יום שני, 19 באוקטובר 2009

מי כותב את הכתבות בדתילי ובערוץ 7? - מד"א!



זו תופעה ידועה בתקשורת. גוף יחצני, במקרה שלנו מד"א, משחרר הודעה לעיתונות, קומוניקט בלעז, כדי לייחצן את ארגונו ואנשיו.
זה ידוע, לגיטימי וחלק מהעניין בתקשורת. גופים, מוסדות ואנשים רוצים לפרסם את עצמם ופועלם זו בודאי זכותם.

אבל המצב היום הוא שהיחצנים כבר מכינים את הכתבות עם כותרת ופתיח עם תמונות וכל מה שצריך כדי שהעיתונאים לא יצטרכו לעבוד יותר מדי. כל מה שעליהם לעשות הוא "העתק הדבק" ובזה נגמר העניין.

אלא שזה יכול להוביל לתוצאות שליליות ביותר. היחצנים משגרים, האתרים מפרסמים, אף אחד לא שואל שאלות והציבור אוכל הכול. יש אין סוף מניפולציות בתחום הזה ואם לא יהיו עיתונאים שיעמדו בפרץ מי שיפסיד מזה יהיה אך ורק הציבור. וכאשר כל מיני פולטיקאים וארגונים עם אין סוף אינטרסים ואג'נדות פועלים בזירה התקשורתית, ושולחים כתבות מטעם עצמם לכל העולם העולם ואשתו, אז האמת נעדרת.

קחו לדוגמא את הכתבה שהתפרסמה בערוץ 7 "חשיפה ראשונה של אמבולנס המשאלות" מאת עוזי ברוך, עורך ערוץ 7, היא זהה בדיוק לאותה כתבה שהתפרסמה באתר דתילי "מד"א חושף: אמבולנס המשאלות" של חיים נחתומי.

שמתם לב למושג "אמבולנס המשאלות" שחוזר בשני האתרים. כמובן ששאר הכתבה זהה גם בערוץ 7 וגם בדתילי. בקיצור מד"א כתב את הכתבה.

(אגב, לא רק אנ"ש מעתיקים ומדביקים אלא גם ד"ר איתי גל מ-YNET פרסם תחת שמו את הקומוניקט של מד"א "ללא תמורה ולטובת חולים סופניים")

(*למעלה אמבולנס המשאלות כל הכבוד לקופירייטר של מד"א תפס בכל האתרים)

5 תגובות:

  1. אז ככה זה עובד?

    השבמחק
  2. גם באתר כיכר השבת ראיתי!

    השבמחק
  3. אני חוזר בי !!!! ראיתי את הקומניקט בכל האתרים NRG NFC אצל החרדים.. מד"א השתלט על אתרי האינטרנט... אבל אני לא חוזר בי מהעיקרון שיחצנים מכניסים למדיה מידע שהוא שגוי/מיניפולטיבי/בעייתי.. ללא בדיקה סינון וברירה של עיתונאים

    דוס ווטש

    השבמחק
  4. יש אינסוף דוגמאות לזה. כל אתר דתילי בנוי מהודעות לעיתונות, אני לא בטוח שיש שם כתבים בכלל.

    השבמחק