יום חמישי, 24 בדצמבר 2009

חיבוק רבני לרב מלמד. וגם על אורי אורבך, עתניאל שנלר, סרוגים, אבי סגל, אודי ליאון, שושי גרינפילד ובן גביר מצוות שמשון ויובב על קריירת מוזיקה שנקטעה..


החמצה?
יותר ויותר רבנים מישיבות הסדר יוצאים נגד מסקנות איגוד הישיבות ונגד "האמירה" שיצאה מהכנס שלדעת המתנגדים היתה סוג של תעלול פוליטי לרצות את האדון ופחות "אמירה רוחנית תורנית וערכית". זה התחיל עם הרב ינון אילני מישיבת ערד, אחר כך הרב מיכאל ברום ב-Ynet ועכשיו ראש ישיבת מרכז הרב, הרב שפירא, ביחד עם עוד רבנים מהציונות הדתית יוצאים בקריאה: "הרב מלמד אתה לא לבד".

אורי אורבך בקריצה מתמדת
לח"כ אורי אורבך יש אתר חדש, מזל טוב. לאורבך יש שיטה מעניינת וחכמה. הוא תמיד קורץ לך ואומר משהו בחצי חיוך גם כשמדובר בדברים כבדים שהוא מעוניין להעביר לציבור. וזה גם סוד כוחו כמובן: לשדר לך שמצד אחד "אחינו, אני לא כבד מדי" ומצד שני "חביבי תירגע! יש לי מה לומר לך". יש כאלה שמכנים את האורבך בכינוי דתי מחמד (שלאורבך יש עליו זכויות יוצרים), אני חושב שהוא פשוט הצליח לפצח את הקוד של התקשורת. הוא די מזכיר לי את וודי אלן עם ההומור היהודי העצמי הזה שתמיד דואג לצחוק על עצמו.. אבל מצד שני מעביר לך את הנקודה מסביב. זה טוב כמובן בעיתון, טלוויזיה, רדיו, אינטרנט ובכנסת כמובן. איפה שהמסר צריך להיות פשוט וברור. נו,.. תקשורת המונים.

הנה דוגמא לדבר: נאום של אורבך בכנסת (מתוך האתר החדש):
"אדוני היו"ר, אדוני ראש הממשלה, יש פתגם של תרנגולות שנותן לתרנגולות בלול עצה טובה "הטילי ביצה מעת לעת, ולא תתראי עם השוחט". לפעמים אני חש שמדיניות החוץ של מדינת ישראל הולכת על פי הפתגם הזה, שמיועד לתרנגולות. כלומר מדי פעם אנחנו נזרוק איזה עצם, איזנ זרד, לתוך המולך הזה שרוצה איזה אקשן איזו פעילות ---

(קריאה) רה"מ נתניהו: "מה המקור? מה המקור?"

בגין: "לשון העם. אמרה עממית"

אורבך: אמרה עממית. אני שמעתי את זה מתרנגלת אחת שהכרתי בסוף דרכה, אגב...

ואז אורבך ממשיך את הנאום ומבקר את מדיניות רה"מ וכו' לא לפני שהוא מצחיק אותו..


"אם כן, רבי, כומר וחנוך דאום יושבים במסעדה צרפתית..."

והנה עוד צימוק קטן מהניוז לטר של אורבך..  "כל הדוסים דומים":

מגיע בחור חובש כיפה לבית מרקחת ושואל  בקול רפה יש לך כדורי ציפרלקס משהו נגד דיכאון. הרוקח רוכן אליו ואומר לו: אתה יודע שאתה יכול לקבל את זה מהכנסת בחינם?
לא, לא - אומר לו הבחור אני אקח את זה פה.
אה - אומר הרוקח - אתה לא רוצה שיידעו...
עכשיו יש רוקח בירושלים שחושב שחבר הכנסת אורי אורבך לוקח ציפרלקס.
לך תסביר לו שמי שבא אליו בכלל זה חנוך דאום...

ועכשיו כולם ביחד: איזה אורבך.........

הטלנובלה חוזרת (או להספיק את רכבת ההרים לפני שנגמר...)
אתר דתילי מדווח כי התוכנית סרוגים פותחת את העונה השנייה. שנה שעברה, הנני חייב להודות, ראיתי כמה פרקים אבל הפסקתי בפרק שאוהד קנולר, הלא הוא נתי המסוקס, ראה שחברו (הרווק) מהעבר נפטר (לא עליכם) ואז הוא נכנס לאבל גדול... הוא ישב במכוניתו, לידו ישבה עמיתתו לעבודה, אחות חילוניה, שנדלקה עליו והוא לא שם עליה.. שניסתה לשמש בתפקיד האחות הרחמנייה. האחות הרחמניה דובבה את קנולר שיפתח את סגור ליבו ויספר לה מה עובר עליו, על הדוס המסוקס והמיוסר, ואז הוא גימגם את משפט המחץ שגרם לי להתפוצץ מצחוק: "את יודעת.. הוא מת בלי שהוא הספיק..".
כן, כן, הכאב של הרופא "החבר" היה לא על חברו שנפטר אלא על המחשבה שאדם יכול ללכת מהעולם בלי שהוא יכנס ל"רכבת הרים" עם אהובתו החיננית (ותסלחו לי שאני משתמש בשפה נקייה בכל זאת "דוס" - ווטש). העובדה הזאת גרמה לנתי לדיכאון ושברון לב קשה במיוחד. אגב, באותו פרק היה גם את הסיפור עם הגרפיקאית (זו שמשחקת גם ברמזור) שהלכה לגור בקראוון מתנחלי ושם היה מתנחל גדול, גברי ונשוי שניסה להתחיל איתה והיא זרקה אותו מכל המדרגות. הוא, בניגוד לנתי, ניסה להספיק פעמיים... טוב, בינתיים, דתילי מדווח שהטלנובלה התבגרה מאז...שיהיה בהצלחה.


מה אני? מי אני? אני לא יודעת.. כמה ספקות, ויסורים.. אלוהים אתה שומע? רגע, יש אלוהים? אברי? מישהו?

קצת מלח, בבקשה
6 טורים ב'בשבע' הסבירו בצורה כזאת או אחרת שהרבנים היו צריכים להיות יותר אמיצים ולעמוד על רגליהם האחוריות בגאווה מול שר הביטחון. ובכל זאת גם בשבע יכולים להפתיע ולהביא את אודי ליאון שהציב סימן שאלה גם כלפינו. עם זאת, גם ליאון היה צריך לשלם מס לעיתון הימני והוא פתח את מאמרו בהסבר על הבורות, השטחיות והשינאה של הציבור החילוני (שמאל ,תקשורת וכו')  כלפי הדתיים (ישיבות הסדר, השר נאמן, מתנחלים כו').

קצת נחת
אבי סגל שמח שהאמריקאים  יכלאו את סנגורו של מרואן ברגותי בעבר, שמאי ליבוביץ (פרקליטו של השטן?) ל-15 חודש. תודו שגם אתם חייכתם כשהוא נעצר...

קצת נחת 2 (קדימה מתפרקת?)
רביב דרוקר ב'לונדון וקירשנבאום' על ח"כ עתניאל שנלר בעקבות התוכנית לערוק לליכוד: "הלוואי והיה לי שקל על כל פעם שהוא אמר את המילה ערכים בחיים שלו.. ואני האמנתי לו! אני רואה אותו מתבקש לתת ציון על ערכיותו והוא כותב לעצמו 10! אם לא 11... רק אחדות וטובת המדינה וענייניות..."


"אני הכי שונא.. אופורטוניסטים!. תדאג שיונית תצטט את המשפט הזה..."

לאיפה נעלם הטור של אמירה דור?
מעשה שהיה כך היה. אמירה דור פיסכולוגית קלינית חיברה מסמך על תפקידם של הרבנים ואנשי ציבור מקרב המתנחלים בתקופת ההתנתקות. דור ביקרה קשות את ההתנהלות וטענה שהמדינה השתמשה ברבנים לטובת עקירת המתיישבים. אחרי החלטת איגוד ישיבות ההסדר כתבה דור מאמר ביקורתי על החלטת הרבנים ופרסמה אותו באתר ערוץ 7. שושי גרינפילד, במאית הסרט הבן הסורר ומתנחלת וסוג של אנרכיסטית מנחלאות בפני עצמה, דאגה להפיץ את המאמר לכל העולם ואשתו (ומישהו דאג לשלוח גם אלי..). אלא שמעשה שטן, והמאמר נעלם מערוץ 7 כנראה בגלל תקלה טכנית או משהו כזה, בוודאי לא משהו מכוון. אבל גרינפילד סברה שמדובר בסתימת פיות במהלך מכוון וזדוני (קונספירציה של ערוץ 7?) ושיגרה מיילים זועמים לערוץ 7. בסוף, המאמר חזר, וגרינפילד אפילו פרסמה את תגובתו של עורך ערוץ 7, עוזי ברוך, להתקפותיה:

"אולי תפסיקי עם השטויות שלך? השיעמום שלך מפריע לאנשים לעבוד ומטריד את המערכת! אני מבקש לא להציף את המערכת בדואר. ואחרי כל בילבולי המוח שלך בימים האחרונים אל תבקשי מערוץ 7 טובות שיפרסם את הסרט שלך! תודה."
(הוספה: לסיכום הפרשיונת בפוסט הזה)
בן גביר טאלנט מבוזבז
"עט נט" המגזין האלקטרוני של דתילי פרסם ראיון בנעלי בית עם איתמר בן גביר מצוות שמשון ויובב (מרזל ובן גביר). על השאלה "מה אנשים לא יודעים עליך" ענה בן גביר - "שעברתי את כל השלבים בבחינות לפסטיבל הילדים ורק בשלב הסופי נפסלתי - עם ישראל הפסיד זמר שהיה שובר חלונות". למה הוא לא סיפר גם שהוא מנגן בפסנתר וחובב מוסיקה קלאסית ועוגיות מוס - פרר רושה? ממש לתפוס לו את הלחיים....


"שמשון, יכולתי להיות הראל סקעת הבא אבל לעצבן את שי ניצן ביחד איתך שווה כל רגע"

ועוד בדתילי נעמה בן גיגי על עולם השמרטפות ועוד ראיון (חיים שובל מראיין) בנעלי בית עם קלוד דדיה שחוץ משם בומבאסטי יש לו גם נקודה יהודית פועמת.

בקרוב...
עוד כמה ימים ואני אספר לכם את הסיפור המדהים ביותר שתשמעו.. איך הוצאתי דיבוק מטורף מסטודנטית לפילוסופיה יהודית מהאונברסיטה העיברית... (סיפור אמיתי!)

שבת שלום.



14 תגובות:

  1. נו, הפתעה? מרכז הרב כבר שנים הולכת והופכת יותר ויותר חרד"לניקית עד שיתנתקו שם מתי שהוא לגמרי מהמציאות, כמו החבר הנכבד מלמד. רק שאלה של זמן.

    השבמחק
  2. עשה טובה תוריד אותי מאוסף ההבלים הזה.
    אני לא מתנחלת אני גרה בנחלאות
    וערוץ שבע אכן העלים את המאמר
    והחזיר אותו בגלל הלחץ הציבורי
    אוסף של הבלים

    השבמחק
  3. לגרינפלד למה שערוץ 7 יוריד את המאמר..?????

    השבמחק
  4. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  5. קודם תזדהה בשם אחר כך נדבר. מה הבדיחה והפחדנות הזו להסתתר מאחורי שם בדוי? זה לא רציני. ואם אתה רוצה לדעת למה המאמר נעלם מערוץ שבע תשאל אותם. אבל זו לא פעם ראשונה שמאמרים נעלמים מהערוץ. ויש לזה סיבה. זה לא במקרה.

    השבמחק
  6. תשאל אותם. ותזדהה. רק פחדן כותב ביקורות על אחרים ולא מזדהה. לכן אני לא טורחת לקרוא את הטור הזה. מישהו הפנה אותי אז רפרפתי וראיתי אי דיוק בעוברות. תטרח לתקן. ולהזדהות.

    השבמחק
  7. שושי גרינפלד
    אני לא מבין למה תמיד את מעוצבנת לא משנה מה קורה

    תנסי לראות את חצי הכוס המלאה

    השבמחק
  8. בכל אופן הטור של הפסיכולוגית ממש מעפן. בגלל שהיא פסיכולוגית אפשר לתת ניתוחים בגרוש ?

    השבמחק