יום שני, 11 בינואר 2010

תזהרו ממנו הוא כמו דבורה מיד עוקץ; 'סרוגים'-דיכאון, 'המסרגה' צ'יט צ'אט, האינדיאנים בגולני, זבולון המר ז"ל

אזהרה לכל קיצוני הימין באשר הם
רועי שרון, עיתונאי מעריב, עבר לערוץ 10. זה אומר, שמעכשיו, יש עדשת מצלמה על כולכם אנשי הימין. כיוון ששרון מכיר את כל השטיקים והטריקים של "אחינו גיבורי התהילה", אז תעשו טובה, אם יש לכם דברים שכדאי להסתיר וכו' תשימו לב שהוא לא באזור. וחוצמזה... שיהיה בהצלחה.

סרוגים פרק 1: דיכאון
כן, כן, ראיתי. לא הייתה לי ברירה. כולם ראו, כולם כתבו, רק אני נשארתי מאחור. טוב, אז כמה מילים. סרוגים ממשיכים את אותו קו של עונה שעברה עם הכניסה לעולם המיטות היהודי (נידה, מיטה יהודית, יחסי מין, איסור נגיעה). ההתמודדות עם נוקשות ההלכה והביזאר היהודי. מאוד מדכא היה הפרק הראשון עם חתונת הבלהות, נתי הרופא שממשיך להתייסר (ועוד הרגו לו את האמא! שפירא, קצת חמלה!) והתיסבוך התמידי של הדמויות. בקיצור אם בעונה הקודמת הסדרה עסקה בתיסבוך של הרווקות, עכשיו זה התיסבוך של הנישואים (והיחס בין רווקים לנשואים וכו'...)

(אגב, הדמויות החרדיות שמגיחות ככה בין לבין מאוד מפחידות: הברסלב הקופצני והמדקלם, והחרדי הזומבי בבית החולים שמצווה על נתי ללחוש על האוזן ממש מוזרים. הם חייבים להיות כך? פסיכים?)

מה שטוב בסרוגים לדעתי, עם כל הפגנת התיסבוכת הדתית לאומית מפרק לפרק שלפעמים קצת מייגעת, זו הנוכחות של אנשים אחרים על המסך. אני חושב שזה אחד ההישגים הגדולים ביותר של היצירה הדת"ל במובן הזה שסוף סוף מישהו מגוון את הדמויות בקופסא הזאת. נחמד לראות שיש עוד אנשים חוץ מיאיר לפיד, בובליל, יונית לוי, רפי גינת, להקת ארץ נהדרת ארז טל, רוקדים עם אדיוטים, בר רפאלי, הישרדות הפיליפיניות ונשות האינסטלטורים . זה לדעתי ההישג הגדול. לגבי עצם התוכנית עצמה ותכניה... היא נחמדה... (איזו ביקורת גאונית, הא? נחמד...)



המסרגה: שיחת בנות
וגם את המסרגה ראיתי עם עינת ברזילי החיננית ואורחותיה לתוכנית השחקנית יעל שרוני ועיתונאית מקור ראשון יפעת ארליך (שנראתה כאילו היא במועצת החכמים עם הסברים מלומדים ודעתניים). זה היה קצת יותר שיחת בנות, משהו כמו האחות הקטנה לאח הגדול רק עם הכבדות הדוסית. כלומר, גברברים לא יתחברו לתוכנית, נראה לי. ועוד משהו, אל תקשיבו לולווט אנדרגראונד תשאירו את הסבתא האמריקאית (הבובה. שרון מייבסקי?).

יש עוד ד"ר באולם?
גולני מסתבר חובשים כיפה. יותר ויותר קצינים בחטיבה הינם חובשי כיפות, ויש פלוגות ויחידות שרוב הקצינים שם שייכים לבני השבט האינדיאני הממלמל ג' תפילות ביום. זה נושא תקשורתי, כמובן. מה זה אומר עלינו, על החברה הישראלית, על הנוער שמתגייס על השינויים שקורים בשנים האחרונות. ותמיד כשיש פרסום כזה על קצינים דתיים יש איזה מין רחש לחש כזה מסביב: "האינדאנים משתלטים, האינדיאנים משתלטים, סכנה! אימה ופחד! עוד אפי איתם אחד וגמרנו וכו'". ותמיד מביאים את ד"ר יגיל לוי להסביר על הנושא. למה ד"ר לוי? א. כי הוא ד"ר. ב. סגן אלוף במיל' ג. כתב את הספר מ"צבא העם לצבא הפריפריה". וזה בדוק: ראיתי אותו בלונדון וקירשנבאום ושמעתי אותו ברדיו ומראיינים אותו לעיתון. ולמה לא? הוא כתב ספר על הנושא. הבעיה שמביאים רק אותו. ולדעתו, יותר מדי קצינים דתיים = סכנה למדינה = זהירות האינדיאנים באים. ותמיד האינדיאנים מסוכנים ורוצים להשתלט, כי כאלה הם הדוסים, זה הכול בכאילו אצלם, לא הרגשת אחריות לא פטריוטיות זה הכול כדי להשתלט על המדינה (ולהתשלט מבפנים זה הכי טוב, הו מאמא!).

ממנהיגי האינדיאנים. "עוד אחד כמוהו ואכלנו אותה"

האם אנשי ערוץ 7 הודרו מרדיו ישראל?
לטענת גורמים בסביבת ערוץ 7, אנשים ברדיו ישראל דחקו הצידה עובדים שהגיעו מהערוץ הימני. הסיבה להדרה: לחתור יותר למרכז ולמיינסטרים הישראלי. "בהתחלה הלכנו למכרז כולם ביחד עכשיו פורקה החבילה", אומרים בערוץ 7.

זבולון המר
רק דתילי (נכון לעכשיו) זכרו שהיום יום פטירתו של זבולון המר ממנהיגי הציונות הדתית.

עדיין מסכמים
למה צריך לסכם את העשור? ובכן, צריך! אודי מקסימוב, באפקט הפרפר, על סיכום העשור במוזיקה.





8 תגובות:

  1. זה נכון אתם באמת משתלטים וזה מסוכן למדינה אתם תהפכו אותנו לאפגניסטן.

    השבמחק
  2. בפרק הבא יהיו גברים..בכל פרק לפי הנושא

    השבמחק
  3. יגיל לוי פרופסור

    השבמחק
  4. למגיב הראשון -הסכנה היחידה במדינה הזו היא אנשים חשוכים כמוך שחושבים בסיסמאות ריקות.

    השבמחק
  5. סוף סוף מישהו אומר את האמת על הפרק המעאפן של סרוגים! לא עושה חשק לראות את ההמשך...

    השבמחק
  6. זה נכון. השימוש במילה "משתלטים" לבדו כבר מצביע על הגישה של הכתבים.

    מה לעשות, באמת מפתיע שזו התוצאה. כשעבור חלק מהציבור "בר רפאלי" הופכת כבר למודל לחיקוי, ככה זה נראה.

    השבמחק
  7. גם אני לא אוהב את סרוגים. סדרה בינונית ומטה. השטחיות חוגגת

    השבמחק
  8. קבל:
    http://www.notes.co.il/tomer/64425.asp

    השבמחק