יום שני, 7 בדצמבר 2009

צה"ל החליט להמליך את הרב מלמד

"לאחר מספר התבטאויות חריפות של ראש הישיבה הרב אליעזר מלמד, השב"כ ובכירי צה"ל ממליצים לבטל את הקשרים עם הישיבה (רועי שרון ואמיר בוחבוט מעריב)".

צה"ל עושה שטויות 
הבנתם? השב"כ רוצה לסגור את ישיבת הרב ברכה. השב"כ! מילא הייתה זו זהבה גלאון, ראש אכ"א או מאיר שלו, נו בסדר עוד אפשר היה להבין. אבל השב"כ? אין להם מה לעשות? מה הם קשורים בכלל? זה מתחיל להריח רע מאוד כל הסיפור הזה, ריח רע של מקארתיזם. מה לסוכני השב"כ ולהחלטה כזאת? האם בשב"כ מתכוונים להגיד לנו גם על פי אלו ערכים אנחנו אמורים לחיות? האם יש להם איזו סדרת חינוך או קלסר עם רשימות אילו מחשבות מותר לחשוב ואילו מחשבות אסור להעלות על הדעת? השב"כ אמר!! בעעעעע!


אילוסטרציה: צה"ל לפעמים עושה שטויות

 ובכלל כל הסאגה הזאת של צה"ל עם ישיבת הר ברכה והרב מלמד הולכת למקומות שלדעתי שני הצדדים יצטערו עליה מאוד. רוצים לסגור את הישיבה של הרב מלמד? לסתום לו את הפה? בבקשה, הוא לא יפסיק לכתוב ב'בשבע' והשפעתו לא תקטן, להפך. הרי אם ראש אכ"א יעשה את המהלך המטופש הזה הוא יהפוך את הרב מלמד לרב הקדוש והצדיק ביותר בציונות הדתית. צה"ל יעצים את תופעת הסרבנות ויחזק את כוחו והשפעתו של הרב מלמד בקרב צעירים רבים, כיון שבמלחמתם בו הם הופכים את הרב לדמות אנטי ממסדית, לקדוש מעונה, למגן העשוקים והנדכאים, לכהן הגדול של הנוער המתנחלי והדתי.

הצבא עושה שטויות. מטפס על הר גבוה מדי בדיוק בתקופה שצעירי הציונות הדתית מרגישים שהמדינה בוגדת בהם ומקפיאה את חלומותיהם. טוב, כנראה שרוצים לכופף פה ידיים, אני די בטח שבטווח הארוך כולנו נצא נפסדים.


האח הגדול
אריה יואלי ראה את האח הגדול במילואים ורצה להקיא. אלישיב רייכנר מענויין לדפוק את ההפקה. ומדור 5 שאלות לתקשורת העויינת (NRG יהדות) מאוד עצבני הפעם.. כאן


הרב פורת במכון מאיר
סיימתי לראות את הרב חנן פורת בראיון בערוץ מאיר עם הרב חגי לונדין בפינת אנשי אמונה בעולם המעשה. קשה לראיין את הרב פורת הוא דרמטי וחדור תחושת שליחות עליונה. קשה להפסיק אותו בדיבור. הרב לונדין, נראה לי, הצליח לשאול אותו שלוש שאלות בלבד במשך חצי שעה. בכל זאת היה מעניין בייחוד השאלה החשובה האם ההתנחלויות לא סגרו את שעריהן בפני קהל רחב יותר. (את התשובה תגלו בעצמכם)

יאיר לפיד מתייוון גאה (באתר כיפה)

מה ישראלי בעיניך? יון! הו הו הו

מחאה ברשת
אריאל אלבוים ראה את הפוסט על מדור הברנז'ה של מצב הרוח בשיתוף אתר דתילי. נמאס לו מהרכילות בעלון שמחולק בבתי הכנסת והוא הקים עמוד בפייסבוק הקורא לסגור את מדור הרכילות. 


דוס ווטש מבין ללבו וחושב שאת הקטעים הרכילותיים של מי יצא עם מי וכו' כדאי באמת להשאיר לסבתות הזקנות אבל שאר איחולי הברכה ואיפה היה מוטי זיסר בשבת זה עוד נסבל.. איכשהו.




3 תגובות:

  1. הרב מלמד לא ראוי להוביל ישיבת הסדר שבניה משרתים בצה"ל כל עוד הוא מטיף לסרבנות.
    אתה רוצה להוביל ישיבה בלבד? סבבה.
    אתה רוצה הסדר עם צה"ל בו זמנית כשאתה אומר לתלמידים לסרב פקודה? לא נראה לי.

    השבמחק
  2. הרב מלמד לא קורא סתם לסרבנות, אלא לסרב פקודה כאשר יש פקודה שלדעתו מתנוסס מעליה דגל שחור, ועל פי השקפתו של הרב מלמד זאת היא דעת התורה. העובדה היא שרוב ראשי הישיבות הציוניות מסכימים עם הרב מלמד על המסקנה הסופית, רק חלוקים עליו בדרך ובסגנון.
    ולכן מדובר בדעה לגיטימית בעולם ההלכה ולא בגלל זה צריך לסגור את הישיבה.
    ומעבר לזה, האם הצבא יבטל הסדרים עם אוניברסיטאות שמטיפות שלסרבנות או לאי גיוס? האם הצבא גם יפגע בשירות של בתי ספר שלא מעודדים גיוס? האם גלי צה"ל יפסיקו לתת במה למי שקורא לא להתגייס או לסרבנות מצפונית?
    ברגע שהצבא עושה אכיפה בררנית ברור שמדובר בעניין פוליטי והוא מאבד את אימון הציבור.

    השבמחק
  3. אריאל אלבוים9 בדצמבר 2009 בשעה 2:05

    תודה רבה על פרסום עמוד המחאה!
    אני גם חושב ש"איפה היה מוטי זיסר" אפשר להשאיר לסבתות הזקנות. זה ממש רכילות לשמה!
    תודה,
    אריאל אלבוים.

    השבמחק