יום שבת, 17 באוקטובר 2009

עובדים זרים (2)


ובהמשך למעקב שלנו על סיקור התקשורת הדת"ל בעניין העובדים הזרים, השבת, העיתונאי חגי סגל התייחס לעניין במאמרו במדור 'אקטואלי'. סגל מקבל את "רוע הגזרה" - "ילדי העובדים הזרים יכולים להירגע. ג'וניה מקניה, יאן מיוון וצ'ין מסין ישארו כאן לא רק אחרי אחד בנובומבר הבא עלינו לטובה, גם אחרי 30 ביוני 2010 הם ישארו. אף אחד לא יגרש אותם" הוא פותח את מאמרו ועוקץ את ממשלת ביבי, "ממשלה כפופת תקשורת, תעדיף לחלק את ירושלים ולהכיר בזכות השיבה מאשר לגרור למטוס ילדים שחורי עור או מלוכסני עיניים"

הוא גם מביא מספרים מפחידים "פרופ' שלמה אבינרי, אשר עמד פעם בראש ועדה ממשלתית שעסקה בנושא, העריך השבוע שבארץ יש כבר 400 אלף עובדים זרים, חוקיים ולא חוקיים,. הערכות צנועות יותר מדברות על 300 אלף". כשקראתי את זה נזכרתי במאיר שלו שגם הוא הזכיר השבת מספרים אבל בסגנון שונה קצת..: "מדובר רק ב-1,200 ילדים..".

אם כן, לכל אחד יש את המספרים שלו.

אבל סגל בניגוד לערוץ 7 (שמאז האייטם על "7% מתושבי אילת הם סודנים" גייסו את פרופ' ארנון סופר שיסביר כי "המהגרים מסכנים את מעמד המדינה" . ערוץ 7 לא פספסו את הכתבה עם סופר ב -YNET ומהר מהר העלו אותו לאוויר ברדיו ובאתר ) לא כותב רק כמה המצב גרוע ומה נעשה וכו' וכו' הוא מנסה להציב פתרון:

"אז מה עושים? משאירים את הילדים כאן, אבל לא קולטים אפילו פועל זר אחד נוסף. סגירת שערים מוחלטת. אין יותר תיאלנדים בחממות, אין סינים על פיגומים ואין פיליפיניות אל זקנים סיעודיים. זאת תהיה מכה קשה לחקלאים, לקבלנים ולזקנים אבל בסוף הם יתרגלו. כולנו נתרגל. עד לפני 20 שנה הסתדרנו כאן בלי אספקה שוטפת של כוח עבודה זול מחו"ל, ונצטרך ללמוד מחדש להסתדר בלעדיו. נשלם יותר, נעבוד יותר, ונעשה את זה. במקום להעלות אותם בכוח למטוס, פשוט לא ניתן להם לרדת ממנו".

לא לגרש. לגייר!
ועוד רעיון מעניין שצד את עיני ביחס לעובדים הזרים: חגי הוברמן: "לא לגרש לגייר"
עורך עלון השבת, "מצב הרוח", מציע לגייר אלפי עובדים זרים "כך", אומר הוברמן, "תיפתר הבעיה מאליה ונרוויח עוד כמה עשרות אלפי יהודים". ואני תוהה אם לפני שנגייר את אלפי הסינים, סודנים, הודים, רומנים, תיאלנדים, כדאי אולי לשאול אותם אם הם יודעים מה ההבדל בין יהודי לישראלי..


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה