יום רביעי, 11 בנובמבר 2009

רועי שרון: מי שהעביר אלי את הספר ידע מה הוא עושה; מחבר הספר הרב שפירא מגיב


שלחתי מייל לרועי שרון. שאלתי אותו האם הוא מבין את הביקורת נגד הכתבה שהוא פרסם על ספרו של הרב שפירא 'תורת המלך'. זו תשובתו:

"מי שהעביר לי את הספר כנראה רצה שהוא יפורסם. מי שפרסם ברחבי האינטרנט את קיומו של הספר, כנראה גם רצה. (ומאחר שהיה אינטרס מצד הישיבה לפרסום, אם לא אני הייתי זה שמפרסם אותו, היה מישהו אחר שעושה את זה). בנוסף, בישיבה ידעו מראש על הפרסום, ותמכו בכך. הידיעה היתה אינפורמטיבית, ללא הסקת מסקנות, וללא פרשנות בכלל. הביקורת נגדי, כפי שהגיעה אלי מגורמים צד ג', לא מוצדקת בכלל. לא אני כתבתי את הספר, ולא גנבתי אותו מהספרייה של "עוד יוסף חי".

ובישיבת עוד יוסף חי גילו את האינטרנט. תגובתו של המחבר הרב שפירא:


5 תגובות:

  1. זה לא הוא זה הם, הבנתם??????

    השבמחק
  2. רועי שרון עושה נזק

    השבמחק
  3. א.זה שמכרו לך את הספר זה לא אומר לפרסם ובאמת רבים בישיבה כולל הרב גערו במי שמכר לך,שלא הבהיר את העניין. ב. הצגת הספר היתה בצורה שמראה כאילו מישו ישב והמציא הלכות הריגת גויים, ולא כספר הלכתי מעמיק על כל צדדיו. ג. היתה גם כתבה שלך בצד על הרב איציק והפילוג שלו עם הרב דודי שהיתה מאד לא במקום ובכלל מגעיל לפרסם את זה...

    השבמחק
  4. שלום דוס ווטש.

    ראשית, אני נהנה לקרוא את דיווחיך המלוטשים והכתובים היטב.

    לעניין הספר ורועי שרון, אני מוכרח לציין כי הבחור פשוט משקר. זה ממש לא נכון שהנהלת הישיבה העבירה את הספר ותמכה במהלך של פירסום הכתבה. מי שמכיר מעט את ישיבת עוד יוסף חי ואנשי יצהר, יודע מצוין כי אין דרכם לשתף פעולה עם עיתונים המלאים זימה ורכילות, ובוודאי לא ידחפו למהלך שעלול לגרום להם לנזק.

    רועי עצמו התקשר למחברי הספר ולהנהלת הישיבה, וביקש את תגובתם לכתבה שהוא עומד לפרסם. הוא לא שאל אם לפרסם את הכתבה בנושא אלא הודיע להם על כך.

    לא פורסם על כך באינטרנט, אלא ברשימת תפוצה פרטית - נרחבת שרועי התחנן להיכנס אליה, וקיבל אישור רק לאחר שהתחייב כי לא יפרסם שום מידע משם ללא שקיבל אישור מפורש מעורך רשימת התפוצה. (הכל מתועד, בימינו...)

    איננו באים בטענות לעיתונאי אשר יהיה, ששיקוליו לפרסום כתבה זו או אחרת הם אישיים ומונעים מרצון של רייטינג, בלול ביצר מציצנות ופרסום. דא עקא, רועי מתהדר בנוצות מטופשות של 'האיש שלנו בתקשורת', מנסה להציג את עצמו כבן אדם ולא כעיתונאי - מה שהתברר כלא נכון כלל. אתה רוצה להיות עיתונאי שקרן וצהוב? בכבוד, אבל אל תצבע זאת בצבעים של אידיאולוגיה.

    והערה אישית עבורך לסיום: אם כבר אתה רציני, פעם הבאה תרים טלפון לישיבה או למחברי הספר. הוכחת שאתה יודע לגלוש באינטרנט. :)

    בהצלחה.

    השבמחק
  5. התגובה הארוכה מעל היא שלי..

    אינני מתחבא. bin725@gmail.com

    אברהם, יצהר.

    השבמחק