יום שלישי, 29 בדצמבר 2009

רדיו ישראל - צימוקים חדשים. רז קיל הקילר, סרטון עם תובנה חכמה, והודעה דרמטית (הוווו)


אז מה אנחנו כן יודעים... (רדיו ישראל)
מנהל: הפרסומאי יהושע מור יוסף
מנהלת מחלקת חדשות: אפרת הלוי (לשעבר מורשת ורדיו קול חי)
יפעת ארליך תעביר כל יום תוכנית בוקר, מור יוסף תוכנית אקטואליה יומית וביום חמישי דן מרגלית המפוכח (הוצ'י מאמא).
חמישי בערב פאנל עיתונאים בהווה ובעבר עם עיתונאים כמו חיים זיסוביץ', טוכפלד (אבא), אורי אורבך.
גם הילה ניסן עיתונאית צעירה ומבטיחה ועוד חבר'ה צעירים, טריים וחדשים יככבו בתחנה.

ואל נא תאמרו "רדיו"ש" אימרו "רדיו ישראל" - (כך מעדיפים לקרוא שם לתחנה - פחות מגזרי, יותר ישראלי, כללי, וכו')

 מדור ברנז'ה - מבוקש
למרות שאני נוטה להיכנס במדור ברנז'ה של רז קיל בדתילי (פה ושם..) נודע לי שהמדור פופלארי למדי. איך זה בא לידי ביטוי? ראשית שערוץ 7 רצו את המדור ואפילו הרבנית שולמית מלמד אישרה. גם מקור ראשון רצו קצת.. שלא לדבר על כל האולגריכים הדתיים ובעלי השררה שטורחים לעדכן את הכתב לגבי בר מצוות, חינגות ופרסים שונים ומשונים. כך שצריך לומר בכנות שרז קיל יודע לעשות את העבודה.


שלום רז קיל, זו לאה, לאה נס, רשום לפניך: בר מצוות המאה במגזר.. ועכשיו נראה ת'זיסר הזה עוקף אותנו..

פולמוס מעלה? פאסה
1. תכל'ס מעלה לא עשו יותר מדי רעש השנה מאשר שנים קודמות - מבחינת כתבות וכו'. היה את עינת ברזילי ועמרוסי ואתר כיפה שהביא הצצה לסרטים שזכו בפרסים. האיזכור המועט בתקשורת אנ"ש (לא ראיתי יותר מדי איזכורים ל-"20 שנה למעלה" אצל כוחותינו) נובע לדעתי מההתמסדות וההכלה ('הכלה' - איזו מילה יפה! למדתי אותה מיוכי ברנדס שמצווה עלי להכיל כל הזמן את דעותיה... סיפור אחר לא משנה..)  של הציבור הדתי לאומי. בי"ס מעלה הפך להיות חלק מהציונות הדתית (בשר מבשרה בלה בלה..) עם סרטים על הומואים רווקות נואשות, מסורבות גט, אימהות תשושות ודתיים מורכבים ומתוסבכים או בלי...

חבר'ה מה קרה?
עינת ברזילי כתבה על בי"ס מעלה ב'תרבות מעריב'. ציינתי זאת בפוסט הקודם. הכתבה הועברה ל-NRG יהדות. ברזילי, מסתבר, עבדה במעלה כמה חודשים ספורים וכבר לא נמצאית שם. משום מה, זה מאוד עיצבן כמה אנשים, עוד לא הבנתי על מה. מאידך, טוקבקיסטים שניסו לכלות את זעמם על הכתבה של ברזילי ב-NRG נחסמו, גם את זה אני לא כל כך מבין.. בכל מקרה הנה תגובה של עינת ברזילי לכל העניין:

"אכן עבדתי במעלה מספר חודשים בחצי משרה. כמחליפה של מי שהספיקה לצאת לחופשת לידה וכבר הפסיקה לשוב ממנה, ואיני עובדת שם עוד. למרות הכתבה המפרגנת בתרבות מעריב. ומה בכך? כתבתי על מעלה גם ככותבת בנרג', ואני מקווה שעוד אכתוב בעתיד. המקום ותוצריו מסקרנים אותי והם לדעתי עניין לענות בו.

"אני מבינה שהיו "טוקבקים מעוצבנים" על כך, חבל שהם הוסרו. אבל אישית אני תוהה האם יותר בוער לקוראים הדתיים לדון במי עבד איפה, מאשר בנושא עצמו יהדות וקולנוע הלכה וסרטים, מעלה : הצלחה אמנותית או כישלון חינוכי.", כך ברזילי.       

אני  באופן אישי נהניתי לקרוא את הכתבה על מעלה של ברזילי היו שם דברים שחודשו לי. בכל מקרה, לדעתי, הביקורת, שחלקה נשלחה אלי גם למייל, על ברזילי קצת מוגזמת ולא עניינית בלשון המעטה. ולכן אני מבקש מקהל הקוראים אנא לחצו על הסרטון הבא והקשיבו טוב טוב למילים (לא תתחרטו תאמינו לי..).


איזה קול סבאל'ה נפלא: מה לעשות עם זה... (חבר'ה קצת פרגון לא הרג אף אחד)

הודעה דרמטית
ועוד משהו קטן. בשבועות האחרונים נשלח אלי מייל מפרסומאי מכוחותינו שדורש ממני שאגלה את עצמי מיד ולא הוא יחשוף לכולם שאני הוא אליישיב רייכנר. אז הגיע הזמן לשים לזה סוף!, אמרתי לעצמי, ושהפרסומאי הנודניק הזה יעזוב את אליישיב רייכנר במנוחה. מה קשור בכלל אלישיב רייכנר?  אם כן, בסרטון הבא אפשר לראות אותי בדיוק בדקה 2:14 בבהירות מסתכל למצלמה (כן, צילמו אותי בקליפ הזה. ואנא מר פרסמואי הורד את טלפיך מרייכנר!)


זהו.. מאושר פרסומאי קטנטן?! אני כן.. רואים...? 





15 תגובות:

  1. התגובה שלך לעניין מעלה ועינת ברזילי קצת מטרידה. האמנם אינך מבין מהי הבעיה?
    מינימום אלמנטרי של אתיקה עיתונאית היא לא לפרסם כתבה על מי שאתה מקבל ממנו משכורת (בלי לציין במפורש).
    זה כלל ברזל שאסור להפר אותו, ולא משנה אם נגרם נזק ממשי או לא. זהו בדיוק עניין השוחד הסמוי שמישהו כאן ציין, אולי מבלי שיידע. אין כאן שוחד, אבל גם לא ניקיון ידיים. אסור לגעת בקו האדם הזה.
    בנוגע לתגובה של עינת - אם היא כבר אינה עובדת במעלה, הרי שאלו הן חדשות טריות. היא עבדה עד ממש ממש לאחרונה. תקופת צינון, לא?
    העובדה שהטוקבקים צונזרו היא המשכו של אותו העניין והחלק החמור שבו. אותן נורמות קלוקלות שהביאו לכתבה שלה, הביאו לצינזור. המשך של חוסר הבנה מהי נאמנות לתפקיד העיתונאי (וההתנהלות של טסלר היא החמורה).
    אם יש משהו מעודד אגב זו העובדה שהרבה אנשים הגיבו לכך. כולל מי ששלחו לך מייל אישי (ואין לי מושג מי הם, לי ידוע רק על שניים שניסו לטקבק ואף אחד מהם לא פנה אליך). זה דווקא מאד מאד משמח - לא התקשורת ככלב השמירה של הציבור, אלא הציבור ככלב השמירה של התקשורת.
    וזה גם פתח דיון בגבולות האסור והמותר - וגם זו לטובה.

    השבמחק
  2. ועוד הערה לדבריה של עינת, שמנסה לטעון כאילו מי שדשו בעניין הוטרדו מהעניין האישי יותר "מאשר בנושא עצמו יהדות וקולנוע הלכה וסרטים, מעלה : הצלחה אמנותית או כישלון חינוכי.".
    בדיוק מכיוון שאנחנו רוצים לנהל דיון מעמיק ורציני, מי שאמורה להוביל אותו אינה מי שעבדה עד לפני כמה שבועות במעלה.

    השבמחק
  3. פתאום כולם נהיו לי צדקנים... "תקופת צינון" הם רוצים על כמה חודשים מטופשים. ברזילי היא כתבת על נושאי יהדות כבר שנים... בודאי שעל מכון מעלה לקולנוע ראוי שהיא תכתוב אם לא היא, אז מי? נראה לי מאוד שיש כאן עיניים צרות..

    השבמחק
  4. לכרמית - מעלה לא נמצא בתקופה טובה. אולי עכשיו קצת יורת טוב. לא בטוח. נגיד את זה כך. אם עינת היתה מדברת עם הסטודנים היא בטח היתה שומעת עוד דברים והייתה יכולה לכתוב כתבה יותר טובה או שהיא דיברה והם לא אמרו לה את מה שהם לא רוצים להגיד להנהלה. זו דוגמא לבעיה. אני לא יודע מה כתבו לדוס ווטש במיילים, אבל בגדול סה"כ ביקשו הערה בסוף הכתבה על הקשר של עינת למעלה, זה דבר לא נדיר. הבעיה היא כשבמקום לפרסם הערה צינזרו טוקבקים.

    השבמחק
  5. שמתי לב שהתלבשת על רייכנר... :) ומה בדיוק אמור להביע הססרטון הזה עם טיפקס..????? הא דוייסל'ה אתה לא אומר כלום...

    השבמחק
  6. מה זה הסרטון הזה?
    יש אנשים שאסור לתת להם לשיר.

    השבמחק
  7. לאנונימי.

    אנונימי יקר, ניסיתי, אבל אני לא יכולה להתאפק, אז אני מגיבה כאן פעם אחרונה, בי נשבעתי, רק כדי שמישהו, כולל אתה עצמך, לא יחשוב חלילה שאתה נציג הצדק עלי אדמות. בעיניי, אתה נציג צרות העין והצייקנות. אתיקה עיתונאית? אני אסביר לך מהי האתיקה העיתונאית שלי: לכתוב בנרג יהדות בחינם בשנתו הראשונה, מתחושת שליחות כלפי העניין החשוב. להוציא לאור דיסקים, סופרים, ובעלי טורים חדשים כעורכת ערוץ היהדות, ולעזוב אותו- כן, כן, בגלל שהורידו מאמר של רבקה שמעון מהאוויר, איתה איני מסכימה כלל. להגיש פינות יהדות ופרשת שבוע בחינם אצל בן כספית, אצל שמעון פרנס, ולהנחות עשרות דיונים, פאנלים וערבי לימוד בהתנדבות, לטובת העניין. וגם לקדם, כן, בהחלט, אנשים טובים, מטרות טובות, תרבות טובה, בכלי התקשורת החילונים. כולל מריבות עם עורכים חילונים.

    את הדיון על מעלה הובלתי מזמן. ואתה, כאדם דתי, מצאת לך סיבה לשמחה- לא הסיקור התרבותי החשוב בכלי תקשורת חילוניים, אלא הטוקבקים! הטוקבקים לדוסווטש!אם אלה השמחות שלך - שלא ניפגש בשמחות. אם יש משהו שאני גאה בעצמי עליו, לאורך כל שנותיי בתקשורת, הוא שאני מופת של אתיקה עיתונאית. עלה והצלח

    השבמחק
  8. אי אפשר לראות את התגובות.

    השבמחק
  9. http://www.siz.co.il/my.php?i=5hzymzw5ayzi.bmp
    זה אתה?

    השבמחק
  10. איך בלוג שמציג את עצמו כעוקב אחרי העתונאות הדתית מסוגל באותה נשימה גם לבקר אותה וגם להכניס את השיר ואהבת . הזוי.
    רק דוסים יכולים לעשות את זה.

    השבמחק
  11. אלישיב רייכנר30 בדצמבר 2009 בשעה 2:34

    אני מתכבד לחשוף כאן לראשונה שאני הוא אלישיב רייכנר האמיתי ולהעיד בזאת שכותב הבלוג המוכשר אינו אלישיב רייכנר.

    השבמחק
  12. מי אומר שלבקר משהו אומר בהכרח "באותה נשימה" לא לאהוב אותו?
    באותו המטבע שלך- "רק דוסים יכולים לחשוב כך".
    לדעתי טוב מאד שיש בלוג כזה. הבן אדם עונה על משהו שחסר.

    השבמחק
  13. עינת,
    אני עוקבת אחרי הדיון בימים האחרונים. חבל שהדיון הזה נופח מעבר לפרופורציה וגלש למחוזות פוגעים. איש לא ייקח ממך את זה שאת פועלת מתוך מסירות עמוקה ואכפתיות. באמת באמת.
    השאלה הבסיסית היא שאלה ששווה דיון והיא פשוטה. האם ראוי שעיתונאי יסקר מישהו שהוא מקבל או קיבל ממנו בעבר משכורת. לשופט במקרה כזה היה אסור לדון. אני רוצה להבהיר באופן ברור שאני מאמינה לך לגמרי שהמקום ותוצריו מסקרנים אותך הרבה לפני שעבדת שם שעה אחת. ובכל זאת נשאלת השאלה אם לא, כמו בדיני שבת, ראוי להקפיד על סייגים וגדרות ועל הימנעות משמץ של מראין עין.

    השבמחק
  14. דוס ווטש, השיר פשוט גדול!!!

    השבמחק