יום שבת, 21 בנובמבר 2009

מה התקשורת הייתה עושה בלי מתנחלים?

יתכן שהייתה יוצאת לפנסיה. פרשת הסירוב של מיטב חיילנו להרוס מאחזים פירנסה את עיתונות סוף השבוע. מעריב, ידיעות, הארץ, מקור ראשון, בשבע, עלוני שבת כולם דנים וחופרים בסוגיה.

העיתונאי בן כספית מצטייר כחופר הגדול ביותר. חבל שהוא לא קורא את כתבותיו של רועי שרון בימים האחרונים אז הוא היה מבין שהרבנים לא כל כך נמצאים בסיפור אבל בן כספית, שקיבל בלוג לאחרונה להמשך חפירותיו, סימן מטרה וחפר מסביבה. הנה מקבץ ציטוטים של כספית על הרבנים שוטפי המוח ועל תלמידיהם הרובוטריקים (משום מה הוא מאשים אותם בדיקלומים וקלישאות):

חפרפרת

"כשבודקים איך הגיעו לאן שהגיעו מתגלה המכבש. מערכת דורסנית ומתוזמרת של הפעלת לחץ כבד,שטיפת מוח ודרבון חיילים צעירים חובשי כיפה. בדרך כלל, בני ישיבות ההסדר" וזה רק הולך ומשתפר. מה קורה לחייל מתנחל שזוהה כבעל פטונציאל לסירוב? בן כספית מסביר (או חופר):

"אחרי שהחייל מזוהה כמי שיכול להרים את נס המרד, מתחיל המכבש להתגלגל עליו. עושים לו את המוות בבית הכנסת" (- איך עושים מוות בבית כנסת? לא מעלים לתורה?? לא מחלקים להם עלוני שבת?? הם לא מקבלים דג מלוח וקיגעל? מה עושים להם לכל הרוחות!!)

"שולחים שליחים שוטפי מוח מקצועיים. מרימים טלפונים. גם באמצע הלילה. הודעות טקסט, מיילים, טוויטירם (אני שם את ראשי שלחלק מהם אין מושג מה זה טוויטר אבל אם בן כספית אומר הוא בטח יודע. אגב, גם לי אין מושג בדיוק מה זה טוויטר...) "הכול מגויס למאמץ 24 שעות ביממה סביב השעון. עד שהוא מבין מה צריך לעשות כדי לקרב את הגאולה"

ואז מגיע הטוויסט. הכספית סותר את עצמו.... הרבנים שוטפי המוח הוא אומר הם למעשה חסרי כוח...

"אין עליהם מרות של אף אחד. מועצת יש"ע? אין דבר כזה. גם הרבנים כבר לא מה שהיו פעם. אין רב אחד מרכזי, פוסק, שכולם מסתופפים סביבו". ועל זה אומר גיא זוהר: מבולבלים? גם אנחנו.

-הילכו אורבך ודאום בלתי אם נועדו?

חנוך דאום בטורו הממוספר בידיעות:

"הרב וולפא - יש דבר כזה, והא די ביזארי, הוא קורא לעצמו "ראש המטה להצלת העם והארץ" קצת יומרני, הלא כן?"

אורי אורבך (אקס ידיעות) במקור ראשון:

"יש משהו מגוחך ובטעם רע במיוחד במענק הכספי הנדיב שהרעיפו אנשי "המטה העולמי למען שלמות העם והארץ" (איזה שם מפואר!) למפגיני גדוד שמשון בכותל המערבי. אותו גוף של הרב וולפא החבדניק משלם הרבה כסף לכל מניף שלטים".

-חנוך, אתה כזה מזעזע אנחנו לא יכולים יותר

ובחזרה לדאום. כמה ציטוטים מטורו הכל כך פרובקיטיבי. מזעזע. היסטרי. חוצה גבולות. חתרני. אומר את האמת בפנים ללא מורא ומשוא פנים. תחזיקו חזק.

"אם ילד בן 18 יקבל 30 ימי מחבוש וייצא משם עם 30 אלף שקלים בחסות איזה תורם קוקו של תנועת נאמני קיקי היכן פה העונש?" (תורם קוקו של נאמני קיקי - חזק!)

"אומללה הרבה יותר ההחלטה של הרבנים כדוגמת הרב לבנון מאלון מורה לתמוך באותם תלמידים.. כמה נורא לראות קבוצה קטנה של רבנים חשוכים ומתחרדים מכרסמת באתוס נפלא כל כך" (איזה אומץ, הוא קרא לרב לבנון חשוך ומתחרד)

"הציונות הדתית חייבת לבער מקרבה את תופעת הסרבנות, ורבני ישיבות ההסדר מוכרחים להוציא את האצבע מהישבן ולהתחיל להשמיע קולם" (די חנוך, "להוציא אצבע מהישבן" - אתה כל כך חתרני).

-כבוד הרב נגד הסרבנים? מצויין!


הרב רונצקי שעיתון הארץ מנהל נגדו לוחמה פרטית זכה לכתבה די אוהדת במוסף ידיעות השבת. בדרך כלל התקשורת מזכירה את הרב רונצקי בהקשרים שליליים כאילו הוא רוצה להחזיר בתשובה את הצבא, ושהוא מתנשא על חילונים וטוען כביכול שדתיים יותר טובים (יש איום בתביעה דיבה מצד הרב נגד 'הארץ' בעניין הזה), ובנוסף טענו לא מזמן העיתונים שבמבצע עופרת יצוקה הרב רונצקי חרג ממילוי תפקידו. הרמזים היו יותר מעבים והרב הואשם כאילו הוא שילהב את חיילי צה"ל להשמיד ולאבד ביום אחד פלסטינים נחמדים וחפים משפע. הרבצ"ר הואשם בשטיפת מוח דתית ומסוכנת וכמובן לא אשכח את אור הלר מערוץ 10 "הרב רונצקי הביא כמויות של תהילים לחיילים במהלך המבצע" (רב סורר שכמוהו...)

אז מה פתאום כתבה אוהדת??

הרב רונצקי נגד סרבנות ובעד להעיף את החיילים מנחשון מהצבא. לדעת הרב סירוב הפקודה יפורר את הצבא מבפנים.

אם כן הרב נגד סרבנות! מצויין, אז אתה משלנו, מגיע לך כתבה אוהדת בידיעות.




4 תגובות:

  1. אתה בעד או נגד סרבנות? ארי אורבך למשל עבד נרצע. ואתה?

    השבמחק
  2. מיקי, אני מניח שזה מתחלק לבני האור ובני החושך אצלך, נכון...?

    השבמחק
  3. שניה, לבנון *לא* חשוך ומתחרד?

    השבמחק
  4. לא אני לא חושב שהרב לבנון הוא חשוך. נקודה.

    מתחרד כבר יותר הגיוני..

    השבמחק