יום חמישי, 28 בינואר 2010

שם שמיים חולל ברבים, עמית סגל והרייכסטאג, הוברמן נגד בן צבי, מנהיג חדש לגבעונים, ורז קיל יורד עד לפרטים הקטנים

הלם ותדהמה בהיכל
אנחנו בדרך לאבדון
הסוף קרוב, המדינה מתרסקת, לאן הגענו, תכבו את האור, בבקשה. ובכן, לפי דיווחי התקשורת וצבא הפרשנים הסוף הגיע על מדינת היהודים. מה קרה? זרקו נעל על בייניש.

לא שאני מזלזל... זה חמור, כן. אבל רבויינו של עויילם משוגע אחד עם בעיות התנהגות זה לא בדיוק הפרומו ל"פומפיי". והכותרות: "בית המקדש חולל", "זעזוע בקודש הקודשים", ועוד כל מיני כותרות פומפוזיות רק בגלל איזה טמבל אחד שהחליט להדביק את הסוליה שלו למצח של הנשיאה. והכי מצחיק, אלו השאלות של כתבים מקמטי-גבות-מקצוענים ששואלים ברצינות את דוברת בתי המשפט "איך אתם מתכוונים להתמודד עם האיום החדש..?" "מה אתם מתכוונים לעשות נגד נעליים?" גם כל היחס של הקדושה וההוד וההדר לנשיאת בית המשפט העליון, ואני לא אומר שצריך לזלזל חלילה בחומרת העניין, אבל יש משוגעים בעולם שעושים דברים משונים. בדרך כלל, אייטמים כאלה מגיעים לעמוד האחורי של העיתון בלי הכרזות שסוף העולם קרוב.
עובדה: השבוע זרקו אבנים על שר בישראל. אבנים! לא נעליים ולא מגפיים, והתקשורת לא יצאה מגידרה. 'כולה' שר בישראל (הרב הרשקוביץ) שנרגם באבנים בירושלים, ביג דיל. אלא שאין ספק, היחס של התקשורת לעולם המשפט ולעומדים בראשו הוא יחס של תלמיד לרב, הכול בהכנעה באימה וברעדה: תחי נשיאת בית המשפט העליון. (ועוד משהו קטן: אל תגידו שלא נשמתם לרווחה כשראיתם שאין כיפה לראשו והוא לא גר באזורי המגורים של האינדיאנים (התנחלויות וכאלה). תשאלו את יצחק טסלר).

קדימה יונית לא שומעים: אמת מה נהדר היה כה...

(*הוספה מאוחרת: סליחה, טעיתי. מוסי רז, לשעבר ח"כ מטעם מרצ, שואל מדוע לא מזכירים שזורק הנעל הוא מתנחל. "אם זורק הנעל היה נאמר ערבי או עולה מרוסיה נכון שהיו מזכירים את זה אז למה לא מזכירים שזורק הנעל מתנחל?" רז מדגיש שפיני כהן הוא תושב מעלה אדומים. אותי לימדו לספור עד 10 במקרים כאלה ואחרי זה לשתות מים) 

אהבת ישראל בנשמה

שמישהו יעשה סדר בבקשה
ובתוכנית המשעממת "עושים סדר" בערוץ 2 נראה היה, לפי השאלות של המגישה גל גבאי, כי החברה הישראלית בדרך לאבדון כי נחצו כל הקווים, ומה יהיה, ובלה בלה בלה.... לעניות דעתי, צריך להחשיך את המסך על תוכנית האקטואליה הזאת. היא די מעצבנת. כלומר, בדרך כלל, כולם מסכימים שם עם כולם, ויש ניחוח מאוד צדקני מכל הדיונים והשאלות בתוכנית.

השבוע למשל, התארחו בתוכנית עינת ברזילי ואמילי אמרוסי, בן כספית היה המראיין. הדיון היה על בני עקיבא ותופעת ההתחרדות. ואחרי מאמץ רב החלטתי לתמצת לכם אותו.

עינת ברזילי: בני עקיבא מאוד מתחרדים בשנים האחרונות וזה לא טוב.

אמילי אמרוסי: בני עקיבא מאוד מתחרדים בשנים האחרונות וזה לא טוב.

בן כספית: אתם כל כך צודקות, בני עקיבא מאוד מתחרדים בשנים האחרונות וזה לא טוב.

לא שזה לא לגיטימי לחשוב כך, אבל קצת גיוון לא יזיק. ועוד דבר, לקראת סוף האייטם על בני עקיבא פצחו ברזילי ואמרוסי בשירת המנון התנועה: יד אחים לכם שלוחה וכו'... מה שמוכיח שאפשר לצאת מתוך בני עקיבא אבל אי אפשר להוציא את...

חגי הוברמן נגד שלמה בן צבי
העיתונאי חגי הוברמן, לשעבר מקור ראשון והיום שבועון 'מצב רוח', על שלמה בן צבי: "מה משותף לערוץ "תכלת", עיתון "ישראלי", עיתון "הצופה", "נקודה"? א. כולם היו כלי תקשורת עם זיקה לימין הפוליטי. ב. כולם היו בידיים של איש העסקים שלמה בן צבי. ג. כולם היו". ובהמשך, "שלמה בן צבי הוא אשף החרבת התקשורת הימנית. כל כלי תקשורת שלקח לידיים שלו, ולמרבה האסון מדובר תמיד בתקשורת של הימין, נפח את נשמתו בטרם עת". ויש גם אנחת רווחה. "מזל שעל ערוץ 7 הוא לא הצליח להשתלט". הוברמן גם מזכיר בטורו שהוא עבד במקור ראשון בעבר ופוטר על ידי שלמה בן צבי. 

לבדוק מקרוב
מדור ברנז'ה דתילי: "סגנית השר לענייני גימלאים ח"כ ד"ר לאה נס וכל עובדי משרדה בדקו מקרוב את מצב השיטפונות בדרום במהלך שלושה ימי עיון שקיימו במלון מירידיאן באילת. ד"ר נס ניצלה את שהותה בעיר הדרומית, ופגשה את ראש העיר וקיימה כנס פעילים". אין כמו לבדוק את המצב של הדרום מתוך בתי מלון.

עד לפרטים הכי קטנים
שוב מדור ברנז'ה: "ברכות לשר להגנת הסביבה גלעד ארדן ורעייתו שלומתי להולדת הבן. ארדן הוא בן למשפחה ציונית דתית מאשקלון. בוגר נתיב מאיר המתגורר ברמת השרון. לזוג שני בנים נוספים שהולכים לגני הילדים של "הגרעין התורני" של "ישיבת רמת גן" רמת השרון. חבריהם לגן הם ילדיהם של אנשי התקשורת סיוון וידידיה מאיר". ואני שואל, איך רז קיל מצליח להגיע עד לרמת הפרטים של אנשי המי ומי ואפילו באיזה גן הם מסתובבים?!?! 

הסוד נמצא בפרטים הקטנים. רז קיל

אליישיב רייכנר Vs ג'קי לוי
אשכנזי זה הכי הכי? לא אם מדובר בסידורים. ריייכנר (בכיפה) תוהה אם הסידור הישראלי של התנועה מסורתית שיצא בנוסח אשכנז (לא עלינו) יכול להיות באמת ישראלי, ואם הספרדים ירצו להשתמש בנוסחי תפילה שחלקם התהוו בקו שבין ברלין לפריז. רייכנר גם תוקף את החלטת הקונסרבטיבים להשמיט קטעי תפילה לאומיים וכו' ולכן הוא קובע שאין כאן באמת מסורתיות. אבל בסוף המאמר מציין רייכנר את האבסורד, לטענתו, שג'קי לוי, המחבר בין מזרח למערב (לא היה לי ביטוי אחר, מצטער), דווקא הוא מייחצן את הסידור הקונסרבטיבי האשכנזי המתיימר להיות מסורתי.

נציג הסרבנים
נראה שלנוער הימני יש מנהיג חדש. שמו אריה ארבוס החייל שהניף את הכרזה בכותל והשבוע סולק מצה"ל. הפגישה הראשונה שלו איתנו הייתה במעריב אצל רועי שרון שם כבר אפשר היה להרגיש שמדובר בבחור חושב, שהוא לא רק ימני מתלהם ומשתולל אלא יש לו מה להגיד (זה כמובן לא אומר שחייבים להסכים). השבוע הוא הופיע אצל אברי גלעד בלי פחד במה, עם הרבה ביטחון עצמי ויכולת ניסוח מוצלחת מאוד. אם הגבעונים מחפשים דובר או נציג אז מיסטר ארבוס יכול להתאים.


ארבוס אצל אברי. והעיקר לא להתפחד כלל

לא יהיה קל לרב פרץ
כי המלחמה היא מלפנים ומאחור. הימין כועס עליו, השמאל חושד בו (וואלה החלו בקמפיין) והרבנות הצבאית מחמיצה פנים ומעקמת את האף. שיהיה בהצלחה.

ינסו למחוק לו את החיוך. הרב פרץ (דובר צה"ל)

כאן עמית סגל, הרייכסטאג
לשאלת עיתון בשבע האם בני המשפחה של נבחרי ציבור הם נושא לסיקור או לא, אומר עיתונאי ערוץ 2 עמית סגל כי נתניהו בוחר לערב את בני משפחתו בסיקור העיתונאי, בין אם זה במערכת בחירות עם אביו פרופ' בן ציון נתניהו, ובין אם זה כשהוא מאפשר למרכז הליכוד לשיר לאשתו "היידה שרה". אם אתה מערב משפחה אל תתפלא שמסקרים אותם, אומר סגל. אבל בלי קשר לזה סגל היה השבוע בברלין וסיקר את ביקורו של נתניהו אצל גב' (תפוח אדמה) אנגלה מרקל. כשהוא אמר "כאן עמית סגל, הרייכסטאג", כמעט נחנקתי, כי לא משנה מה, אם זו מילה בגרמנית או יש לה צליל של "גרמניזם" זה תמיד יישמע רע ומוזר.





4 תגובות:

  1. חבל שהעיתונות הדתית נהרסת. הוברמן צודק!!

    השבמחק
  2. אם זרקו על בוש ועל וון נעליים, כנראה שהאופנה הזו הגיעה גם לבייניש. למה שזה לא יגיע לעמוד ראשון?
    זה חדשות. הרשקוביץ לעומת זאת משעמם בצורה יוצאת דופן, אז לא כותבים עליו למרות שחמור באותה מידה אם לא יותר שזרקו עליו אבנים- אבל כן, זה עצוב.

    השבמחק
  3. גם אני התחלחלתי כשעמית סגל אמר רייכסטאג... זה היה די מבחיל.... אבל מצד ניש מה רצית שהוא יאמר?

    השבמחק
  4. שלום דוסווטש יקר.

    ראשית, בני עקיבא מתחרדים וזה לא טוב. שנית, לא מתאים לך להיות שטחי, יקירי, ואם כן, לי בטח שלא. הקצנה דתית לא הייתה העניין בצעדת הל"ה ובני עקיבא, רוצים להתחרד? להקפיד יותר? תקפידו. העניין הוא מאזן לא נכון, מוטעה, שגוי. אלא שפה עמדו מול ההקפדה הדתית השתתפות בטקס ציוני לעילא, ויחד עם כל תנועות הנוער, מה שאומר טיפלה סולידריות חברתית. אם בני עקיבא שמה בצד אחד של המאזניים את הצניעות בצד השני את כל היתר - היא מועלת בתפקידה.

    אני אפילו ניסיתי להציע הסבר סוציולוגי: לדעתי, העדר אלטרנטיבה אידאולוגית בחברה הישראלית, שפעם הייתה מודל לחיקוי, ע"ע בני הקיבוצים ואנשי הסיירות
    והפכה לחברת טראש, (לא כולה) גורמים לבני עקיבא לחשוב שהיא צריכה להבחין את עצמה ולברוח לקיצון.

    אבל אני מחבבת אותך, אז לא אקפיד עליך. שבוע טוב לכולם..

    השבמחק