יום שלישי, 8 בדצמבר 2009

החרדים עוקפים אותנו בסיבוב

חברים, חייבים להודות בכאב שמבחינת פעילות אינטרנטית החרדים אוכלים אותנו בגדול. ב - "אותנו" אני מתכוון לציונות הדתית וכו'. הם כבשו את הרשת ואנחנו יכולים רק להביט עליהם מרחוק ולראות איך הם יוצרים אתרי חדשות מעניינים, סקופים שיוצאים מהפורומים ומתפרסמים ברשתות הגדולות, בלוגים אטרקטיביים והרבה הרבה עניין.

לחרדים יש את אתר בחדרי חרדים והפורום הידוע לשמצה (כן, כן, גם אני שמעתי על כל היצר הרע שמשתולל שם אבל עכשיו אני מדבר על יצירה תקשורתית ולא על האם זה עושה טוב לחרדים או לא), כיכר השבת, 'חרדים' (שלושת הראשונים הם האתרים 'הגדויילים' כך הבנתי, השאר פחות), קצר, קוגל, נטוניוז, שופר, לדעת (חסידים) ויש עוד מן הסתם. וכל אלה בלי להזכיר את האתרים החב"דניקים שזה בכלל פלניטה אחרת. חב"ד ותקשורת זה עולם נפרד ששווה מחקר ועיון גדול בפני עצמו. (בכמה מילים קצרות: חב"ד יודעים לעשות תקשורת)

אצלנו יש את ערוץ 7 וכיפה שהם האתרים המובילים. כיפה לא משחקים במשחק החדשותי אלא הם יותר אתר של פורומים שיש לו עמוד בית עם נגיעות לחדשות וכו' כך שמבחינת עיסוק חדשותי נשארנו עם ערוץ 7 ואתר דתילי (שניכר שעורכי האתר משקיעים בו אבל בגלל חוסר תקציב וכו' הוא לא מצליח להתרומם לאתר חדשותי מוביל). שורש, מורשת ועוד כל מיני אתרים קטנים לא מצליחים לפרוץ לקדמת הבמה.

בלוגים. גם כאן החרדים מקימים מאחזים יפים. הבלוג המגניב פשקוויל - בלוג פרסום חרדי שאני אישית מאוד אוהב לשוטט בו מצליח לייצר עניין רב סביבו לא רק בעולם התקשורתי החרדי אלא גם מסביב.

אין לי מושג איך זה קרה (ושמעתי כל מיני הסברים פסיכולוגיים שהאינטרנט זה מקום מפלט לחרדים וכו' ו"צעצוע חדש", אני מעדיף את ההסבר שאנחנו הדת"ל קצת עצלנים) - אבל בתחום האינטרנטי אנחנו מפגרים מרחק רב מאחינו החרדים, שלאט לאט, מתוך חדרי חדרים הצליחו להקים להם ממלכה מכובדת של תקשורת. מותר לנו ללמוד מהם.

אבל בדבר אחד אין עלינו. אנחנו החרדים האמיתיים של האינטרנט, רוצה לומר מבחינת אתרים תורניים. אתר מכון מאיר הוא האתר התורני הכי טוב בעולם, אתר ישיבה, הצד התורני של כיפה, מעלה, מורשת ועוד אינסוף אתרי יהדות ואתרי ישיבות ומדרשות כולם נוצרו על ידי אנ"ש (אצל החרדים יש את הידברות ושורשים). כך שמהבחינה הזאת אנחנו בבחינת "יעקב" של האינטרנט והחרדים הם "עשיו" (עולם המעשה וכו' תקשורת, פורום בחדרי וכו'...)

לתפוס את הגורנישט!
גורנישט טוקבקיסט חמקמק

מקור ראשון פרסמו כתבה על הטוקבקיסט הסידרתי הלא הוא "גורנישט כחרדי גמור". האיש לא שפוי אבל גאון בו זמנית. הבן אדם מטקבק את עצמו לדעת, מצליח לייצר סביבו רעש טוב והוא בהחלט יודע להפיל לקרשים. עם זאת, התחקיר היה חסר כיוון שלא גילו לנו מי הבן אדם. ואורי אורבך הכחיש כל קשר למרות שהשפם שלו מחשיד אותו. אבל טוב היה לקרוא את הטיקבוקים של הגורנישט על נייר העיתון בשבת. (כאן זה עמוד הבית של האיש בפעייס בוק אתר לפאות נוכריות).

רק נקודה שלילית אחת לגבי גורנישט - זה ממש לא בסדר מצידו לכתוב דברים מאחורי שם אנונימי. גורנישט תפסיק להיות צבוע ותחשוף את עצמך לאלתר!

(התמונה למעלה חסידים רוקדים. ציור: יצחק מולי)

12 תגובות:

  1. בעניין האתר התורני הטוב בעולם אני חושב שאין בארץ אתר שמתקרב ברמתו לאתר: www.yutorah.org

    אני בהחלט חושב שאתה צודק לגבי העצלנות.

    השבמחק
  2. יותר ממכון מאיר??? היתכן?

    השבמחק
  3. לדעתי זה לא קשור לעצלנות אלא לעצם העובדה שהציבור הדת"ל אינו מתבדל, אז אנו נהנים לקרוא חדשות הYNET NRG והארץ, אז למה לנו עוד אתר חדשותי?? לגבי עניין האתרים התורניים זה בדיוק ההוכחה שאיננו עצלנים - לא היה באינטרנט אתרים טובים אז כמו חבר'ה והקימו את מכון מאיר וכו'...

    השבמחק
  4. בכנס יהדות ואינטרנט (מכללת ליפשיץ וכיפה)האחרון, העליתי כמה סברות מדוע הדתיים אינם כותבים בלוגים. עפרי אילני ב"הארץ" כתב סקירה על הנושא.
    ראו כאן: http://192.118.73.5/hasite/spages/1021345.html

    השבמחק
  5. חבד לא יודעים לעשות תקשורת
    הם חיים וניזונים רק מתקשורת
    בלי

    השבמחק
  6. למה הדת"לים לא כותבים בלוגים? אולי כי הם עובדים?

    השבמחק
  7. לציבור הדת"ל ובעיקר לכותב בלוג זה יש רגשי נחיתות.
    בהיכרות טובה מאוד מאוד, הציבור החרדי עושה בעיקר רוח ולא יותר מיזה! אם יוכל לכבודו להראות את כמות הכניסות לאתרים החרדים והדתיים לאומיים נשמח מאוד

    השבמחק
  8. יש רק פתרון אחד למצב.
    קיצוץ תקציבים מאסיבי, תנו לחרדים לעבוד קשה בגיוס תרומות וב..(אני מתנצל שאפילו מזכיר את המילה) עבודה.. ותראו איך הרעש סביבם מתחיל לדעוך. חרדי עייף וטרוד בענייני פרנסה לא מתרוצץ ברשת וברחוב עם עכבר רוטט/חיתול ביד.
    וד"ל, מש"ל וכו'.

    השבמחק
  9. תמונה גאונית.
    גורנישט הזה אכן ענק.

    השבמחק
  10. נראה לי שאין לנו יותר מידי "אתרי חול" משלנו כי אנו פשוט משתמשים באתרים ה"חילוניים" הקיימים -וזה אחד הדברים שמאפיינים אותנו הרי.


    כמו כן, מכיוון שעולמם של החרדים הוא באמת עולם אחר לגמרי מכל שאר העולם, הרי שיש איזושהי אינקומנסורביליות בין שפתם לשפת שאר הישראלים ולכן הם צריכים אתרים משלהם (אפילו אם הם דנים על קניות או מין)

    השבמחק
  11. מי שרוצה לראות את הנתונים הנכונים שיכנס לכאן - http://trends.google.com/websites?q=inn.co.il%2C+kikar.net%2C+haredim.co.il%2C+bhol.co.il%2C+kipa.co.il&geo=IL&date=mtd&sort=0

    נכון שזה לא מדוייק ב100% אבל זאת מגמה ונותן בעיקר את היחס בין האתרים.

    השבמחק
  12. עכשיו כבר לא עוקפים אותנו בסיבוב

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3821476,00.html

    השבמחק