יום שבת, 28 בנובמבר 2009

חנוך בקתרזיס גם אנחנו

אמרתי לעצמי שאני לא אכתוב על חנוך דאום במוצאי שבת. כמעט כל מוצאי שבת אני מוצא את עצמי מתייחס לטוריו הממוספרים וצריך לדעת, כמובן, לא להפריז יתר על המידה... ולא להתעלק כל הזמן...

אבל אני לא יכול... באמת שלא... ניסיתי. אבל מה אעשה שכל שבוע הוא נותן אגרוף בפרצוף עם טיעוני המחץ שלו בכל מיני עניינים. אני רק אכתוב כמה משפטים מטורו אני אפילו לא אעיר עליהם משהו... אני אשתדל שבוע הבא להתעלם כליל....:

"לא, קוראים יקרים, העסקה הזו לא מסכנת את ישראל. אין איש שיכול להוכיח את התזה המופרכת הזו"

"אם לא נשלם על שליט, ירגיש החמאס חובה מהירה לחטוף חיילים נוספים כדי להחליש עוד יותר את ישראל"

"קשה לטעון שדווקא העסקה הזו תחזק את החמאס באופן בלתי הפיך"

"עסקת שליט תביא את העם כולו לקתרזיס בלתי נשכח של אור וטוב"

במשפט אחד: למה נראה לי שחנוך כתב את הטור הזה תחת השפעה של משהו שגרם לו לקתרזיס של אור וטוב?

-הרב-הפרופ' דניאל הרשקוביץ מכין את הקרקע לקראת העיסקה. במקור ראשון כתב שר המדע כי העיסקה מורכבת אך מותרת מבחינה הלכתית (משום מה מקור ראשון פרסמו את המאמר במדור התגובות)

פולמוס הסרבנים
-מאמר המערכת של מקור ראשון נכנס חזיתית בסרבנים ובתומכיהם. במאמר נכתב שמדובר בשיטות של השמאל ובהתנהגות ילדותית. כותב המאמר בחר לצטט את משה פייגלין, תומך סרבנים נלהב, ולבקר אותו על תמיכתו. האם זו גם הסיבה שטורו הקבוע של משה פייגלין הוגלה למדור הספורט?

-טור מעניין מאוד של עיתונאי הארץ בני ציפר על בני ישיבות ההסדר, לקרוא ולא להאמין. ומנגד רון בן ישי ממשיך את מאמר המערכת של מקור ראשון.


-חגי הוברמן חושף בטורו בעלון "מצב הרוח" חלק משמות המחבלים שאמורים להשתחרר בעסקת שליט. נאמר זאת כך יונית: הוא הרס לי את מצב הרוח של השבת.

חידוש עכשיו
- רועי שרון במוסף השבת של מעריב הביא כמה "דמויות מפתח" כלשונו שהתייחסו להקפאה של נתניהו ומה צריך לעשות וכו'. הארבעה: הרב חנן פורת, פנחס ולרשטיין, גאולה כהן ובני קצובר. עכשיו, כולם אנשים שבנו את ההתיישבות במו ידיהם, איו ויכוח על תרומתם ועשייתם ומה שהם מייצגים. דמויות מפתח כמו שכתב שרון. אלא שעם כל הכבוד צריך להתחדש כבר ומגיע לקוראי מעריב לפגוש דמויות חדשות בימין ובימין הדתי.

אין לי דבר נגד ולרשטיין אני לא משונאיו וממתנגדיו אבל הגיע הזמן להתחדש קצת ולשמוע קולות אחרים. אותו דבר לגבי שאר המרואיינים כולם דמויות מיוחדות אין ספק בדבר. אבל הקוראים צריכים להיפגש עם דמויות חדשות אחרות. יש עוד אנשים בימין ולא צריך להביא כל הזמן את הדמויות הממסדיות שאני לא בטוח כמה הקורא הממוצע יתחשק לו לקרוא אותם - שוב.

(אולי ואני סתם מעלה אפשרויות במקום להביא את 4 המייסדים היה שרון מביא 4 דמויות אחרות, חדשות, כמו: אביחי בוארון מתנחל חרד"לי, יפעת ארליך מתנחלת עצבנית לייט, הרב שרקי האינטלקטואל הרבני ואורי אליצור בתפקיד מתנחל ממסדי וחכם. מה רע? מגוון לא?)

קיבלתי כמה מיילים להעלות את הטור של אריאל שנבל - למה אין דתיים באח הגדול. בלי נדר יעלה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה