יום חמישי, 7 בינואר 2010

עולם קטן גדול, בביצה יש נרקיס, מלחמות מבקרי התקשורת, מי הדליף את מכתב רבני הגוש וכמה מילים על השתלות כיפה

ככה עושים את זה
תאאתאאאא תאא תתתתאאאא תתאאאא (פתיח של חדשות ערוץ 2 עם עודד בן עמי, למי שלא הבין ) "ערב טוב!, הרב דרוקמן בראיון לעלון עולם קטן אומר שיש לסרב פקודה!..." כך אומר עודד בן עמי עם קולו העבה והרציני, כשעל המסך מרצד הכיתוב "הרב דרוקמן לעולם קטן". כן, כן, הם שוב עשו את זה.. עלון שבת עם ראיון גדול (ללא שמו של המראיין - יוסף רוסו, העורך, ככל הנראה), מעיף כותרות לעיתונים-אתרים-רדיו-ערוץ 2 (יאללה ברבאק!) ומשנה את סדר היום. אייי קראמבה!!

אגב, השבת יש עוד כמה צימוקים נחמדים בעולם קטן: אורי אורבך על ארץ נהדרת (רמז: הוא לא חושב כמו כצל'ה) ויש גם את ולדווומירסקי על חינוך ילדים.

נרקיס הביצה


אוקי, דוד פורת (35) נדלניסט בעיקרון, ורווק המצוי בביצה הטובענית בירושלים (לא כולל שנה במנהטן) יככב בתוכנית החדשה של עינת ברזילי "המסרגה!". מסתבר שלבחור יש כישורי משחק (בוגר ניסן נתיב) ותהיה לו פינה ששמה בישראל יהיה "נרקיס הביצה" (!) והיא תדון בנושאי איכות צמחי הנרקיסים באקלים הירושלמי. טוב, אני מסתלבט כמובן, היא תעסוק בביצה הירושלמית מנקודת המבט של הרווק הניצחי. זה רק אני? או שדתיים ירושלמים משתלטים לנו על המסך? מה יהיה עם הירושלמים האלה?!? הם בכל מקום! דוס ווטש מוסר בהצלחה!

המייסד
אלעזר מנחם שפירא, כפי שטל בשן מפנאי פלוס כותבת על יוצר "סרוגים" - הלא הוא לייזי שפירא, מספר בראיון מעניין על התוכנית והעונה השנייה. שפירא "חי את חייו לאור ההלכה" אבל לא שומר נגיעה, מספר על ההתבגרות של התוכנית ומלגלג בחן על 'החילויינים' שמתגרשים אחרי שנתיים, אוהב את איכות החיים שבעיר (ולכן כבר לא יחזור לגור בהתנחלות) ומגדיר את עצמו כ"ליברלי שמרן". לשאלת המראיינת "תגיד משהו דוסי" אומר שפירא 'דבר תויירה' קצר בשם עמיתתו לסדרה חווה דיבון (ומביא גאולה לעולם). הזדהיתי מאוד (עם 'הדבר תויירה' של דיבון).


(אגב, ברקע תוכלו לראות את הפרסומת לסדרה: "יפעת מסרוגים רוצה להכיר לכם את החברים הפנויים שלה. סרוגים עונה שנייה אל תתביישו תלחצו". אין כמו שילוב מנצח של פרסומת + ראיון)
ועוד משהו אחד בקשר לסרוגים. אליישיב רייכנר מדסקס עם אוהד קנולר הלא הוא "נתי" הרופא המסוקס והמיוסר בסדרה. 

המדליף
Ynet יהדות פרסמו השבוע את מכתב רבני ישיבת הגוש לגבי סירוב פקודה. מילים קשות נאמרו שם "נבוא חשבון עם הסרבנים". ובקיצור, הרב ליכטנשטיין קורא לתלמידיו לציית למפקדים ולא למרוד במלכות. המכתב לא נועד להגיע לתקשורת אלא לתלמידי הישיבה ובוגריה בלבד. מישהו הדליף את המכתב, קוראים לו יונתן אוריך (כתבנו עליו). אוריך הסביר בבלוגו שמטרת הדלפת המכתב הייתה לגרום לישיבה המאופקת להכריז על עמדתה ההלכתית פוליטית ברבים ולהיכנס למלחמת הדעות והמחלוקות בתקשורת.

"יוסטון, יש לנו מדליפון"

תדמית VS האגודה לזכות הציבור לדעת
האגודה לזכות הציבור לדעת נזפה בדן מרגלית על ההתפרצות שלו מול ח"כ זחאלקה. האגודה טענה שמרגלית היה צריך להיות מאופק מול נאומו של חבר הכנסת. ארגון תדמי"ת, ארגון ימני נוסף שמבקר את התקשורת, דווקא שלח מכתב תמיכה למנחה ערב חדש. "על השיח הדמוקרטי לכלול מקום לרגשות של כבוד לאומי, גם בצד הישראלי. דן נתן לכך ביטוי אמיץ בניגוד לרוח הנושבת ברבים מכלי התקשורת בישראל", כתבה חני לוז מצוות דתמי"ת.   



חיים נחתומי
חיים נחתומי מדתילי הוא אדם אמיתי! מסתבר. לא אחשוף את שמו, רק אומר שהוא כתב בעיתון הצופה בעבר והוא אביו של אחד העיתונאים מאנ"ש. אני מבקש סליחה מדתילי שחשדתי שנחתומי הוא עמיעד טאוב.

להשתיל כיפה
הרבה דובר על הפרסומות בעיתונות הדתית בהם מככבים אנשים עם כיפות מושתלות לראשיהן. משהו תמיד לא נראה בסדר עם הילדים הבלונדינים האנגלו סכסים האלה מאמריקה שלהם מודבקת כיפה סרוגה על הראש. מסתבר, ששיגעון ההשתלות הגיע גם לפרסומות בערוצים הגדולים. שימו לב לפרסומת של בנק יהב שרוצה לכוון גם לקהל הדתי ובאיזהו שלב שתלו לאחד המציגים בפרסומת כיפה אדומה גדולה (שתבלוט כמו תמרור!). כמו בפרסומות בעלונים יש משהו לא טיבעי בהשתלת כיפות. שימו לב לבחור 0:23:


מה לא בסדר? 

מה מפריע לכצל'ה? (הוספה)
אליישיב רייכנר זועם על כצל'ה, ממש רותח. בסוף המאמר, תוהה רייכנר, לגבי הביקורת של כצל'ה על ארץ נהדרת "האם יכול להיות שמה שבאמת הפריע לך במערכון המדובר של 'ארץ' זה שהחייל החטוף החזיק בידיו עיתון 'מקור ראשון' ולא 'בשבע'?" אני לא מוסיף דבר.

 

7 תגובות:

  1. אם כבר זה צריך להיות להפך, לא? יש איזה עשרים אחוז של דתיים וחרדים באוכלוסיה.
    לשים איזו כיפה אדומה בודדת בתור עלה תאנה בין כולם שם זה בפני עצמו קצת מוזר.

    השבמחק
  2. ומי זה עודד בן צבי בדתילי? אני יום בוודאות שפעם זה היה משהו אחר מעיתון יומי שמיחזר ידיעות תמורת תשלום. אני גם יודע שאותו 'עודד בן צבי' כבר לא כותב שם

    השבמחק
  3. קשה להגיד שניתן "להדליף" מכתב שנשלח לאלפי אנשים.

    מה שעצוב בפרשה הזו בעיני הוא שקולם של המתונים לא נשמע יותר מדי או נשמע בקול ענות חלושה. במקום להגרר אחרי העמדה של הרב מלמד, יותר אנשים (שהם הרוב בפרשה זו) היו צריכים להגיד בריש גלי "יש לנו עמדה והיא שונה לחלוטין מזו של הרב מלמד".
    בציבור שלא מכיר זה נתפס כאילו הרוב מסכים איתו.

    השבמחק
  4. במקום לצאת מהביצה ולהתחתן הרווקים שם ממשיכים להתחפר במקומם. במקום לפתור את הבעיה עושים מאותם רוויקם נרקיסים (כאילו שהם לא היו כאלה קודם לכן).

    השבמחק
  5. "נרקיס הביצה"??? מה נסגר? כל טרנד בטלוויזיה צריך לאמץ?

    השבמחק
  6. הסדרה סרוגים די רדודה ואם זה השוס התרבותי אנחנו בצרות צרורות

    השבמחק
  7. שלום ברצוני להגיב לסדרה של סרוגים לפי דעתי היא הסדרה הכי טובה בארץ שבו מלא אנשים גם חילונים וגם דתיים יכולים ללמוד הרבה מלצפות מהסדרה וגם מהמסרגה שבו דוד פורת נותן טיפים טובים שיכולים לעזור לנו כבני אדם לפתוח קשר בין גברים לנשים

    תודה ד

    השבמחק