יום ראשון, 18 באוקטובר 2009

חנוך דאום: שחררו מחבלים יהודים

פתחו שערים ושחררו את האסירים היהודים. חנוך דאום, איש רגוע בדרך כלל (אלא אם הוא כותב ספר) הציע הצעה במוסף השבת של 'ידיעות אחרונות' לגבי ביצוע עסקת שליט. דאום הציע שכדי שהצד השני יבין ויראה שיש מחיר לעסקה משני הצדדים צריך לשחרר מחבלים יהודים: "אם המופרעים שלהם מסתובבים חופשי זה יהיה דינם של המופרעים שלנו" כתב דאום.

לא ממש ברור מה רוצה דאום.. אני ממש לא רוצה שיסתובבו לידי מופרעים. אנשים שרצחו פלסטינים, שאחד מהם, כמו שדאום מספר, חברו מהישיבה התיכונית "רוצץ גולגולת של רועה צאן ערבי באבן גדולה" וטיפוס נוסף שהכיר "הניח מטען ליד בית ספר ערבי במזרח ירושלים" - יצאו לחופשי ויהלכו כאחד האדם... למה? למה לשחרר את כל הפסיכים החוצה?

הרי אז, האזרחים הפשוטים, כמוני, מפסידים פעמיים (למעט העובדה ששליט יחזור הבייתה אבל שוב באיזה מחיר): א. מחבלים עם הרבה דם על הידיים ישוחררו בסיטונות ויחזרו ללא ספק למעגל הטרור ו-ב. פסיכים יהודיים ומופרעים יהלכו בינינו.. למה זה טוב???

דאום מנסה להסביר:

"בעולם מתוקן אנשים שחטאו צריכים לשלם את מלוא עונשם. אבל אנחנו חיים בעולם מורכב, שבו אנשים כמו גלעד שליט יושבים על לא עוול בכפם בחדר מחניק, ולעומתם רוצחים מטונפים כמו קונטאר מסתובבים כגיבורים בארצם ומחפשים שידוך.

זה לא חדש: צדיק ורע לו, רשע וטוב לו. התופעה הזו הרי הייתה כאן תמיד, וכדי לתקן אותה צריך לערבב עוד קצת את המציאות, לבלבל עוד טיפה את מערכות הצדק, וכן גם לשחרר מחבלים משני הצדדים. שחרורם של כ-30 עצירים יהודים יועיל להשתקת מתנגדי עסקת שליט, אשר יבינו שהמשוואה מעט יותר הוגנת. שחרורם של המחבלים היהודים חשוב גם כדי לייצר אמירה מול הצד השני, ולפיה אם המופרעים שלהם מסתובבים חופשי, זה יהיה דינם של המופרעים שלנו.

ולכל מי שמצקצק כעת (כמו דוס ווטש) וטוען שבשחרור מחבלים יהודים ישראל מכפרת על עוול מוסרי בעוול מוסרי אחר, נאמר את זאת: אלה החיים, ובפעם הבאה ראוי לישראל לדאוג שחייליה לא ייחטפו, ואם ייחטפו, ראוי לישראל לשחררם במבצע הרואי, ואם לא במבצע הרואי, הרי שעל ידי הפעלת לחץ בלתי מידתי בעליל.

משכל אלה לא נעשו האפשרות היחידה היא לשחרר מחבלים משני הצדדים, כמובן."

אותי זה לא שיכנע






תגובה 1:

  1. לא צריך להתייחס למר דאום יש לו בעיות של קשב וריכוז

    השבמחק