתה לא העברת את המידע.. כי המידע על הסיפור ההזוי הגיע דרך המייל האדום שאני שלחתי אותו וכן זה היה מדוס ווטש כי רק הבלוג הזה פרסם את הטמטום של מוסי רז ושזה היה מפייסבוק... תודה רבה....

    השבמחק
  11. מי שרצה אליעזר יערי "השטן בא לכל נדרי"
    http://www.nif.org.il/?id=1952

    השבמחק
  12. או כאן...http://www.bhol.co.il/forum/topic.asp?topic_id=2694821&forum_id=771

    השבמחק
  13. הערה קטנה:
    The New Israel Foundation
    יכל להיתרגם גם כ"קרן לישראל חדשה".
    בהחלט ייתכן שזה השם האמיתי.

    השבמחק
  14. הקטע עם מוסי רז רץ במיילים של כל העולם ואשתו. עכשיו תתחילו לריב מי הפיץ את זה ראשון. ילדים גדולים. ממש סקופ שיביא לכם את פרס סוקולוב.

    השבמחק