יום שני, 25 בינואר 2010

אחי, איפה אתה? בריחת המוחות, דאום פור דה רסקיו, שירת נשים ורדיו ישראל

(בריחת המוחות בהמשך..)
איפה אתה?
אני עובד על פרוייקט שגוזל ממני את רוב הזמן. מדובר בפרוייקט תקשורתי מעניין שאני מקווה שיעוף לאוויר בזמן הקרוב. הבעיה היא שככל הנראה אאלץ לצמצם פוסטים בתקופה הקרובה. כי, כאמור, אין זמן. ייתכן גם, שזה יהיה אחד הפוסטים האחרונים... (יהיו עידכונים)

נשים, אי אפשר איתכן 1
כולנו נפגשנו עם סאגת/פרשת/העליהום - עם בני עקיבא ושירת הנשים. Ynet יהדות פרסמו לפחות שש כתבות על הסיפור (תגובות של חברי כנסת, אסף וול וכו'). אליישיב רייכנר מספר על נוער מבני עקיבא שכן מסוגל לשמוע שירת נשים. זה קרה באופקים והסיבות לכך במאמרו של רייכנר בנרג', יונתן אוריך מספיד את בני עקיבא, זבולון המלך מנסה לגשר ומייסד להקות בני עקיבא מזועזע (טולי פיקרש דתילי). כל הפרשה הזאת גרמה לי להרהר שהציבור הדתי לאומי הוא ספק אייטמים בלתי נלאה. אנחנו מפרנסים את התקשורת.

נשים, אי אפשר איתכן 2 (רדיו ישראל)
רדיו ישראל החל את שידוריו בסערה. ברדיו החדש ישנם עשרות צעירים דתיים ודתל"שים שבאו מלאי מוטיבציה להרים רדיו חדש בישראל. חייבים לומר שהם עושים עבודה נפלאה. חלקם עובדים מסביב לשעון ואין איזה רוטשילד/אדלסון או סתם ברונים מהאיחוד אירופי שישלמו משכורת כמו שבאמת מגיע להם.

אבל יש גם קצת בעיות חלק מהכתבים המנוסים שהובאו לתחנה עזבו. אני מדבר על עמיחי אתאלי (שעבר למעריב במקום רועי שרון), נטע סלע ודינה אברמסון שעזבו בגלל כל מיני בעיות שונות. בנוסף, יש כל הזמן דיונים על גבי דיונים מי הוא קהל היעד, איך מצליחים לדבר גם אל קהל הציונות הדתית וגם אל הקהל הרחב.

אחת ההחלטות מטעם רדיו ישראל, שממש מתאימה לימים שבהם אנחנו נמצאים עם כל פולמוס שירת הנשים, היא שלא תהיה שירת נשים ברדיו בימי שישי. כלומר, כל השבוע כן, בימי שישי רק גברים. בנוסף, שירים בעייתים עם מסרים לא צנועים - יוצנעו. כך מנסים ברדיו החדש לפנות לכולם. מיותר לציין, שלא כולם אהבו את ההחלטה של המנכ"ל יהושע מור יוסף והיה דיון סוער על ההחלטה.



תגובת רדיו ישראל: אנחנו שמחים על ההתעניינות המוצדקת שלך ברדיו ישראל. היינו ממליצים לך לבדוק את אמינות מקורותיך כיוון שביום שישי כשתאזין לרדיו ישראל תשמע גם שירת נשים. אנו מזמינים את כולכם להתחבר לרדיו ישראל בתדרים 106.6 ו-97.5.

השפל תשפילנה
שרה נתניהו בכותרות - חנוך דאום נחלץ לעזרה. ובדמיוני אני רואה את חנוך דאום עם מכנסי טייץ כחולים, גלימה בצבע כחול לבן ועל חזהו מתנוססת בצבע אדום מודגש האות B (= ביבי למי שלא הבין). דאום פור דה רסקיו. לא מזמן ראיתי את דאום בתוכנית הבוקר של אברי גלעד, לידו ישבה נעמי איגוס, מזכירתה לשעבר של שרה נתניהו. זה היה יום אחרי הבליץ הגדול של ידיעות ומעריב שטענו כי הגברת הראשונה היא למעשה סוג של מכשפה. אך לעצם הדיון שהיה אצל גלעד, זה היה ממש לא נעים לראות את חנוך דאום, את הילדותיות, הזלזול הבוטה בנעמי איגוס, המשפטים שהוא אמר כמו "אני אגיד לך מה אני יודע, ואני יודע, אני מקורב" - לא מחמיאים לו כעיתונאי ואני גם לא בטוח שמשרתים את מי ששלח אותו לאולפן, הבוס הגדול, בנימין נתניהו.

"אל תדאגי שרה חנוכי מיד מגיע..."

יכול להיות שדאום שם לב שהוא לא יצא כל כך טוב באותו דיון אצל אברי גלעד, לכן הוא היה חייב להמשיך את מסע ההשמצות שלו בגברת נעמי איגוס בידיעות. בטורו משבת הוא לכלך בהנאה על המזכירה לשעבר שהיא היסטרית ונקמנית וכו'. איגוס מצידה, סיכמה את הדיון אצל גלעד כשאמרה לדאום: "כל מה שאתה אומר זה שטויות במיץ עגבניות".

ולגבי שרה נתניהו
אורי אליצור כתב השבת ב"יומן" על הפרשה. כל כך פשוט ונכון. אגב, באופן יוצא דופן יפעת ארליך וגדעון לוי מסכימים שניהם שכל הסיפור על גברת נתניהו נובע מעמדה שובניסטית צרה ומכוערת. "לנפתול (נפתלי שפיצר בעלה של מיסס קלין ציפי ליבני) לא היו עושים את זה", קבע גדעון לוי ב"הארץ".

בריחת המוחות 1
גדעון דוקוב וחיים ולדומירסקי מפריחים את השממה. הם יצרו מדור סאטירי חדש, אמנם דומה בעיצוב ל'אפעס', אבל מבטיח מאוד. באמת הגיע הזמן שהסאטיריקנים האינדיאנים (דתיים לאומיים, כן) יצאו מהחורים. בהצלחה!. חיים ולדומירסקי מסר בתגובה לתחביב החדש כי הוא החליט לעסוק בסאטירה בעקבות אחד מגדולי הסאטיריקנים בארץ: "לא עסקתי בכתיבה הומוריסטית עד שקראתי פעם אחת את גדעון לוי והחלטתי שגם אני רוצה לכתוב נונסנס".

בריחת המוחות 2
מנחם בן ואראל סגל מתווכחים ביניהם מה יותר מטומטם: האח הגדול או להיות אוהד של ביתר ירושלים. מנחם בן אומר שהאח הגדול מספק אחלה רגעים מרגשים וסג"ל מקשר את אלבר קאמי, אקזיסטנציאליזם, וכו' לדרמה הגדולה שיוצר המשחק. אוקי..

אמר ל: חבריו/מקורביו/משפחתו
רועי שרון פרסם כתבה עם החייל אריה ארבוס זה שהניף את הכרזה בכותל. לארבוס כנראה אסור היה להתראיין, כי טכנית, למרות שזרקו אותו מהצבא יש עליו הגבלות להתראיין. אז שרון עקף את כל הסיפור הזה כשהוא מציין כמעט בכל פסקה "ארבוס סיפר לחבריו" "אמר למקורביו" "סיפר לבני משפחתו" וכו'. לא ראיון רשמי עם עיתונאי ומרואיין, אלא ליקוטי דברים ששרון כביכול שמע מהסביבה הקרובה של ארבוס. דרך נהדרת לעקוף צנזורה.

הו הא מה קרה יואב שורק הוריד כיפה
כתבה מרתקת במיוחד הייתה שבת במקור ראשון. שני עיתונאים ותיקים בעיתון ראיינו אחד את השני (מה קרה? היה מעניין)
היו אלה צור ארליך ויואב שורק. לשורק יש מהפכות בראש, הוא רוצה התחדשות יהודית עכשיו, זה כולל להוריד את הכיפה והקרבת קורבנות. לקריאת הראיון כאן. ותודה לתומר פרסיקו חוקר דתות ופעיל שמאל (תעיוש?) שהפנה אותי לכתבה.

REVOLUTION NOW (שורק)

לגבי תומר פרסיקו. הבנאדם נסע עד אפרת לישיבת שיח יצחק כדי לשמוע את יואב שורק ושאר רבנים מהציונות הדתית (הרב מלמד, הרב גיגי וגם הרב החרדי הרב שלמה דייכובסקי היה שם). וזה לא היה לו קל לנסוע לשטחים הכבושים ("הגזולים"). אבל היה שווה הוא כותב בבלוגו "לולאת האל". מה שמחייב אותי לשאול שאלת תם: שמאלני עצבני וממושקף שנוסע לשטחים הכבושים כדי לשמוע שיעור תורה זוכה לשכר פסיעות כפול???

זה גם המקום לספר שלעיתונאי צור ארליך יש בלוג ("מהמחסן של צור ארליך") שם אפשר לקרוא את כתבותיו (כתבות ישנות בנות שבועיים ומעלה) וטוריו ממקור ראשון.

7 תגובות:

  1. שישה כתבות??? באמת לא יאומן

    השבמחק
  2. תודה על התיקון מר פופר

    השבמחק
  3. לאן נעלמת בזמן האחרון?

    השבמחק
  4. נטע סלע הועזבה, לא עזבה (וזה בעדינות). מקריזה מערכות ורבה עם יותר מדי אנשים נחמדים תקופה יותר מדי קצרה.

    השבמחק
  5. נטע סלע היא עיתונאית מצויינת, חבל חבל שזה מגיע לכך שעיתונאים טובים צריכים לעזוב....

    השבמחק
  6. מה לעשות שריבים, חוסר כל רצון לתקשורת בסיסית, וצעקות על עורכים וכתבים במערכת צעירה ומתגבשת, הם לא הדרך הנכונה לשמור על מקום העבודה שלך. כל זאת עם כל הכישרון שיש לך ביד (ולסלע בהחלט יש פוטנציאל).

    השבמחק
  7. אנחנו קוראים את הפוסטים שלך בשקיקה
    ומקוים כי לא תפסיק בכתיבתך

    השבמחק