יום שבת, 5 בדצמבר 2009

לדמותו של מק'ריקלין (שמעון ריקלין מועצת החכמים ערוץ 10)

שלום לכם נעדרתי לתקופת מה ולכן קצב הפוסטים הואט (קוראים לזה מילואים אבל עכשיו אני בחופשה יופי היי)... והיו לי כמה דברים בראש ועכשיו הגיע הזמן לכתוב אותם.



שמעון ריקלין נכנס לתוכנית מועצת החכמים במקום עיתונאית מקור ראשון יפעת ארליך. אמנם במוצ"ש האחרון שוב חזרה ארליך ונתנה הופעה לא רעה בכלל אבל כנראה שארליך וריקלין יחליפו אחד את השני בתפקיד "המתנחל שיש לחנכו מחדש". אם היו שואלים אותי אז לדעתי יש מקום להכניס גם את ארליך וגם את ריקלין לתוכנית, מה שייצור דיון יותר מעניין, אבל בודאי שזה לא יקרה. שיכפולים אידיאולוגים במועצת החכמים יכולים לבוא רק מהצד השמאלי כגון עו"ד דובי וייסגלס ועו"ד אלדד יניב שזה בערך אותו דבר, אותו אדם, אותה ישות, או אולי סוג של אבא(דובי) ובן(אלדד), אבל אנשי ימין ודאי שלא (עורכי התוכנית מסרו בתגובה: קשה לנו להתמודד עם מתנחל אחד. שני מתנחלים זה כבר יותר מדי) .

לגופו של עניין, דעתי האישית שמתנחלים/דתיים/ימניים לא צריכים להופיע בתוכנית הכוחנית הזאת. הם נמצאים שם בתור קישוט ותו לא. מביאים אותם כדי שכולם יסבירו להם כמה הם לא מבינים שום דבר וכו' וכו' ולכן המעשה החכם יהיה - לא ללכת לשם ולנסות "להשפיע", כי זה לא יקרה.

מיי ניים איז מק'ריקלין. שמעון מק'ריקלין
ובכל זאת כמה מילים על שמעון ריקלין (לו אני קורא מק'ריקלין), משתתף הפאנל החדש.

הוא שונה מיפעת ארליך בזה שהוא יותר קיצוני והרבה יותר כוחני. הוא צועק, דופק על השולחן, מדבר עם הידיים ומניח אותם תוך כדי דיבור על משתתפי הפאנל שלידו. הוא לא שותק לגדעון לוי ומדי פעם מצליח להוציא אותו משיווי משקל. הוא דמגוג כמו כולם, נוטה לטיעונים רגשיים ואמוציונלים (אבל זו התוכנית), אגרסיבי ויודע להרים את קולו.

אבל יותר מכל הוא נראה כמו טיפוס שלא כדאי לדרוך לו על הרגל. יענו עצבני, מג'נון, ג'ינגי' מטורף, איש אדמה (הוא ארכיאולוג) שהגיע מאיזה כפר, לפעמים הוא צוחק צחוק פרוע ונראה שאוטוטו הוא נותן כאפה לעורף האינטילגנטי של ארי שביט. בקיצור, מתנחל אירי.

שמעון ריקלין המתנחל האירי

כן, מתנחל אירי או סקוטי, מה שתרצו. זאת אומרת, מתנחל משוגע. "לוקוס מתנחלוס". אחד שלא אכפת לו מכלום, מה יגידו איך יגידו כי הוא פשוט יצעק יותר חזק.

מאוד מצחיק היה לראות איך ארי שביט, הרציני עד אימה, צועק עליו בגרון ניחר "שמעון! אתה הבטחת לי לדבר!", כמו היה מק'ריקלין - ילד בעייתי ופרובלמט ושביט מורה זקנה וטרחנית. בשתי התוכניות שבהן ראיתי את מק'ריקלין היו פעמים שהוא נראה כמו אותו ילדון עצבני שמציק לכולם וכולם צועקים עליו שיפסיק להפריע כל הזמן. ד"ר גדי טאוב, שנראה בתוכנית כמו עורב קצוץ כנף (מה נסגר עם שברי הידיים שם?), ניסה להסביר למתנחל האירי הזה למה הציונות הדתית עוד לא התבגרה מאז בני עקיבא. מק'ריקלין צחק להנאתו. הוא מרבה לצחוק.

זה משעשע. אבל חוץ מזה ממש מיותר. תכל'ס בתוכנית הזאת, נכון לעכשיו, אין מקום לבעלי דיעה ימנית. ולכן טוב יעשה ריקלין וגם ארליך אם ינטשו את התוכנית (אלא אם כן הם ממש חושבים שהם יוכלו להגיע לכנסת דרכה).

ומי שלא הבין למה שמעון ריקלין הוא מתנחל אירי הנה סרטון קצר וגם תמונות שבהן נראה ריקלין - המתנחל האירי מצטרף לאנשי נוער הגבעות במלחמתם בכוחות השחור:


שמעון ריקלין (מק'ריקלין) מצטרף לתנועת לב אמיץ ביו"ש

שמעון ריקלין הצעיר ביחד עם זמביש צופים בכאב איך מקפיאים את ההתנחלויות:
"תנו לנו בנייה ח-ו-פ-ש-י-ת!!!"


(תמונה למעלה שמעון מק'ריקלין צילום: רובי קסטרו)

תגובה 1: